تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819565766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده اصفهان روي ميز دولت


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پرونده اصفهان روي ميز دولت
اعتماد در گزارشی آورده است:
به گزارش نامه‌نیوز، سال جديد كه با حركت منتقدان دولت آغاز مي‌شود، نخستين نشست خبري سخنگو را هم با پاسخگويي رقم مي‌زند، آن هم پاسخ به منتقداني كه حالا ديگر بر سر چهار ساله بودن دولت روحاني هم شرط‌بندي مي‌كنند. در آخرين سال فعاليت دولت يازدهم، سالي كه به گفته نوبخت بايد محصول سه سال تلاش، برداشت شود، تندي فضاي سياسي مانعي مي‌شود بر برنامه‌هاي تدوين شده در دوران پسابرجام. دوراني كه پس از پشتكارهاي تيم هسته‌اي ايران به دست آمده، تاكنون كم روي منتقد را به خود نديده است. اما دولت با اين فضا‌سازي‌ها چگونه كنار مي‌آيد؟ منتقداني كه حتي سعي دارند دولت را نيز وارد فضايي كنند كه خود آن را شكل داده‌اند، آيا به موفقيتي مي‌رسند؟ نوبخت در پاسخ به اين سوال «اعتماد»، موضع دولت را اينگونه اعلام كرد: «ايجاد آرامش در فضاي سياسي كشور از اهداف مصرح دولت بود. قطعا اين هدف امسال هم اينگونه ادامه خواهد يافت، تا بتوانيم بيش از پيش شرايطي را براي بهبود وضعيت اقتصادي كشور فراهم كنيم. البته شايد عده‌اي مايل نيستند دولت اين خدمات را كه جمع‌بندي سه سال زحمت است، به مرحله اجرا برساند. آنها دنبال ايجاد تنش هستند، ولي ما وقت كافي براي درگيري نداريم زيرا دنبال تحقق وعده‌هاي خود و حل مشكلات جامعه هستيم». ادامه نشست هفتگي سخنگو باز هم با پاسخ به منتقدان گذشت. آنجا كه نوبخت در پاسخ به خبرنگاري گفت: «توافق ايران و گروه ١+٥ همه فرآيند قانوني خود را در ايران طي كرد. طبيعي است كه رهبر انقلاب درباره استفاده مناسب از فرصت‌ها به همه مسوولان تذكراتي بدهند اما عده‌اي بيانات رهبري را گزينش كرده و از آن عليه دولت استفاده مي‌كنند. ما همواره قدردان حمايت‌هاي رهبري هستيم». سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه هنوز شك و ترديد درباره نتايج برجام وجود دارد، تصريح كرد: توافق هسته‌اي با همه دغدغه‌ها و نگراني‌هايي كه وجود داشت نهايي شد و اكنون فكر نمي‌كنم كه هيچ فردي كه ذره‌اي انصاف داشته باشد نتواند فرصت سال ٩٥ نسبت به سال ٩٤ را در نظر نگيرد. البته عقد قراردادها به زمان نياز دارد و با اين وجود عده‌اي تلاش مي‌كنند كه برجام را كه يك موفقيت ملي است؛ تحقير و بي‌ارزش كنند اما ما بايد تلاش كنيم تا شرايط عملياتي و بهتري فراهم شود تا عده‌اي نتوانند دستاوردهاي برجام را تضعيف كنند. آنها حتي سوييفت را نفي مي‌كنند. ما ملت فهيمي داريم كه در نهايت آنها تصميم مي‌گيرند.

سخنگوي دولت در ادامه با اشاره به اينكه سال ٩٥ سال برخورداري از فرصت‌هايي است كه دولت در سه سال گذشته با همكاري ساير قوا و حمايت‌هاي رهبري براي آن تلاش كرد، اظهار كرد: در ماه‌هاي آينده آثار مثبت تصميمات دولت را خواهيم ديد. ما از رسانه‌ها مي‌خواهيم كه ما را رصد كنند. البته هويت عده‌اي بر اساس تخريب و سياه‌نمايي است، اما وظيفه ما اين است كه از فرصت فراهم شده براي رفع مشكلات استفاده كنيم. نوبخت با اشاره به تاكيدات رهبري معظم انقلاب براي اقدام و عمل در زمينه اقتصاد مقاومتي گفت: «چندين جلسه داشته‌ايم و توانستيم اطلاعات كافي درباره واحدهاي توليدي را به دست آوريم و اكنون به دنبال هماهنگي نهايي استانداران و روساي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در استان‌ها براي ايجاد يك سياست واحد در جهت فعال كردن واحدهاي توليدي هستيم». نوبخت در پاسخ به اين تحليل كه گفته مي‌شود روحاني فقط يك دوره رييس‌جمهور خواهد بود، گفت: در انتخابات هم ديديم كه چه حرف‌هايي زده شد، بايد با لبخند، سكوت و سلام از اين مسائل رد شد. آرزو بر منتقدان جوان عيب نيست. نوبخت همچنين با انتقاد به شيوه برخي رسانه‌ها يادآور شد: ما بايد از برخي رسانه‌ها مكدر باشيم كه چرا آنها به جاي توجه به مواضع دولت به مواضع يك سناتور در خارج از كشور توجه مي‌كنند و آن را منبع موثق خود مي‌دانند.

گزيده پاسخ‌هاي محمدباقر نوبخت به سوالات خبرنگاران در ادامه مي‌آيد:
   ما تعرفه‌هاي كالاهاي لوكس را افزايش داديم تا عملا اين واردات انجام نشود. واردات كالاهاي لوكس ممنوع نبوده كه هم‌اكنون آزاد شده باشد. ما دنبال محدود كردن واردات اين كالاها  هستيم.
    صندوق بازنشستگي در پرداخت حقوق اسفند دچار مشكل بود. حقوق بازنشستگان در سال ٩٤، ٢٢ هزار و ٤٠٠ ميليارد تومان بود كه دولت ١٥ هزار ميليارد و ٥٠٠ ميليون تومان را پرداخت كرد، اما باز هم صندوق دچار مشكل بود. ما براي حل اين مشكل حتي ١٠ درصد ديگر هم به صندوق بازنشستگي كمك كرده‌ايم و در مجموع ١١٠ درصد را به اين صندوق پرداختيم اما باز هم صندوق كسري داشت و در نهايت با دستور رييس‌جمهور از اختيار قانوني در سازمان مديريت استفاده كرديم و باقيمانده كسري اين صندوق را نيز پرداختيم.

    سياست جمهوري اسلامي ايران ختم مخاصمه دو همسايه در درگيري‌هاي قره‌باغ است. به همين دليل ما از هر دو طرف دعوت به خويشتنداري و مذاكره كرديم، زيرا منطقه به اندازه كافي در آتش و خون است. ما به عنوان يك كشور سوم تلاش مي‌كنيم دو كشور به هم نزديك شوند.

    درباره لغو سفر رييس‌جمهور به اتريش به اندازه كافي صحبت شده است، اما عده‌اي از هر فرصتي براي اقدام عليه دولت استفاده مي‌كنند. به‌طور مثال سوييفت رسما به همه نشان داده شد اما باز هم گفتند سوييفت كامل نيست. ظاهرا قرار نيست هيچ موفقيت دولت تاييد شود؟ خير، در عدم سفر رييس‌جمهور بود. ما خواهان گسترش مناسبات خود هستيم و در هفته آينده هم نخست‌وزير ايتاليا به ايران سفر مي‌كند اما سفر رييس‌جمهور نيازمند رعايت مسائلي است كه براي ايران مهم بوده و در هر سفري بايد شأن ملت ايران در نظر گرفته شود. ما نبايد فراموش كنيم كه اروپا در چند وقت اخير دچار چه حوادثي بوده است.

    برخي تحريم‌ها مربوط به مسائل غيرهسته‌اي بوده كه ربطي به مذاكرات هم نداشت اما تحريم‌هاي مربوط به مذاكرات هسته‌اي در حال رفع است.

    تاكنون اقدام مسوولانه از سوي سعودي‌ها انجام نشده است. انجام فريضه حج و همچنين رعايت شأن زايران براي ما مهم است. ما بايد مطمئن شويم كه امنيت زايران ما حفظ مي‌شود و سعودي‌ها هم نبايد برخورد غيرمسوولانه در اين ارتباط داشته باشند.

    رييس‌جمهور بر ضرورت توانمندي نظامي و دفاعي تاكيد كردند و به وزير دفاع و سازمان برنامه‌ريزي در جهت تقويت بنيه دفاعي كشور دستور لازم را داده‌اند.

   هيچ مذاكره رسمي با عربستان نداريم و اگر مساله‌اي باشد حتما رسانه‌اي مي‌كنيم. البته برخي كشورها دنبال وساطت هستند ولي موضع ما هم روشن است. ما خودمان را وارد درگيري با هيچ كشوري نمي‌كنيم و دنبال ثبات و امنيت منطقه هستيم اما عربستان هم بايد در چارچوب عرف بين‌المللي عمل كرده و روند اقدامات خود را اصلاح كند.

    اولويت ما تعامل با كشورهاي همسايه و اروپايي است. رهبري هم درباره توسعه روابط با امريكا تذكراتي داده‌اند، اولويت ما امريكا نيست البته آنها مشكلي براي سرمايه‌گذاري در ايران ندارند.

   شرايط بسيار خوبي براي تهيه ايرباس از طريق فاينانس و اجاره به شرط تمليك وجود دارد و كل مبالغ از طرف خارجي آورده مي‌شود و اين قراردادها به نفع ما است. اكنون توجيه اقتصادي، فني و زيست‌محيطي در سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است و مذاكرات هم ادامه دارد و ما در جهت اجراي قراردادها پيش مي‌رويم.

    ما مصمم هستيم سهميه‌اي كه قبلا در بازار نفت داشتيم را كسب كنيم. كساني كه توليد خود را زياد كردند بايد از مقدار آن كم كنند. ما به دنبال دستيابي به سهم خود در اوپك هستيم.

    روند اصلاح نظام بانكي از مدتي پيش شروع شده و كاهش نرخ سود بانك‌ها و افزايش سرمايه بانك‌ها براي پرداخت تسهيلات در دستور كار است تا نظام بانكي اصلاح شده و در اختيار توليد كشور قرار گيرد.


منبع: روزنامه اعتماد


۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن