تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803632223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت کشور: برخورد قانونی با خرید رای و برگزاری مراسم شام و ناهار در مرحله دوم انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



وزارت کشور: برخورد قانونی با خرید رای و برگزاری مراسم شام و ناهار در مرحله دوم انتخابات
روز نو :
به دليل رعايت قانون و مقررات از 206 حوزه انتخابيه هم فقط در يك حوزه ابطال صندوق داشتيم و بر اين مبنا تاكيد بر آن است كه هر اقدام در انتخابات مستند به قانون و مواد و تبصره هاي قانون انتخابات انجام شود تا همان اعتراض هاي معدود و اندك هم به صفر برسد.
 رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: دست اندرکاران برگزاری انتخابات، هیچ تشخیص و تکلیفی غیر از قانون و رعایت آن در این انتخابات ندارند.

به گزارش روز نو، محمدحسن مقيمي روز پنجشنبه در همايش آموزشي، توجيهي منطقه اي دست اندركاران انتخابات استانهاي خراسان رضوي، تهران، گلستان، مازندران و هرمزگان، ويژه برگزاري مرحله دوم دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در مشهد افزود: رعايت كامل قانون، اعتقاد تمام به حق الناس بودن آراي مردم و بي طرفي مجريان در انتخابات موجب برگزاري انتخاباتي با كمترين مشكل، حواشي و شكايت در كشور شد.

وي اظهار كرد: دور اول انتخابات در هفتم اسفندماه در حالي به سرانجام رسيد كه سه اصل حق الناس بودن راي مردم به عنوان نظر موكد رهبر معظم انقلاب و رعايت كامل قانون و بي طرفي در انتخابات محورعمل بود و مردم هم اين بي طرفي مجريان و دولت را در برگزاري انتخابات بخوبي احساس كردند.

اهم اظهارات رییس ستاد انتخابات کشور را در ادامه بخوانید؛

- نتيجه اين قانونمداري و بي طرفي را هم در حضور گسترده مردم ديديم و نظرات مردم در مناطق مختلف كشور اعم از نواحي عشايري، مرزي، روستايي، شمال و جنوب شهرها حاكي از اين است كه انتخاباتي بي طرفانه و قانونمند برگزار و از آراي مردم به خوبي صيانت شد.

- عملكرد دولت به حدي در برگزاري انتخابات شفاف و روشن بود كه امروز همه افراد اعم از كساني كه راي آورده يا نياورده اند، همراهان دولت، منتقدان و حتي كساني كه با دولت خيلي زاويه دارند به برگزاري بي طرفانه انتخابات و صحت كامل آن معترفند.

- اين محورها همچنان در برگزاري مرحله دوم انتخابات در دهم ارديبهشت ماه مبناي عمل خواهد بود، انتخابات در عين آنكه پروژه اي بزرگ و وسيع وهمه جانبه با حضور يك ميليون نفرعوامل دست اندركار بود در نهايت امنيت برگزار شد و رضايت مردم را در پي داشت. در عين حال در برخي موارد كمبودها و نواقصي نيز وجود داشت كه وظيفه ما به عنوان مسئولان اجرايي به حداقل رساندن اين ضعف ها است.

- {با اشاره به ثبت نام 12 هزار نفر براي دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامی}: برخي نمي توانستند اين حضور چشمگير و گسترده را بدرستي تحليل كنند در حالي كه هرگاه مردم در امر خيري پيشقدم مي شوند يعني مي خواهند سهم و حق خود را ادا كنند و اين حضور را مجريان انتخابات به فال نيك گرفتند و نتيجه آن مشاركتي حداكثري و ارزشمند براي كشور بود.

- مردم هم عموما به افرادي تحصيل كرده و متخصص راي دادند كه تركيب منتخبان به طور نسبي خوب است.

- به دليل رعايت قانون و مقررات از 206 حوزه انتخابيه هم فقط در يك حوزه ابطال صندوق داشتيم و بر اين مبنا تاكيد بر آن است كه هر اقدام در انتخابات مستند به قانون و مواد و تبصره هاي قانون انتخابات انجام شود تا همان اعتراض هاي معدود و اندك هم به صفر برسد.

- نصب بنر تنها در برابر ستادهاي اصلي تبليغاتي مجاز است،در انتخابات مرحله نخست در مقابل همه ستادها و سطح شهرها اين بنرها زده شد كه در اين مرحله نبايد اين امر روي دهد و بايد قانون اجرا و رعايت شود. نامزدهاي هر منطقه دعوت و توجيه شوند كه اگر خارج از چهارچوب قانوني اقدام كنند تبليغات غيرقانوني آنها امحا مي شود و اجراي قانون براي همه نامزدها يكسان خواهد بود.

- با رفتارهاي غيرقانوني چون شام و ناهار و كارت هديه و خريد راي و غيره بايد برخورد قانوني شود ضمن آنكه افراد در مرحله دوم مي توانند در همان حوزه اي كه در مرحله نخست راي داده اند، آراي خود را به صندوق بيندازند و از جابه جايي و انتقال راي دهندگان هم جلوگيري مي شود.

- در مرحله قبل براي نخستين بار انتخابات بدون هيچ برخورد امنيتي و بي نظمي كه نياز به قوه قهريه باشد، برگزار شد و در هيچ نقطه اي از كشور مشكلي نداشتيم.در مرحله دوم انتخابات مجلس نيز بايد بررسي شود اگر مشكل امنيتي و درگيري هاي قومي، قبيله اي و طايفه اي در جايي وجود دارد براي آن نسخه عملياتي و اجرايي تدوين و از درگيري ها پيشگيري شود.

- هيچ فردي از هيچ قوه، نهاد و دستگاهي، به جز هيات هاي اجرايي و نظارت، بازرسان وزارت كشور و نمايندگان داوطلبان حق حضور در شعب اخذ راي را ندارند.هرچه بي طرفي دست اندركاران در انتخابات محسوس تر باشد و همه اقدامات شفاف و مستند و بر اساس قانون باشد، حضور و مشاركت مردم گسترده تر خواهد بود.

منبع: عصرایران


تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن