تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818163880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم ارتقای توان موشکی مغایر قانون اساسی است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: عدم ارتقای توان موشکی مغایر قانون اساسی است
واكنش‌ها به توئيت منسوب به هاشمي رفسنجاني مبني بر اينكه «دنياي فردا، دنياي گفتمان‌هاست نه موشك‌ها» همچنان ادامه دارد و سياسيون اين مواضع را از يك سو در تعارض كامل با انديشه‌ها و تفكرات حضرت امام مي‌دانند و از سوي ديگر معتقدند با واقعيت‌هاي عرصه بين‌المللي همخواني نداشته و در تعارض كامل با آن قرار دارد.
واكنش‌ها به توئيت منسوب به هاشمي رفسنجاني مبني بر اينكه «دنياي فردا، دنياي گفتمان‌هاست نه موشك‌ها» همچنان ادامه دارد و سياسيون اين مواضع را از يك سو در تعارض كامل با انديشه‌ها و تفكرات حضرت امام مي‌دانند و از سوي ديگر معتقدند با واقعيت‌هاي عرصه بين‌المللي همخواني نداشته و در تعارض كامل با آن قرار دارد.
بعد از آنكه مقام معظم رهبري اظهارات منتسب به هاشمي‌رفسنجاني را ناآگاهانه يا خائنانه توصيف كردند تيم رسانه‌اي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام فوراً و به‌ طور يكپارچه، شبكه اجتماعي منتسب به هاشمي را «جعلي» و «خودسر» خواندند. اما دفتر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در اقدامي كه متناقض با اقدام تيم رسانه‌اي هاشمي بود، اصلاحيه‌اي درباره اظهارات هاشمي منتشر كرد و نوشت: «توئيت قبل تقطيع شده بود: دنياي فردا، دنياي گفتمان‌هايي نظير انقلاب اسلامي است، نه موشك‌هاي قاره‌پيما و بمب‌هاي هسته‌اي.» نكته مهم و قابل توجه آنكه اين اصلاحيه در همان توئيتي كه پيشتر جعلي خوانده بودند، منتشر شد و رسانه‌هاي حامي هاشمي‌رفسنجاني دست به بازنشر اين اصلاحيه به‌نقل از توئيت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني زدند. به هر حال آنچه در اين ميان مورد تأكيد دلسوزان و وفاداران به انقلاب اسلامي قرار گرفته، آن است كه چنين اظهاراتي با مصلحت و درايت همخواني نداشته و جز هزينه‌هاي بين‌المللي دستاورد ديگري نخواهد داشت.
 
  لحظه‌اي در تقويت قدرت نظامي توقف نخواهيم كرد
اسماعيل كوثري عضو كميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌و‌گو با تسنيم، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري درباره به‌كارگيري همزمان ديپلماسي و تقويت توان دفاعي كشور، اظهار داشت: نگاه كشور ما در مسائل مختلف يك بُعدي نيست بلكه به موضوعات مختلف مانند مذاكره و تقويت توان دفاعي به صورت چند بُعدي نگاه مي‌كنيم و بر همين اساس از مذاكره ترسي نداريم ولي اصل مهم براي ما نتيجه مذاكره است كه به چه صورت انجام شده و نكته مهم ديگر عمل به نتيجه مذاكره است كه آيا طرف مقابل مي‌خواهد نتيجه يك‌طرفه باشد؟
وي تصريح كرد: اگر مانند مذاكرات هسته‌اي فقط ما به تعهدات خود عمل كنيم، ولي طرف مقابل بدعهدي كند اصلاً نيازي به مذاكره نيست اما جمهوري اسلامي ايران هيچ‌گاه از مذاكره دوري نمي‌كند چراكه ما حرف داريم و مواضع ما دقيق و خدشه‌ناپذير است.
كوثري با تأكيد بر اينكه براي حفظ امنيت و اقتدار كشور، قدرت نظامي بايد تقويت شود، خاطرنشان كرد: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي در چارچوب تقويت سلاح‌هاي متعارف نظامي فعاليت كرديم و امروز در كشور امنيت پايدار ايجاد شده است. از همه توان و امكانات موجود در كشور براي تقويت صنايع موشكي و نظامي استفاده خواهيم كرد چراكه دشمنان ايران كساني هستند كه بدعهدي خود را بارها ثابت كرده‌اند و غيرقابل اعتمادند. عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با طرح اين پرسش كه اساساً چرا كشورهايي كه داراي بزرگ‌ترين زرادخانه‌هاي هسته‌اي دنيا هستند بايد درباره قدرت مشروع نظامي ما دخالت كنند؟ گفت: دشمنان قسم‌خورده نظام و انقلاب مي‌گويند نبايد بدون اجازه ما موشك آزمايش كنيد اما بايد به آنها گفت دوران جنگ جهاني دوم و زورگويي ابرقدرت‌هاي دروغين تمام شده و امروز به بركت خون شهدا و تلاش رزمندگان در عرصه‌هاي مختلف، ايران در منطقه پرآشوب خاورميانه جزيره صلح، امنيت و ثبات است و لحظه‌اي در تقويت قدرت نظامي كشور توقف نخواهيم كرد.

   منافع ملي كشور قابل مذاكره نيست
منافع ملي كشور براي ما قابل مذاكره نخواهد بود و تا زماني كه تهديدات نامشروع امريكا ادامه داشته باشد توان نظامي كشور را تقويت خواهيم كرد. منصور حقيقت‌پور عضو كميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري درباره به كارگيري همزمان ديپلماسي و تقويت توان دفاعي كشور، اظهار داشت: ديپلماسي دفاعي و سياسي براي نظام ما دو بال اصلي محسوب مي‌شود و اگر يكي از اين بال‌ها را قطع يا ناتوان كنيم، نمي‌توانيم حركت كنيم. وي تصريح كرد: اگر مذاكره و ديپلماسي را تقويت كنيم، اما همزمان توان دفاعي كشور را تقويت نكنيم، دچار آسيب خواهيم شد. امروز براي اينكه در سطح منطقه‌اي و بين‌المللي به اوج برسيم نياز به تقويت همزمان مذاكره و تقويت توان نظامي كشور داريم و در غير اين صورت امنيت ملي كشور دچار آسيب جدي و جبران‌ناپذير خواهد شد.
حقيقت‌پور با ابراز اينكه تهديدات امريكا مصرف داخلي دارد و براي دلخوشي رژيم‌صهيونيستي مطرح مي‌شود، خاطرنشان كرد: زماني كه در داخل كشور موشك‌هاي با بُرد 200، 300 و 400 كيلومتر آزمايش شد، امريكايي‌ها شروع به تهديد كردند و هم‌اكنون كه موشك با بُرد 2 هزار كيلومتر آزمايش شده آنها حرف‌هاي نامربوطي مي‌زنند و اگر روزي موشك با بُرد 5 هزار كيلومتري آزمايش شود آنها حرف‌هاي سخيف خود را تكرار مي‌كنند، بنابراين اين مسئله روال هميشگي استكبار است و نبايد به آن توجهي كرد. عضو كميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس تأكيد كرد: افزايش قدرت دفاعي كشور براساس عمق تهديدات صورت مي‌گيرد. منافع ملي كشور براي ما قابل مذاكره و مصالحه نبوده و نخواهد بود و تا زماني كه تهديدات نامشروع امريكا و همدستانش ادامه داشته باشد با قدرت توان نظامي كشور را تقويت خواهيم كرد.

 كرنش ذلت‌بار منحرفان از خط امام
محمد دهقان با بيان اينكه  خط فكري در داخل كشور نگاهش به خودكفايي و استقلال نيست، گفت: اين افراد اعتقادي به استقلال سياسي، اقتصادي و فرهنگي ندارند و در داخل كشور نگاهشان به واردات كالاهاي خارجي و نشستن در منازلي كه وسايلشان خارجي و اروپايي مي‌باشد، است. دهقان اظهار داشت: اين افراد نگاه امام (ره) در خصوص مبارزه با استكبار را فراموش كرده و كنار گذاشته‌اند، زيرا اهل مبارزه و ايستادگي نيستند. عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس ادامه داد: اين افراد چون در داخل كشور جايگاهي در ميان متدينين ندارند، به دنبال جايگاه در خارج از كشور هستند، بنابراين در پشت صحنه با دشمنان انقلاب مراوده و خودشان را به دشمنان نظام اسلامي نزديك مي‌كنند. وي با تأكيد بر تناقض ديدگاه اين خط فكري با نگاه امام خميني (ره) گفت: اين افراد معتقد به برقراري رابطه با امريكا بوده و به عادي‌سازي روابط با امريكا اهتمام دارند و در همين راستا با جاسوسان امريكايي رابطه برقرار مي‌كنند. دهقان افزود: چون هنوز در دادگاه اين اتهامات ثابت نشده است نمي‌توانيم از اين افراد نام ببريم.
وي با بيان اينكه اين جريان به دنبال راضي كردن امريكا است، گفت: اگر سياست‌هاي اين جريان اجرا شود، در موضوع سوريه دست از سوريه برمي‌دارند و اين كشور را به تركيه و عربستان و امريكا واگذار مي‌كنند. دهقان ادامه داد: در خصوص عراق نيز اگر كارها به اين جريان واگذار مي‌شد تا الان امريكا و عربستان، عتبات را گرفته بودند و به مرزهاي ما وارد شده بودند و ما امروز بايد در داخل شهرهاي خود با امريكا و داعش مي‌جنگيديم. اگر سياست‌هاي اين جريان اجرا مي‌شد، حزب‌الله نابود شده بود و صهيونيست‌ها در لبنان مستقر شده بودند و زمينه تسليم مجاهدان يمني نيز فراهم شده بود. اگر سياست‌هاي اين جريان در كشور اجرا مي‌شد، امروز ما از قدرت موشكي برخوردار نبوديم و در سياست‌هاي امريكا هضم شده بوديم. دهقان تأكيد كرد: كساني كه به هر نوع فعاليت موشكي در داخل كشور حساسيت نشان مي‌دهند، نگاهشان را به امريكا دوخته‌اند. اين افراد همان كساني هستند كه در سياست داخلي‌شان در فساد اقتصادي و عافيت‌طلبي گرفتار شده‌اند و در سياست خارجي‌شان نيز به دنبال به فراموشي سپردن آرمان فلسطين و نابود كردن و از بين بردن منافع جهان اسلام در سوريه، عراق و يمن هستند.
عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس نسبت به خطر اين سياست‌ها هشدار داد و گفت: به دليل اين خطرات است كه رهبري با نگراني در برابر كساني كه دَم از مذاكره مي‌زنند و در برابر فعاليت‌هاي موشكي از خود ضعف نشان مي‌دهند، واكنش نشان مي‌دهند.
وي تأكيد كرد: عقب‌نشيني برخي از سياستمداران از كسب توانمندي‌هاي دفاعي و موشكي براي جلب رضايت استكبار، كرنشي ذلت‌بار است. اين نماينده حقوقدان اظهار داشت: نگاه منفعلانه در برابر امريكا با اصول متعدد قانون اساسي در مغايرت است و زمينه سلطه بيگانگان را فراهم خواهد كرد. عضو كميسيون حقوقي افزود: عقب‌نشيني برخي سياستمداران از كسب توانمندي‌هاي دفاعي و موشكي موجب سلطه بيگانگان بر كشور مي‌شود و مغاير اصول متعدد قانون اساسي است. دهقان تأكيد كرد: كساني كه امروز به خاطر خواست امريكا از دستاورد‌هاي موشكي عقب‌نشيني مي‌كنند در آينده نيز به خاطر خواست امريكا در ساير زمينه‌ها عقب‌نشيني خواهند كرد و تسلط رويكرد اين افراد منجر به تسليم ملت ايران در برابر امريكا خواهد شد. وي تصريح كرد: امروز بهترين صنايع نظامي بازدارنده جمهوري اسلامي كه دوستان را اميدوار و دشمنان را نااميد كرده صنايع موشكي است. كساني كه به نام مذاكره قدرت موشكي ايران را زير سؤال مي‌برند در مسير دشمنان گام برداشته و دوستان جمهوري اسلامي را در سراسر عالم نااميد مي‌كنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن