تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801302604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویترز: القاعده پس از حمله عربستان به یمن قدرتمندتر و ثروتمندتر شده است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رویترز: القاعده پس از حمله عربستان به یمن قدرتمندتر و ثروتمندتر شده است
یکی از نتایج جنگ یمن این است که گروه تروریستی القاعده اکنون یک کشور کوچک را اداره می کند، با حمله به بانک مرکزی این منطقه بودجه خود را تامین می کند و از مردم این منطقه مالیات دریافت می کند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، گروه تروریستی القاعده در یمن در نتیجه جنگ عربستان علیه این کشور امروز کنترل سومین بندر بزرگ این کشور را در اختیار گرفته است و آن را اداره می کند. این گروه تروریستی در حدود 100 میلیون دلار پول سپرده های بانکی در این بندر را غارت کرد.

اگر پایتخت گروه تروریستی داعش در سوریه شهر رقه است، پایتخت گروه تروریستی القاعده شهر مکلا است، شهر بندری در جنوب یمن با 500 هزار نفر جمعیت. گروه تروریستی القاعده برای ساکنان این بندر مالیات وضع کرده اند و با اعمال هزینه های ترافیکی بر کشتی ها درآمدهای هنگفتی را برای خود ایجاد کرده اند.

دیپلمات ها، مقامات امنیتی یمن و سران قابیل و شهروندان مکلا جزئیات امپراطوری اقتصادی القاعده در این شهر بندری را برای رسانه ها شرح داده اند. موضوعی که در نتیجه و از  عواقب حمله نظامی عربستان و متحدانش به یمن در سال گذشته است. حمله ای که مورد حمایت آمریکا بود و به گروه تروریستی القاعده کمک کرد تا پیش از هرزمان دیگری از زمان ظهورش در 20 سال گذشته قوی تر شود.

دولت یمن تخمین زده است که این گروه تروریستی 1.4 میلیون دلار از پول شرکت ملی نفت این کشور را در اختیار دارد و روزانه از طریق وضع مالیات بر وسایل و سوخت هایی که وارد بندر می شود، 2 میلیون دلار درآمد کسب می کند.

از سوی دیگر اما ساکنان این بندر با توجه به شرایط یمن حضور القاعده را ترجیح می دهند. یکی از ساکنان 47 ساله این بندر می گوید: من ترجیح می دهم القاعده همینجا باقی بماند. شرایط اینجا بیش از هرمکان دیگری در یمن باثبات تر است.






۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن