تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820121625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزادسازي شهر قريتين در استان حمص پالميرا امن‌سازي شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آزادسازي شهر قريتين در استان حمص پالميرا امن‌سازي شد
نيروهاي دولتي سوريه در ادامه عمليات‌ خود براي پاكسازي مناطق اطراف پالميرا، يك شهر كليدي ديگر را از دست گروه تروريستي داعش خارج كردند و در همين حال بشار اسد رئيس جمهور با اشاره به موفقيت اخير دمشق، تأكيد كرد كه غرب در مبارزه با تروريسم صادق نيست.
به گزارش «جوان»، رسانه‌هاي سوريه گزارش دادند كه واحدهاي ارتش سوريه روز يك‌شنبه شهر قريتين را واقع در استان حمص به كنترل خود درآوردند. بخش عمده ساكنين قريتين مسيحي هستند. اين شهر در مرداد ماه سال 1394 به كنترل داعش درآمد، شبه نظاميان اين گروه تروريستي بلافاصله 230 غيرنظامي از جمله دهها مسيحي را ربودند. قريتين به دليل نزديكي به بزرگراه دمشق_ حمص از اهميت زيادي برخوردار است. بازپس‌گيري اين شهر يك هفته پس از آزادي شهر باستاني پالميرا صورت مي‌گيرد. پالميرا نيز همانند قريتين در استان حمص قرار دارد و تأمين امنيت آن براي حفظ پالميرا مهم است. نيروهاي دولتي سوريه در اين عمليات از حمايت رزمندگان حزب‌الله و نيروهاي هوايي روسيه برخوردار بودند. تحليلگران پيش‌بيني مي‌كنند با آزادي قريتين، ارتش سوريه به منابع نيروي انساني بيشتري دست خواهد يافت. آرون لوند تحليلگر مسائل سوريه در مؤسسه كارنگي طي گزارشي در پايگاه الكترونيكي اين مؤسسه با اشاره به اينكه هدف اول نيروهاي دولتي پس از پالميرا، امن‌سازي مناطق اطراف آن از جمله قريتين است، مي‌نويسد: « انهدام گروه‌هاي داعش [در اين مناطق] به نوبه خود نيروهاي اضافي بيشتري براي ساير مأموريت‌ها آزاد مي‌كند.» اين تحليلگر هدف از اين اقدام نيروهاي دولتي را امن سازي پالميرا و مناطق اطراف آن عنوان مي‌كند.
  
اسد: ملت سوريه عليه تروريسم مصمم است
همزمان با تسلط نيروهاي دولتي بر قريتين، خبرگزاري اسپوتنيك و ريانووستي روسيه بخش سوم گفت‌وگوهاي خود با بشار اسد رئيس جمهور سوريه را منتشر كردند. اسد با اشاره به اينكه «مهم‌ترين درسي كه سوريه ياد گرفت اين بود كه غرب صادق نيست.» خاطرنشان كرد: «هر چه شما دوستان بهتري داشته باشيد سريع‌تر و با خسارات كمتري تصميم براي حل يك مسئله گرفته مي‌شود، بنابراين هر دولتمردي بايد بتواند كشورهايي را به عنوان دوست انتخاب كند كه در زمان‌هاي بحران كنار او بايستند.» به نظر مي‌رسد منظور بشار اسد از دوستان قابل اعتماد، اشاره به ايران، حزب‌الله لبنان و روسيه دارد كه با تركيب توان خود موفق شده‌اند مانع از سقوط دمشق شوند. رئيس جمهور سوريه گفت: «حمايت روسيه از ما در مبارزه با تروريسم جدي و اساسي بود و حمايت ايران و نيز حزب‌الله لبنان ما را به آزادسازي تدمر (پالميرا) رساند.» اسد بار ديگر بر عزم سوري‌ها براي آزاد‌سازي كامل سوريه تأكيد كرد: «ملت و ارتش سوريه مصمم به پاكسازي سوريه به طور كامل از دست تروريست‌ها هستند و در اين مسئله هيچ بحثي نيست و طبعاً راهكار سياسي بايد با مبارزه با تروريسم همراه شود و مبارزه با تروريسم يك اصل است و ملت سوريه در اين زمينه جدي است.» وي همچنين ادعاي غرب براي مبارزه با تروريسم را به چالش كشيد و گفت: «ائتلاف امريكايي ضد داعش در جنگ با تروريست‌ها جدي نيست اگر واقعاً به دنبال مبارزه با تروريسم است چرا تاكنون هيچ موضعي نسبت به آزادسازي تدمر نداشته. فرانسه و انگليس هيچ واكنشي نسبت به آزادسازي تدمر نداشته‌اند.»
  
افشاي طرح چندمرحله‌اي سيا براي براندازي بشار اسد
مقام‌هاي فعلي و سابق امريكا گفتند، سيا در سال 2012 جزئيات طرح مخفيانه عملياتي براي عزل بشار اسد از رياست جمهوري سوريه را ارائه كرده كه باراك اوباما از تأييد آن امتناع ورزيده است. بنا به گفته اين مقامات طرح ديويد پترائوس، رئيس وقت سيا براي آموزش و تسليح مخفيانه شورشيان سوري در سال 2012 كه هدفش تحت فشار گذاشتن بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه بود، مدت‌هاست افشا شده اما كتابي قرار است روز سه‌شنبه از سوي يك عامل سابق سيا منتشر شود كه جزئيات بيشتري را فاش مي‌كند. به گزارش ايسنا، داگ لاكس، افسر سابق سيا در مصاحبه با ان‌بي‌سي حضور يكساله‌اش در خاورميانه و ديدارهايش با شورشيان سوري و افسران اطلاعات كشورهاي مختلف را تشريح كرد. به گفته لاكس، وي چشم و گوش گروه ضربت سيا در سوريه بوده است. وي در آن زمان طرحي را با تمام عواملي كه به گفته او براي عزل اسد لازم بوده، مي‌نويسد. اين افسر سابق سيا طرح مذكور را تشريح نكرد اما گفت كه برنامه وي در واشنگتن با حمايت‌هايي روبه‌رو شد. يك مقام اطلاعاتي ارشد سابق نيز مي‌گويد ايده‌هاي لاكس كه اكثراً با ساير اعضاي گروه ضربت سيا در سوريه به اشتراك گذاشته شد، در طرحي كه نهايتاً به باراك اوباما، رئيس‌جمهوري امريكا ارائه شد، وجود داشت. با اين حال رئيس‌جمهوري امريكا هرگز چراغ سبز نشان نداد. كاخ سفيد و سيا درباره اين سخنان اظهارنظري نكردند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن