تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802718662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردار جوانی: مسئله دفاعی و موشکی ایران از برجام جداست


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



سردار جوانی: مسئله دفاعی و موشکی ایران از برجام جداست
روز نو : جمهوری اسلامی ایران از همان اول بحث دفاعی و موشکی را از برجام جدا کرده است.

به گزارش روز نو، سردار یدالله جوانی مشاوره نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص لزوم تقویت توان دفاعی کشور گفت: ما در حوزه مسائل امنیتی باید به این نکته توجه کنیم که امینت ملی در هر کشوری در صدر منافع ملی آن کشور قرار دارد. ملت ما در سال های گذشته با تهدید هایی روبرو بوده است که این تهدید های فرامنطقه ای با توجه به اهداف سلطه جویانه ای که داشتند، همواره جمهوری اسلامی را تهدید به اقدامات نظامی می کردند و در منطقه با ایجاد بحران و گسترش آن به دنبال مخدوش کردن امنیت ملی ایران بوده اند تا جمهوری اسلامی را به یک کشور بی ثبات و ناپایدار تبدیل کنند، اما همانطور که همه کارشناسان و مردم می دانند جمهوری اسلامی از امنیت بالایی برخوردار است، که توانسته امنیت ملی و امنیت داخلی را به درستی تامین نماید.

وی در خصوص دلیل حضور مستشاری سپاه پاسداران در سوریه و عراق گفت: یکی از مجموعه اقداماتی که کشور ما را در منطقه تهدید می کرد اقدامات گروهک های تروریستی و سلفی می باشد، که به دنبال کشیدن بحران از سوریه به عراق و از عراق به جمهوری اسلامی ایران بودند. اما با توجه به هوشیاری و دقت نظر مقام معظم رهبری قبل از این که دامنه این بحران ها به جمهوری اسلامی کشیده شود، نیروهایی که باید اقدامات لازم را انجام دهند، بخصوص سپاه پاسداران فعال شدند. حضور مستشاری سپاه پاسداران در سوریه و عراق دقیقا در همین راستا است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم به صراحت این موضوع را عنوان کردند که اگر این شهدا و کسانی که در دور دست ها با دشمنان روبرو می شوند، نبودند، می بایستی ما در کرمانشاه و همدان ودیگر استان ها با این گروهک ها مقابله می کردیم. با دقت نظر ما مجموعه تهدید های دشمن خنثی شد و از نفوذ به امنیت ملی جلوگیری کردیم.

سردار جوانی در خصوص مهمترین رویداد امنیتی کشور در سال 94 گفت: مهمترین رویداد امنیتی که ارتباط نزدیکی با امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دارد، اقدامی است که عربستان و آل سعود در اوایل سال جاری انجام داد. این عمل حمله به کشور یمن بود که بیش از 11 ماه از این تجاوز آشکار می گذرد. عربستان انتظار داشت با یک عملیات برق آسا بتواند به اهداف خود در یمن دست پیدا کند. زیاده گویی هایی که برخی از مقامات سعودی داشتند، این تفکر را در خودشان پرورش داده بودند که روزی بتواند برای امنیت کشورمان هم تهدیدی ایجاد کنند. همه کارشناسان نظامی بر این عقیده هستند که رژیم آل سعود در حمله به یمن شکست خورده است . وی ادامه داد : آل سعود به دنبال ارسال نیروی نظامی برای کمک به مخالفان سوریه بود که با مخالفت هایی از سوی برخی کشور ها ازجمله ایران مواجه شد. این مخالفت برای آل سعودی پیامی بود که هر حرکت آنها در منطقه می تواند یک اشتباه استراتژیک و راهبردی باشد.

وی در ادامه خصوص تقویت توان دفاعی کشور در سال 94 گفت : یکی از مجموعه رویداد های مهم سال 94، اقدامات جمهوری اسلامی در افزایش توان نظامی خصوصا در بخش موشکی است. ازجمله این افزایش توانمندی موشکی، موشک عماد است که وقتی رونمایی و مختصات این موشک اطلاع رسانی شد، در جهان بازتات گسترده ای داشت. خصوصا این بازتاب در آمریکا باعث شد برخلاف توافقنامه برجام تحریم هایی را وضع کنند. این عمل امریکایی ها را می توان یک نقض برجام تلقی کرد.

سردار جوانی در خصوص تاثیر گذاری تحریم ها بر روی توان دفاعی کشور گفت: آمریکایی ها در توافق برجام، با فکر مدیریت هسته ای به دنبال این بودند که با گذشت زمان به توانمندی هایمان آسیب بزنند، اما بر خلاف تصور آنها واقعیت را رزمایش اقتدار ولایت آشکار کرد، که برجام به هیچ وجه در توانمندی دفاعی جمهوری اسلامی تاثیری ندارد و جمهوری اسلامی از همان اول بحث دفاعی و موشکی را از برجام جدا و اعلام کردیم که موضوع مذاکرات فقط بحث هسته ای است.




تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن