تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803326398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در لبنان: ادعای سمیر جعجع دروغ خنده دار آوریل بود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سفیر ایران در لبنان: ادعای سمیر جعجع دروغ خنده دار آوریل بود
« محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، ادعای « سمیر جعجع» را « دروغ ماه آوریل» و در عین حال « مضحک و خنده دار» توصیف کرد.
به گزارش نامه نیوز، « محمد فتحعلي» سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان ، ادعاي « سمير جعجع» رئيس حزب «نيروهاي لبناني» در خصوص توصيه او به ديپلمات هاي غربي در پرونده انتخابات رياست جمهوري لبنان را « دروغ ماه آوريل» و درعين حال « مضحك و خنده دار» توصيف كرد.
 
فتحعلي در گفت وگو با روزنامه لبناني الجمهوريه، ادعاي جعجع در مصاحبه با تلويزيون ال بي سي لبنان را به طور كلي تكذيب كرد و گفت: هنگامي كه اين ادعاي مضحك جعجع را شنيديم ، خنده ام گرفت و آن را دروغ آوريل ارزيابي كردم.
 
در برخي كشورهاي عربي از جمله لبنان ، دروغ ماه آوريل رسم است مثل ايران كه به آن دروغ سيزده گفته مي شود.
 
رئيس حزب « نيروهاي لبناني» ادعا كرد: سفير ايران در لبنان به برخي ديپلمات هاي غربي گفته است اگر مي خواهيد رئيس جمهور لبنان انتخاب شود به واتيكان برويد و بخواهيد كه ژنرال« ميشل عون» را براي عقب نشيني از نامزدي در انتخابات رياست جمهوري قانع كنند.

جعحع اين ادعا را پنجشنبه شب در گفت وگو با برنامه « سخن مردم» تلويزيون« ال بي سي» به مجري گري « مرسل غانم» مطرح كرد.

ژنرال عون نامزد گروه 8 مارس به رهبري حزب الله لبنان است كه رژيم سعودي نام او را در انتخابات رياست جمهوري وتو كرده است.
 
سفير ايران در ادامه گفت وگو با الجمهوريه با بيان اين كه «موضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص انتخابات رياست جمهوري لبنان، شفاف ومعروف است»، گفت: انتخاب رئيس جمهور يك مسئله داخلي لبنان است و لبناني ها خود بايد در اين باره تصميم بگيرند و ايران و ديگران به هيچ وجه حق ندارند در اين پرونده دخالت كنند.
 
فتحعلي افزود: آنچه جعجع به من نسبت داده ، بي پايه و اساس است و اصلا ندارد و ما با هرگونه توافق لبناني ها كه مصلحت لبنان را تامين مي كند، همراهي مي كنيم.

وي خاطرنشان كرد: روابط ايران و لبنان مستحكم و چشم به تقويت و گسترش بيشتر اين روابط در همه زمينه ها دوخته ايم.

سفير ايران تصريح كرد: سياست ايران در خصوص پرونده هاي داخلي كشورها واضح است و ما هرگز در پرونده هايي كه مربوط به خود لبناني ها است، دخالت نمي كنيم و اين حق آنها است كه سرنوشت خود را به دست خودشان رقم بزنند.
 
** گوشزد يك نكته مهم به جعجع
 
فتحعلي در گفت وگوي با الجمهوريه يك نكته مهم را هم به سمير جعجع گوشزد كرد و گفت: جعجع نبايد برداشت هاي منفي موجود از او نزد افكار عمومي در ايران را فراموش كند وبا اين ادعاهاي دروغ يك برداشت منفي جديد ديگر هم به آن بيفزايند.

براساس اين گزارش، ملت ايران هرگز نقش جعجع فالانژ و تروريست در ربوده شدن چهار ديپلمات عزيز ايراني را فراموش نمي كند و دستگاه قضائي و ديپلماسي ايران هم اين پرونده را تا آخر دنبال خواهد كرد.
 
جعجع همچنين درميان ملت لبنان به يك « تروريست منفور» معروف است كه دستش به خون كودكان و سياستمداران لبناني آغشته است و به همين دليل بود كه مجلس لبنان حاضر نشد به او در انتخابات رياست جمهوري راي دهد.

جعجع كه زنده بودن و آزادي خود را مرهون زدوبندهاي سياسي همپيمانان آل سعود مي داند براي خوش خدمتي به آل سعود حاضر است ميان ملت و گروه هاي سياسي لبنان حتي به بهاي به راه افتادن جنگ داخلي از هر دسيسه اي فروگذار نكند ديگر بر او ابائي نيست كه دست دردست تروريست هاي صهيونيست و تكفيري بگذارد و اين ادعاهاي دروغين را مطرح كند.
 
بخش رسانه اي سفارت جمهوري اسلامي ايران در لبنان هم ديروز با صدور بيانيه اي، ادعاي « سمير جعجع» رئيس حزب « نيروهاي لبناني» در خصوص انتخابات رياست جمهوري لبنان را به شدت تكذيب كرد و آن را فاقد اعتبار دانست.

در بيانيه بخش اطلاع رساني سفارت ايران در لبنان آمده است: سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان تاكنون هيچ توصيه اي سلبي و يا ايجابي در مورد هيچ يك از نامزدهاي رياست جمهوري لبنان به هيچ يك از طرف هاي داخلي و يا خارجي اعم از غربي و غيرغربي نداشته است.
 
در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است: جمهوري اسلامي ايران، انتخاب رئيس جمهوري لبنان را همواره يك موضوع كاملا داخلي مي داند و بر اساس اصول قانون اساسي و خطمشي راهبردي خود در سطح سياست خارجي در اين پرونده دخالت نمي كند.

سفارت ايران در لبنان خاطرنشان كرده است: در اين چارچوب، ايران هرگونه دخالت يك طرف خارجي در انتخابات رياست جمهوري لبنان را موجب پيچيده شدن اين پرونده مي داند.

لبنان حدود دو سال است كه رئيس جمهوري ندارد و نمايندگان مجلس اين كشور تاكنون نتوانسته اند، رئيس جمهور سيزدهم اين كشور را انتخاب كنند.


منبع: ایرنا


۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن