تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816450906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موشک شهاب چگونه ساخته شد؟/روایت میرزاده از نقش هاشمی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: موشک شهاب چگونه ساخته شد؟/روایت میرزاده از نقش هاشمی
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز در دیدار رئیس، معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی و روسای واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور، موفقیت‌های این دانشگاه را از جمله دستاورد‌های خوب نظام اسلامی دانست و گفت: باید خداوند را شکر کنیم که چنین خدمتی به علم، دانش، فرهنگ، تحقیق و پژوهش کشور شده است.
آفتاب : سرویس سیاسی- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به سوابق تأسیس دانشگاه و تحصیلات تکمیلی در سراسر کشور، گفت: مردمی بودن دانشگاه آزاد اسلامی، افتخاری دیگر برای کشور است.


به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رفع آلودگی‌های محیط زیست، مخصوصاً زباله‌ها را یکی ازضرورت‌های آینده کشور دانست و گفت: رفع این مشکل و استفاده از این تهدید به عنوان یک فرصت، یکی از افتخارات است که دانشگاه با برنامه پلاسما به فکر تولید برق از آن است.


رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، زباله‌های بیمارستانی را یکی از خطرناک‌ترین زباله‌ها به‌خاطر وجود انواع ویروس‌ها دانست و گفت: اگر با پلاسما برای آن برنامه‌ریزی کرد، یکی از ماندگارترین کارها انجام می‌شود.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مباحث مربوط به گداخت هسته‌ای را یکی دیگر از برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و با اشاره به حضور آقای قرآن‌نویس در جمع محققان جهانی این علم، گفت: گداخت هسته‌ای مثل شکافت هسته‌ای نیست، بلکه علمی کاملاً سالم است.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان سیر ساخت نخستین نیروگاه آن در عالم، گفت: مواد اولیه آن در دنیا نامحدود است که قسمت عمده آن آب دریاست.


ایشان تولید ماشین‌ها و موتورسیکلت‌های برقی را یکی دیگر از برنامه‌های این دانشگاه دانست و گفت: میزان آلودگی کشور مخصوصاً در تهران بسیار بالاست و با توجه به وجود 5/2 میلیون موتورسیکلت در تهران می‌توان به رفع این آلودگی امیدوار بود.


رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ابتکارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برای ساخت موتور برقی و ماشین با باطری خورشیدی، گفت: همه دنیا می‌خواهد از سوخت سالم برای انواع موتورها استفاده کند.


ایشان برنامه‌ریزی برای مقابله با خشکسالی‌های آینده را یکی دیگر از برنامه‌های این دانشگاه دانست و با بیان امتیازات علمی و دانشگاهی این کار، گفت: اگر بتوان با سیستم گلخانه‌ای به تولید انبوه محصولات کشاورزی برسیم، مردم استقبال می‌کنند.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر سودآوری این کارها برای دانشگاه، گفت: تحقیقات بسیار خوبی استادان و دانشجویان انجام داده‌اند که متأسفانه راکد مانده و خاک می‌خورند، در حالی که با تولید انبوه، موج جدیدی برای  آموزش و تحقیق در کشور ایجاد می‌شود.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان برنامه‌های آتی این دانشگاه، بر اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و افزود: ایجاد شغل بر پایه دانش، پایدار است و با توجه به احتیاج جامعه به اشتغال مولد، بسیاری از جوانان تحصیلکرده صاحب اشتغال پایدار می‌شوند که یکی از مسایل مهم برای کشور است.


ایشان با برشمردن ویژگی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، گفت: حتی جذب دانشجو از کشورهای دیگر آرزوی دور از دسترسی نیست.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وجود نیروهای خوب انسانی در دانشگاه را از امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و گفت: امیدوارم در سالی که رهبری شعار آن را اقتصاد مقاومتی قرار داده‌اند، گام‌های عملی مهمی برداریم.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پایان گفت: موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی آدمی را سرشوق می‌آورد، صمیمانه خداوند بزرگ را به خاطر فرصتی که در جهت خدمت به دانش و فرهنگ کشور برای ما ایجاد کرده است، شکر می‌کنیم.


در آغاز این دیدار، دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، به فعالیت‌های اجرایی خود از اول انقلاب و در کابینه دولت سازندگی اشاره و تصریح کرد: زمانی که رئیس سازمان برنامه و بودجه بودم، در جلسه هیأت وزیران، فردی به من گفت که برد موشک‌های موجود بیش از 200 تا 300 کیلومتر نیست و کمک کنید تا موشکی به نام شهاب با برد 1500 تا 2000 کیلومتر بسازیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه 15 میلیارد تومان هزینه ساخت آن موشک بود و مبلغ فوق در آن زمان خیلی زیاد بود، به وی گفتم که باید از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای پرداخت این مبلغ اجازه بگیرم و در این خصوص نیز با وزیر دارایی وقت مذاکره نمودم.


دکتر میرزاده اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با پرداخت این هزینه برای ساخت موشک شهاب موافقت کردند و گفتند این نظر شخصی من است و این مبلغ را پرداخت نمایید.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پس از آن در مراجعه فرد مذکور و تضمین از ایشان بابت انجام آن طرح گفت من مردانه قول می‌دهم که کار انجام شود و من نیز به وی گفتم چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکید داشتند، این پول را پرداخت می‌نمایم.


وی گفت: خوشبختانه پس از تخصیص بودجه مورد نظر افتخار آن به نام دولت سازندگی به ثبت رسید.


دکتر میرزاده مورد فوق را از جمله نمونه‌های اقدامات آینده‌نگرانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز امروز به عنوان یک الگوی جهانی و مدل توسعه مطرح است، که نمونه‌ی آن در دنیا وجود ندارد.


وی افزود: هواپیمای ماهان نیز که امروز از افتخارات ناوگان هواپیمایی کشور است، از جمله ابتکاراتی است که با دستور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأسیس شد.


 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه این دانشگاه بیش از 40 درصد بار آموزش عالی کشور را برعهده دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای بیش از 5 میلیون فارغ التحصیل و یک میلیون و 700 هزار دانشجو است.


وی با بیان اینکه مخاطبان اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی، دانشگاه‌ها هستند، گفت: توسعه طرح‌های شفا و ساها باید در دستور کار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد تا به عنوان یکی از منابع ایجاد درآمد غیر شهریه‌ای و شاخص اقتصاد مقاومتی تبدیل شود.




تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن