تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810010005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشان داعش روی دیوار‌های اهواز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: یک دیوار. دو دیوار. سه دیوار... روی همه دیوارها نشان داعش که با گچ کشیده شده بود را می‌شد دید.

به گزارش تراز ،م ی‌توانستی تصور کنی در حال عبور از یک کوچه‌ جنگ‌زده در سوریه یا عراق هستی. خرابه‌ها‌، جاده‌های پرچاله و خاکی، زباله‌های رها شده در خیابان، سگ‌هایی که دنبال هم می‌دویدند و دریاچه‌ای که از فاضلاب درست شده بود و ... . ولی فکرش را بکنید. شما از کوچه‌ای در اهواز عبور می‌کنید. 
***
به هر کس که گفتم ترسید، باورش نمی‌شد. بعد عکسی می‌خواست تا حرفم را ثابت کنم. می‌گفتم خودت سرچ کن و وضع آنجا را ببین و بخوان. بعد از کمی سرچ می‌گفت:«این‌ها چرا وضع‌شون این‌ قدر خرابه. چرا کسی بهشون رسیدگی نمی‌کنه»
 
***
تعطیلات عید خود را چه طور گذراندید؟ یک روزش را در اهواز گذراندم. صبح به جنوب غربی اهواز رفتم. منطقه زیبایی که کنارش دریاچه‌ بزرگی دیده می‌شد. پرندگان مهاجر در حال آب‌تنی بودند. جاده‌هایی که ماشین به راحتی از آن عبور می‌کند و همه مردم در حال خوردن چای کنار خانه‌های‌شان نشسته بودند. 
این‌ها می‌تواند رویای این بخش جنوبی شهر باشد. جایی که آب آشامیدنی درست و درمانی ندارد و مردم آب را از ماشین‌های انتقال آب می‌خرند. جایی که دریاچه‌ای از فاضلاب کنار آن ساخته شده است. جایی که همه مردم جلوی درب خانه‌شان نوشته‌اند این خانه به فروش می‌رسد ولی کو خریدار؟ جایی که یک جاده صاف روی آن دیده نمی‌شود. جایی که اکثر مردانش بیکارند. و بیشتر از یک مرکز درمانی فکسنی در آنجا دایر نیست. 
 

نشان داعش روی دیوار های اهواز/ فقر مطلق کنار شاه لوله های نفت/ چرا بعد از 30 سال هنوز جنگ زدگی تمام نشده است

***
مردم این نقطه از آوارگان ۴ شهر اشغال شده در دوران جنگ تحمیلی از جمله سوسنگرد در زمان جنگ هستند. همان وقت به اینجا آمدند و مجاور کارخانه‌های شهر سکنی گزیدند. خیلی از خانه‌ها سند ندارد و احتمالا به اسم حاشیه‌نشینی از دایره توجه مسئولان خارج شده‌اند. و این روزها به خاطر رکود بسیاری از همان کارخانه‌ها تعطیل شده است. 
اما بالای۳۰ هزار نفر در آنجا زندگی می‌کنند و به دلایل مختلف هیچ کس آنها را نمی‌بیند. این اتفاق محدود به اینجا نیست. در  اهواز در کوت عبدالله هم وضعیت مشابهی وجود دارد. 
 
***
انگار بخشی از شهرها را مسئولین نمی‌بینند. در بسیاری از شهرها چنین نقاط حاشیه‌ای وجود دارد. در همین عید بسیاری از مردم برای تعطیلات به اردوهای راهیان نور رفتند. بسیاری از مردم این نقطه مردم همان‌جاهایی هستند که رزمندگان و شهدا برای حفظ خاک‌شان در آنجا جنگیدند و جان دادند. 
 
***
در همین ایام عید توی همان نقطه از اهواز تعدادی گروه جهادی برای یک سری کارهای عمرانی و کمک هم رفته بودند. یک جورهایی آمار آنجا را از همان‌ها گرفتم. گاهی پیش می‌آید که مسئولان اجرایی بعضی چیزها را فراموش می‌کنند ولی ما نباید فراموش کنیم. مردم این نقطه همان کسانی هستند که زمانی که ارتش عراق قصد ورود به شهر اهواز را داشت جلوی آنها ایستادند. حیف است اینقدر در سختی باشند. آن دیوار نوشته‌ها را حتما یک جوان بیکار عصبانی نوشته است وگرنه که اهواز که برای دشمنان دست‌نیافتنی است.



منبع: فردا







زمانبندی انتشار: 21 فروردين 1395 - 16:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن