تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821191391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معتبرترین جایزه جهانی ترویج کتاب‌خوانی کودک به ایران رسید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: معتبرترین جایزه جهانی ترویج کتاب‌خوانی کودک به ایران رسید
پس از یک ماراتن 30 ساله، معتبرترین و برترین جایزه جهانی ترویج خواندن به برنامه «با من بخوان (link is external)» از ایران رسید.
به گزارش نامه‌نیوز، این جایزه که در دوره آینده وارد سی‌امین سال فعالیت خود می‌شود، در سال ۱۹۸۶ پذیرش کاندیداها را از کشورهای عضو دفتر بین‌المللی کتاب کودک آغاز کرد. در این دوره، شورای کتاب کودک از ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به عنوان نخستین نامزد ایرانی برای دریافت این جایزه به دفتر جهانی کتاب برای نسل جوان معرفی کرد. دو سال بعد که هنگام داوری نخستین دوره از این جایزه بزرگ فرا رسیده بود، جایزه ایبی - آساهی را سازمان بانکو د لیبرو Banco de libro از ونزوئلا دریافت کرد.

پس از آن در سال ۲۰۰۶ بار دیگر شورای کتاب کودک، کانون توسعه فرهنگی را نامزد دریافت جایزه آساهی کرد اما این بار نیز برنامه «کتابخانه سیار کودکان» از مغولستان توانست این جایزه را دریافت کند.

سال ۲۰۱۲ بار دیگر کانون توسعه فرهنگی نامزد جایزه آساهی شد. در این سال نیز دو نهاد و برنامه از کشورهای کامبوج به نام سیپار SIPAR و برنامه‌ای دیگر از آرژانتین به نام آبیلاس کونتاکوناس Abuelas Cuentacuentos یا برنامه قصه‌گویی مادربزرگ این جایزه را دریافت کردند.

اکنون در سال ۲۰۱۶ زمان آن فرا رسیده بود که برنامه «با من بخوان (link is external)» که الگوی بسیار موفقی از اجرای برنامه ترویج کتابخوانی به همراه گسترش سوادآموزی پایه است، بتواند این افتخار بزرگ را برای ایران به ارمغان آورد.



منبع: ایسنا


۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن