تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819241837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشخصات فنی جنگنده‌ای که در سوریه سقوط کرد/همه چیز درباره سوخو-22


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مشخصات فنی جنگنده‌ای که در سوریه سقوط کرد/همه چیز درباره سوخو-22 دانش > فناوری - ارتش سوریه خبر سقوط یک فروند جنگنده سوخو-22 این کشور در جنوب استان حلب را با هدف قرار گرفتن توسط موشک‌های زمین به هوا تائید کرده است. سوخو-22 اما چه مشخصات فنی دارد ؟

جنگنده سوخو 22 كه نام صادراتي سوخو-17 به حساب مي‌آيد ( در NATO به نام Fitter ) یک جنگنده تهاجمی روسی است که از ارتقا جنگنده سوخو 7 به وجود آمده است. این جنگنده از دوران خدمت طولانی در شوروی سابق و همچنین روسیه برخوردار است و تعداد زیادی از آن به کشورهای بلوک شرق و خاورمیانه صادر شده است.
در طراحي Su-17 سعي بر اين شده بود كه قابليت‏هاي جنگنده بمب افكن Su-7 بهبود يابد. اگرچه Su-7 داراي خصوصيات مثبتي بود كه از جملهء آنها مي‏توان به بدنهء بسيار مستحكم و قابليت هدايت عالي در سرعتهاي كم اشاره كرد. ولي بالهاي متمايل به عقب (Swept Wing) عاملي فلج كننده به شمار مي‏رفتند و باعث افزايش شديد مسافت مورد نياز جهت برخاست مي‎شدند، ضمن اينكه هنگام فرود نيز، يك باند فرود طولاني مورد نياز داشتند.


بال‌هاي اين جنگنده در سطحی میانی-تحتانی (پایین‌تر از وسط) به بدنه متصل، به عقب برگشته و متحرک هستند. دارای یک موتور توربوجت در بدنه با یک ورودی دایره‌ای در دماغه هواپیماست كه چهره اين جنگنده را متفاوت مي‌كند.
برای حل مشکلات فرود و برخاست و نیز سرعت کم جنگنده سوخو 7 دفتر طراحی شرکت سوخو اقدام به طراحی جنگنده‌ای با شکل ظاهری مشابه به سوخو7 اما بال متغیر و تغییری در بخش بالایی بدنه کرد. اين جنگنده که بر پایه Su-7BM شکل گرفت باهايي دارد كه قادر هستند در زوایای 28 ، 45 و 62 درجه آرایش بگیرند.
عراق در جریان جنگ ایران و عراق از این جنگنده استفاده کرد. در جریان جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ تعدادی از آن‌ها برای جلوگیری از نابودی به ایران پناه بردند.
در طول جنگ ایران و عراق ٢٣ فروند از این نوع جنگنده به وسیله اف-١٤ های ایرانی سرنگون شد و ۱۵ فروند هم به وسیله جنگنده های اف-٤ ایران هدف قرار گرفتند.




سوخو 22 در سال 1970 وارد نیروی هوایی شوروی شد و توسط اين كشور در به كار رفت. هرچند قابلیت نبرد در ارتفاع بالا و امكان عمليات در هر شرایط جوی این جنگنده را تبدیل به گزینه مناسبی برای کشورهای کمتر پیشرفته کرده بود اما سیستم های اویونیک آن به دلیل گرمای هوا یا ورود گرد و خاک به داخل سیستم مرتبا دچار اشکال مي‌شد. به دلیل قرار گرفتن ورودی هوا در نوک هواپیما گرد و خاک راحت‌تر داخل می‌شد که وجود فیلتر های متعدد را الزامي مي‌كرد. اما خود این فیلترها هم با کاهش سرعت هوای ورودی مشکلاتی را ایجاد می‌کردند. اين مشكلات در مدل‌هاي بعدي تا حد زيادي حل شدند.
این هواپیماها برای انجام ماموریت هایی در نقاط کوهستانی و در ارتفاع پایین طراحی شده بودند تا از تیررس آتش پدافند دشمن در امان بمانند. با ورود موشک های دوش پرتاب مثل نمونه روسی استرلا و آمریکایی استینگر کار برای این جنگنده در ارتفاع پایین بسیار دشوار شد.



سوخوی ۱۷ ام ۲ نسخه بعدی بود که با ارتقاء در دستگاه های الکترونیک سوخوی۱۷ ام به دست آمد. نصب سامانه مسافت یاب لیزری فون ۱۴۰۰در دماغه که به آن اجازه بمباران های هوایی دقیق را با کمک سامانه تایین محل برخورد بمب و یا راکت (که بر روی جنگنده های پیشرفته روی اچ یو دی استفاده می شود)، یک رایانه انالوگ تهاجمی کی ان ۲۳ ، رادار ناوبری داپلر در زیر دماغه برای پرواز بهتر درشب و سامانه ناوبیر اینرسی مدرن تر بود. سامانه کی ان ۲۳ به سوخوی۱۷ ام ۲پرواز تمام خودکار و ناوبری خودکار را میداد. این به معنای توان پرواز خودکار از روی باند رسیدن به منطقه هدف و برگشتن کاملا خودکار بود.همچنین ظرفیت سوخت داخلی به ۴۷۵۰ لیتر افزایش یافت. همچنین سوخو۱۷ ام ۲توان حمل سلاح هدایت شونده نیز داشت.
بر اساس نسخه سوخوی۱۷ ام ۲ نسخه صادراتی سوخوی ۲۲ ساخته شد. این مدل دارای موتور کاملا متفاوت تومانسکی ار ۲۹ بی اس بودند که ۷۸۲۵ پاند بدون پس سوز و ۱۷۲۵۰ پاوند با پس سوز قدرت فراهم می کرد. مشخصات فنی (مربوط به Su-22M4) :
خدمه : 1 نفر
طول : 19.02 متر
عرض : 13.68 در حالت بال باز و 10.02 در حالت بال جمع
ارتفاع : 5.12
سطح بال : 34.5 تا 38.5
وزن خالی : 12.16 تن
وزن با محموله : 16.4 تن
حداکثر وزن هنگام برخاست : 19.43 تن
پیشرانه : یک موتور توربوجت Lyulka AL-21F-3
تراست : 76.5 کیلونیوتن ( با پس سوز 109.8 )
مخزن سوخت : 3770 لیتر
سرعت : 1860 کیلومتر
برد : 2300 کیلومتر
سقف پرواز : 14200 متر
نرخ صعود : 230 متر بر ثانیه
شتاب G : 7
تسلیحات :
دو توپ 30 میلیمتری
دو موشک کوتاه برد R-60
چهار تن بمب در ده مقر زیر بدنه از جمله بمب های ناپالم هسته ای و بمب های هدایت لیزری 5454  

کلید واژه ها: فناوری نظامی -




سه شنبه 17 فروردین 1395 - 20:40:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن