تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820173720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو مجلس خبرگان رهبري: خداوند خدعه بشر را به خودش بر مي گرداند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: عضو مجلس خبرگان رهبري: خداوند خدعه بشر را به خودش بر مي گرداند


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه خداوند متعال خيرالماكرين است، گفت: خدا ، خدعه بشر را در همين دنيا به خودش بر مي گرداند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، آيت الله محمد امامي كاشاني در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران به يكي از اسماء ديگر پيامبر يعني خير الماكرين اشاره كرد و گفت: در جاهاي مختلف قرآن به مكر خدا و بشر آمده اشاره شده يعني مكر مي كند و خدا نيز مكر مي كند و اين در سوره آل عمران و رعد نيز آمده است.
وي درباره چگونگي مكر خدا گفت: مكر به معني نقشه و حيله است كه براي بشر در جهت ظلم و شر است ولي مكر خدا به معني آن است كه انسان مكر مي كند و براي ديگران نقشه مي كشد خداي متعال آن حيله را باز مي كند و به خودش بر مي گرداند و دل فاسدش را مي شكافد و جامعه آن عمل كثيف را مي بيند كه اين معني مكر خداست و بزرگان در عرفان هم تفاسير مختلفي در همين وادي دارند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اعلام اينكه مكر در مورد بشر به معني حيله است، گفت: بشر خدعه مي كند و خداوند خدعه را به خودش بر مي گرداند و خير الماكرين به همين معناست.
وي افزود: مكر چيز تازه اي نيست و از گذشته نيز بوده است كسي كه مكر مي كند ظلم مي كند، بعضي اعمال در آخرت باز مي شود و در قبر ،برزخ و قيامت آغاز مي شود و از آنجايي كه مكر ظلم است در همين دنيا به او بر مي گردد و او را رسوا مي كند.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران اظهار داشت: مكر بشر به معني تدبير انسان براي بيان كردن نقشه اش است ولي مكر خداوند، چهره انبيا و پيروان پيامبران را به گونه اي نشان مي دهد كه اين انبيا حجت و دليل دارند ولي كساني كه عليه دين و مسلمين و نظام اسلامي طراحي مي كنند، اين ها دليل ندارند و سخناني را به بهتان و كذب مي گويند و يك موج موقتي هم ايجاد مي كنند. البته در دنياي امروز كه دنياي انرژي است، آنان كه به دنبال آن هستند آن را روي آنتن مي برند اما اين مكري است كه مكاران بدانند به جايي نمي رسند.
كاشاني افزود: وقتي كه بشر بهتان را فهميد و دولت مكار را شناخت كه عمدتا اين دولت هاي مكار همان امريكا و اسرائيل هستند، منفورترين مي شوند و اين شر را به دامان خودشان بر مي گردانند.
امام جمعه موقت تهران افزود: چشم و زبان و ساير اعضا و جوارح بايد در مسير خودش استفاده شود در غير اين صورت جوارح عليه او عمل خواهند كرد همچنانكه اعضا و جوارح يك معتاد چنين است و همه اعضا عليه او قيام مي كنند زيرا او گناهي كرده و همه جوارحش عليه او قيام مي كند.
كاشاني با تاكيد بر اينكه حق هميشه پيروز است، گفت: قرآن فرموده است كساني كه مكار هستند،خودشان مي دانند كه پيروز چه كسي است.
وي با اعلام اينكه از مكر و حيله پرهيز كنيد، گفت: در همه مسائل بايد از خدا ترسيد و از مكر پرهيز كرد البته كسي كه درباره اش مكر مي شود، نبايد نگران باشد و دشمن مي داند چه كسي مي درخشد اينكه آيا روساي اتحاد جماهير شوروي، رژيم غاصب اسرائيل، آمريكا و يا امام خميني مي درخشد.
عضو مجلس خبرگان رهبري خطاب به نمازگزاران گفت: از خدعه و مكر بپرهيزيد و اگر عليه كسي خدعه اي صورت گرفت او در راه خدا بايد حركت كنيد و خود را با خدا معامله كند./06/120
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن