تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820223461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان تهران درسال۹۴/از حضور مردم در انتخابات تا سفرهای رییس‌جمهور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می‌دهد؛
استان تهران درسال۹۴/از حضور مردم در انتخابات تا سفرهای رییس‌جمهور

استان تهران


شناسهٔ خبر: 3587817 - شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
استانها > تهران

تهران-استان تهران در سال ۹۴ شاهد اتفاقات بسیاری بود که حضور بیش از ۵۰ درصدی مردم در انتخابات، سفرهای استانی رییس‌جمهور، ادامه یافتن معضل بیکاری و افتتاح پروژه‌های عمرانی ازجمله آن‌هاست. خبرگزاری مهر، گروه استان ها-محمدرضا حیدری: استان تهران در سال ۹۴ شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری بود، اتفاقاتی که گاهی در صدر اخبار رسانه‌های داخلی و بین‌المللی قرار گرفت. استان تهران به‌عنوان پرجمعیت‌ترین استان کشور و دارا بودن ظرفیت‌های عظیم اقتصادی و صنعتی همواره موردتوجه مسئولان، رسانه‌ها و فعالان سیاسی و اقتصادی قرار داشته است. سال ۹۴ با همه فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید و آنچه مهم به نظر می‌رسد، درس گرفتن از اتفاقات تلخ و شیرین سال گذشته و طی کردن مسیر پیشرفت و توسعه استان در سال ۹۵ است. مروری بر اتفاقات و رویدادهای مهم سال ۹۴ استان تهران می‌تواند برای بسیاری از مردم این استان جالب‌توجه باشد، اتفاقاتی که تلخی و شیرینی‌های فراوانی را به همراه داشت. حضور بیش از ۵۰ درصدی مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، سفرهای استانی رییس‌جمهور به مناطق مختلف استان تهران، افتتاح پروژه‌های عمرانی با حضور وزرای دولت یازدهم و مسئولان دولتی، تعطیلی برخی کارخانجات و ادامه یافتن معضل بیکاری در استان، قهرمانی تیم‌هایی نظیر شهرداری ورامین در مسابقات آسیایی و رویدادهای دیگر در تقویم سال ۹۴ استان تهران به ثبت رسیده است. حضور بیش از ۵۰ درصدی مردم استان تهران در انتخابات هفتم اسفندماه

مردم استان تهران در هفتم اسفندماه و در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بار دیگر حماسه آفریدند و حضور بیش از ۵۰ درصدی مردم این استان در انتخابات، برگ زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار تهرانی‌ها به ثبت رساند. مردم استان تهران در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی باید ۳۵ نماینده را وارد بهارستان می‌کردند که کار انتخاب ۳۲ نفر در دور اول به پایان رسید و تکلیف سه حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد. انتخابات در حوزه‌های انتخابیه بهارستان و رباط‌کریم، شهریار، قدس، ملارد و حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه به دور دوم کشیده شد و مردم این مناطق باید در اردیبهشت‌ماه، بار دیگر سر صندوق‌های رأی حاضرشده و نماینده منتخبشان را برگزینند. عطرآگین شدن فضای استان تهران به نور شهدای غواص سال ۹۴ در حوزه ایثار و شهادت نیز سال مهم و تاریخی بود، به‌طوری‌که در این سال، مردم استان تهران میزبان پیکر پاک و مطهر شهدای غواص دوران دفاع مقدس بودند.

در سال گذشته و در جریان تفحص از مناطق عملیاتی، پیکر پاک و مطهر ۲۷۰ شهید دوران دفاع مقدس پیدا شد که در این میان، ۱۷۵ پیکر متعلق به شهدای غواص عملیات کربلای ۴ بود. این شهدا در اوج مظلومیت و غربت به شهادت رسیدند، به‌طوری‌که تفحص‌ها نشان داد که رژیم بعث عراق درنهایت بی‌رحمی و با دستان بسته، این ستارگان نورانی را به شهادت رسانده است. مردم استان تهران در سال ۹۴، وداع تاریخی با شهدای غواص دوران دفاع مقدس کردند و پیکر پاک و مطهر تعدادی از این شهدای گلگون‌کفن در نقاط مختلف استان به خاک سپرده شد. حضور باشکوه مردم استان تهران در راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم استان تهران در آستانه انتخابات هفتم اسفندماه با درک اهمیت راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور باشکوه و دشمن شکنی را در این جشن بزرگ سیاسی داشتند و بار دیگر اوج بصیرت  و ولایتمداری خود را به نمایش گذاشتند.

مردم استان تهران در سال ۹۴ و در جریان حوادث و رویدادهای مختلف نظیر راهپیمایی روز قدس، ۹ دی و غیره اوج بصیرت خود را به نمایش گذاشته و نشان دادند که لحظه ای از آرمان های انقلاب اسلامی دست نخواهند کشید. سفر استانی رییس‌جمهور به غرب استان تهران حسن روحانی در سال ۹۴ و در جریان چندین سفر استانی به نقاط و شهرهای مختلف استان تهران سفر کرد و در جمع مردم این مناطق به سخنرانی پرداخت. رییس‌جمهور در خردادماه سال ۹۴ و در جریان سفر به غرب استان تهران، با مردم شهرستان‌های ملارد، شهریار و شهر قدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

اعضای کاروان دولت یازدهم در این سفر در شهرستان‌های ملارد، شهریار و شهر قدس حاضرشده و علاوه بر افتتاح چندین پروژه، دستورات لازم را برای تسریع در به نتیجه رسیدن پروژه‌های نیمه‌کاره صادر کردند. وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر آموزش‌وپرورش پیش از آغاز سخنان رییس‌جمهور در جمع مردم غرب استان تهران، با حضور در شهرستان شهریار کلنگ احداث شهرک صنعتی و افتتاح مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) را به زمین زدند. رییس‌جمهور در جریان این سفر، قول اجرای ۲۰ طرح و پروژه عمرانی، خدماتی، کشاورزی، آموزشی، ورزشی و غیره را به مردم غرب استان تهران داد. حضور روحانی در میان مردم اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم رییس‌جمهور در مردادماه سال ۹۴ و در جریان دور دوم سفر استانی به شهرستان‌های استان تهران، در میان مردم شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم حاضر شد. سخنرانی در مجموعه ورزشی خلیج‌فارس، افتتاح چند پروژه، دیدار با مدیران شهرستان‌های اسلامشهر، رباط‌کریم و بهارستان و بررسی مشکلات این مناطق ازجمله برنامه سفر رییس‌جمهور بود. سفر استانی رییس‌جمهور به قبله تهران

رییس‌جمهور به همراه کاروان دولت یازدهم، دی‌ماه سال ۹۴ و در سومین مرحله از سفر استانی به شهرستان‌های استان تهران به شهرستان ری سفر و ضمن زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با مردم این شهرستان دیدار کرد. بررسی مشکلات و دغدغه‌های مردم شهرستان ری، افتتاح چند پروژه و دستور آغاز عملیات چندین پروژه مهم زیربنایی و صنعتی ازجمله برنامه‌های سفر رییس‌جمهور به قبله تهران بود. قهرمانی تیم شهرداری ورامین در مسابقات تکواندو جام باشگاه‌های آسیا در سال ۹۴، برخی تیم های ورزشی و ورزشکاران استان تهران در عرصه‌های مختلف کشوری، آسیایی و جهانی خوش درخشیدند و بار دیگر پتانسیل و ظرفیت استان تهران را در رشته‌های مختلف ورزشی به نمایش گذاشتند.

تیم شهرداری ورامین نماینده تکواندو ایران در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، توانست در این مسابقات بر سکوی قهرمانی بایستد و پس از قهرمانی در لیگ برتر باشگاه‌های کشور، بار دیگر در آسیا یکه‌تازی کند. قهرمانی تیم‌های ورزشی نظیر شهرداری ورامین و برخی از ورزشکاران استان تهران در رشته‌هایی نظیر کاراته، کشتی و غیره نشان از ظرفیت‌های بالای این استان در عرصه ورزش دارد که در سایه توجه به پتانسیل‌ها، می‌توان از ورزش استان تهران بیش از گذشته شنید. حضور شخصیت‌های کشوری و ملی در استان تهران سال ۹۴ نیز سال حضور شخصیت‌ها و مسئولان لشکری و کشوری در استان تهران بود که بار دیگر جایگاه و اهمیت مناطق مختلف این استان را نشان داد. حضور آیت‌الله جنتی در جنوب شرق استان تهران و دیدار با مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک، حضور احمدی‌نژاد در شهرستان ورامین و سخنرانی موسوی لاری وزیر سابق کشور در قرچک ازجمله خبرسازترین حضورها در استان تهران بود.

البته بازار حضور وزرای دولت یازدهم و مسئولان ارشد کشوری در شهرستان‌ها و مناطق استان تهران به‌منظور افتتاح پروژه‌های حوزه‌های مختلف و شرکت در جلسات گوناگون نیز در سال ۹۴ داغ بود. به هر ترتیب سال ۹۴ با همه اتفاقات تلخ و شیرین خود به پایان رسید و مردم استان تهران باید باهمتی مضاعف و تلاشی مثال زدنی، توسعه و آبادانی استان و کشور را در سال ۹۵ رقم بزنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن