تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812998584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفسیر قرآن باید با ثقل قرآن انجام شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایکنا: گروه اندیشه: آیت الله جوادی آملی گفت: بهترین اسلوب برای تفسیر قرآن، اسلوبی است که در آن به یکی از ثقل های ثقلین یعنی اهل بیت(ع) توجه شود؛ اهل بیت(ع) و قرآن و نهج البلاغه معیارهای فهم قرآن از خود قرآن را مشخص کرده اند.
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت الله العظمی جوادی آملی، بعد از ظهر امروز 14 فروردین در دیدار با جمعی از علمای برجسته سنی و شیعه انگلستان، گفت: قرآن نازل شده است ولی نزول قرآن همچون نزول باران نیست بلکه باران از آسمان انداخته شده است ولی قرآن به جهان آویخته شده است.
وی افزود: قرآن کریم، حبل الهی است و یک طناب وقتی در کنار یک کوچه افتاده باشد حتی توان نجات خود را ندارد ولی مهم این است که این طناب از یک سوی به خدا وصل است و یک سوی دیگر آویخته شده است تا مردم به آن چنگ بزنند.
وی گفت: این طناب و حبل از یک سوی از سقوط جلوگیری می کند و از دیگر سوی انسان را صعود می دهد.
این مرجع تقلید بیان کرد: ملتی که به این طناب چنگ بزند نه وابسته به شرق است و نه به غرب متصل خواهد بود؛ در واقع وقتی دست ما پیش خدا دراز باشد هیچ وقت به دیگران محتاج نخواهیم شد بلکه دیگران به ما محتاج خواهند شد.
آیت الله جوادی آملی بیان کرد: مسلمانان به علم لدنی مرتبط هستند و این علم، علمی نیست که از استاد و کتاب و درس و دانشگاه و حوزه گرفته شود.
وی افزود: اگر کسی به علم خدایی و لدالله رسید علم ...
[ مشاهده متن کامل خبر تفسیر قرآن باید با ثقل قرآن انجام شود در خبرگزاری قرآنی ایران ]

شنبه ، ۱۴فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایکنا]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن