تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805579383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوریه و چشم انداز پاکسازی از دهشتگران


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 سوریه و چشم انداز پاکسازی از دهشتگران
سوریه و چشم انداز پاکسازی از دهشتگران پیشروی های تازه ارتش و نیروهای مقاومت در سوریه و عقب نشستن تروریست ها در این کشور، موقعیت سیاسی و نظامی دولت دمشق را بیش از پیش تقویت کرده و سوریه در آستانه پاکسازی از جنگ افروزان افراطی قرار گرفته است.


به گزارش فرهنگ نیوز،تحولات میدانی سوریه وارد مرحله تازه ای شده است و ارتش با همراهی نیروهای مقاومت گام به گام به تسلط کامل بر منطقه های زیر سلطه تروریست ها نزدیک تر می شود. آزادسازی شهر «تدمر» (پالمیرا) در روز یکشنبه هشتم فروردین ماه 1395 خورشیدی نقطه عطف مهمی در این میان به شمار می آید.

تسلط ارتش بر این شهر تاریخی نه تنها از نظر روانی نقطه قوتی برای جریان مقاومت محسوب می شود، بلکه از نظر نظامی نیز گام بلندی در جهت قطع راه ارتباطی داعش با مناطق زیر سلطه اش در عراق و سوریه و آغاز مرحله آزادسازی کامل منطقه «دیرالزور» به ویژه شهر «رقه» پایتخت داعش است؛ رخدادی که می تواند به شکست نهایی داعش در عراق و سوریه بیانجامد.

با توجه به این که با آزادسازی شهر تدمر دسترسی داعشی ها در سوریه به مناطق شرقی و جنوبی سوریه محدود می شود، عملیات ارتش علیه داعش اکنون بیشتر به سمت دیرالزور در شرق و شهر «قریتین» در جنوب غرب متمرکز است.

بررسی آخرین وضعیت پیشروی های ارتش سوریه در مناطق زیر سلطه داعش نشان می دهد که در زمان حاضر شهر قریتین در جنوب غرب تدمر به محاصره ارتش درآمده و به احتمال بالا در روزهای آینده این شهر از کنترل داعش خارج خواهد شد. در شرق نیز عملیات آزادسازی دیرالزور ادامه دارد. در شمال غرب نیز ارتش توانسته است با پیشروی به سمت شهر «سلمیه» در استان «حماه»، برخی از مناطق و ارتفاعات حومه شرقی این شهر را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

همچنین در روزهای گذشته نیروهای ارتش به همراه نیروهای مقاومت موفق شده اند 2 منطقه را در غرب «سد عقارب» و «تباره الدیبة» در حومه شرقی سلمیه از وجود تروریست های داعش پاکسازی کنند. پاکسازی شهر سلمیه و مناطق اطراف آن از این نظر اهمیت دارد که نیروهای داعش پس از فرار از تدمر به سمت منطقه سلمیه فرار کرده اند و عملیات ارتش در این منطقه می تواند مانع از بازسازماندهی عملیاتی نیروهای پراکنده داعش شود.

اهمیت راهبردی عملیات تدمر و آزادسازی این شهر زمانی بهتر مشخص می شود که در نظر داشته باشیم ارتش عراق نیز با همراهی نیروهای بسیج مردمی عملیات آزادسازی شهر «موصل» را آغاز کرده و به زودی داعش مجبور خواهد شد از مهم ترین پایگاهش در عراق خارج شود.

از زمان تصرف بخش هایی گسترده از خاک سوریه و عراق، یکی از نقطه های قوت داعش در تحرکات نظامی این گروه، رفت و آمد آسان و بهره گیری از ظرفیت های لجستیکی در 2 سوی مرزهای سوریه و عراق بوده است. عملیاتِ همزمان ارتش 2 کشور علیه داعش و قطع راه ارتباطی تروریست ها در سوریه و عراق می تواند گام مهمی برای تضعیف توان عملیاتی داعش و در نهایت، شکست این گروه باشد.

تحولات میدانی سوریه از نظر سیاسی هم دارای اهمیت بالایی است. آزادسازی شهر تدمر و پیشروی های پس از آن در شرایطی صورت می گیرد که دور تازه گفت وگوهای صلح سوریه میان نمایندگان دولت دمشق و معارضان سوری در حال انجام است و معارضان تلاش دارند با ارایه پیش شرط هایی برای نشست بعدی که قرار است 21 فروردین ماه انجام شود، فضای مذاکرات را علیه نمایندگان دولت سازماندهی کنند.

پیش از آغاز مذاکرات ژنو، روسیه نیروهای خود در سوریه را کاهش داد. به همین خاطر شماری این تحلیل را ارایه دادند که دولت مسکو در حال کاستن از پشتیبانی های خود و رها کردن دولت سوریه است. موفقیت های تازه ارتش سوریه با همراهی نیروی هوایی ارتش روسیه اما این دست گمانه و تحلیل ها را مردود ساخت و نشان داد که خروج بخشی از نیروهای روسی از سوریه نه تنها به معنای کاهش همیاری نظامی دمشق و مسکو نیست بلکه نیروی هوایی ارتش روسیه همچنان به پشتیبانی خود از نیروهای ارتش سوریه و مقاومت ادامه می دهد.

افزون بر این، عملیات تروریستی داعش در بروکسل این پیام مهم را برای غرب به همراه داشت که مقابله با داعش باید در صدر هر اقدامی قرار بگیرد و نابودی این گروه باید بدون هرگونه پیش شرطی صورت پذیرد. در همین راستا بود که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفر اخیرش به مسکو اعلام کرد برکناری «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه در اولویت مذاکرات صلح سوریه قرار ندارد و مقابله با داعش اولویت نخست آمریکا است.

این تحولات نشان می دهد موضع ارتش و دولت سوریه هم در عرصه میدانی و هم در عرصه سیاسی قوی تر از هر زمانی در پنج سال گذشته است و غرب نیز به این درک رسیده که داعش تهدیدی جدی برای امنیت جهانی بوده و مقابله با آن نیازمند حضور دولتی قوی در سوریه است.

نگاهی راهبردی به تحولات میدانی اخیر سوریه آشکار می سازد این پیشروی ها گامی مهم در راستای حذف تروریسم در سوریه و بازگشت ثبات به این کشور است. آغاز عملیات آزادسازی موصل در عراق نیز می تواند قطعه ای مهم در این پازل به شمار آید؛ امری که می تواند به معنای نابودی تروریسم و تقویت جایگاه مقاومت در منطقه باشد.
 

منبع: ایرنا


95/1/16 - 10:24 - 2016-4-4 10:24:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن