تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803784349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطبه های نماز جمعه مکانی برای بیان مطابات به حق مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: امام جمعه زابل:
خطبه های نماز جمعه مکانی برای بیان مطابات به حق مردم است

امام جمعه زابل


شناسهٔ خبر: 3588050 - جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
استانها > سیستان و بلوچستان

زابل-امام جمعه زابل گفت: خطبه های نماز جمعه مکانی برای بیان مطالبات به حق مردم سیستان است و کسی حق ندارد به آن رنگ و بوی سیاسی بدهد. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر کیخا در خطبه های نماز جمعه امروز شهرستان زابل اظهار داشت: در چنین فضایی باید قدر نعمت ها را بدانیم، قدر انقلاب اسلامی را دانسته و بر نقش اثرگذار ولی فقیه در پیش برد اهداف حکومتی باید صحه ای کامل گذاشت و بدانیم که اذیت کردن ولی فقیه که امروز آبروی اسلام بوده به این جایگاه والا ضربه می زند، پس نسنجیده در راستای اهداف دشمنان حرکت نکنیم. وی با اشاره به خدمات دولت در منطقه سیستان افزود: اقدامات خوبی انجام شده و دولت طرح هایی را در راستای عنایت رهبری معظم انقلاب در منطقه در دست اجرا دارد، طرح منطقه آزاد تجاری اقتصادی سیستان از حرکات خوبی است که می تواند منطقه را متحول کند و مکمل منطقه آزاد چابهار شود که امید است هر چه زودتر از بازی های سیاسی خارج شده و طی هفته های آینده بار دیگر برای تصویب به مجلس فرستاده شود. امام جمعه زابل بیان کرد: تکمیل کارخانه لاستیک سازی در رامشار در افقی سه ساله می تواند بخشی مهمی از مشکل اشتغال این دیار را برطرف سازد و در میان جوانان شور و نشاطی خاص ایجاد کند، از سوئی راه اندازی طرح کارخانه آنتیموان که یکی از معادن خاص جهانی می باشد از اقدام خوبی بوده که اگر عوارض آن به سیستان اختصاص پیدا کند در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شاهد شکوفائی اقتصادی در بعد اشتغال خواهیم بود، تنها امید است که اجرائی شود. حجت الاسلام کیخا به عنایت ویژه رهبری در خصوص آبیاری ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان با لوله اشاره کرد و گفت: در راستای منویات رهبری معظم انقلاب به منظور حفظ تنگه احد ایران زمین، از سوی ایشان از محل صندوق توسعه ملی ۵۰۰ میلیون دلار به این طرح اختصاص داده شده که بارقه ای از امید را در دل ها تازه کرد. وی با اشاره به بیان مطالبات مردم در خطبه های هفته گذشته اظهار داشت: ما هفته قبل مطرح کردیم که در ضمن اجـرای این طـرح، پول اختصاص یافته به آن به منظور کمک به مردمان این دیار در بانک های همین استان نگه داری شود، تا ضمن پیشبرد این طـرح و اجرایی شدن آن در زمینه راه انداری کارگاه های تولیدی به صورت وام های خود اشتغالی به مردم داده شود که تا حدودی مشکلات مردم کم شود، اما برخی ها با استفاده از برخی رسانه ها نوشته اند این کار قانون می خواهد!! خطیب نماز جمعه زابل بیان کرد: ما درخواست می کنیم تا قانون آن ایجاد شود، نمایندگانی که با رای مردم به مجلس راه پیدا کردند در راستای این مطالبه به حق مردم کوشا باشند و منطقه خاص تتگه احد را با این گونه قوانین؛ مورد توجه ویژه خودشان که مورد توجه ویژه رهبر عزیزمان است، قرار دهند.

وی با اشاره به ایجاد معبر موقت شاهگل سیستان افزود: افتتاح معبر شاهگل یکی از کارهای دولت محترم است که جا دارد از همه فرمانداران منطقه و استاندار محترم به عنوان نماینده ارشد دولت در استان تشکر کنیم که نشاطی را در جامعه و امیدهایی را در دلها ایجاد کـرد. حجت الاسلام کیخا بر پیگیری محترمانه مطالبات به حق مردم از سوی مسئولان اشاره کرد و گفت: تریبون نماز جمعه یکی از مکان ها برای بیان مطالبات به حق مردم است، که بارها مشکلات زیادی را از دوش مردم سیستان برداشته،   بارها عرض کرده ایم آن مسئولی که قصد خدمت دارد و بنا دارد به مردم خدمت بکند اگر مطالبات بر زبان نوکر و خادم مردم در خطبه جاری می شود آن مسئول خوشحال می شود و می گوید شما مطالبه می کنید و ما به مسئولین بالاتر فشار می آوریم تا این طرح و مشکل مردم حل گـردد. وی اضافه کرد: حتی بعضی از مدیران گفته اند که بیان مشکلات در خطبه ها باعث شده که چندین میلیارد تومان که مقروض بوده اند به مجریان طرح پرداخت شود؛ پس اگر موضوعی در خطبه اشاره می شود، مطالبه به حق مردم بوده و مسئولان باید آن را پیگیری کنند. امام جمعه زابل در پاسخ به برخی اظهار نظرهای معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مسئولان محترم در گذشته قول هایی داده بودند؛ طـرح تجـارت چمدانـی و پاس مرزی؛ وعده هایی داده شد، ما الان منتظر اقدام و عمل هستیم، آیا در این انداره هم مردم ما حق ندارند؟   بدانید هیچ کس حق ندارد اگر مباحثی در خطبه مطرح می شود به آن جهت سیاسی بدهد، نماز جمعه سنگر مطلق به همه مردم است و ما حق و وظیفه داریم مطالبه کنیم. مسئولان وعده های کارشناسی نشده به مردم ندهند امام جمعه زابل در بخش دیگری از خطبه ها به برخی وعده های مسئولان اشاره کرد و گفت: مردم منتظراند تا هر چه زودتر طـرح تجارت چمدانی راه اندازی شود، این در حالی که خود مسئولان اجرائی حاکم در استان بارها و بارها بر این وعده ها پا فشاری کردند که تا زمانی که منطقه آزاد ایجاد شود این طرح، رنگ و بوی واقعیت به خود پیدا می کند اما به یکباره چه اتفاقی افتاد که نظرشان تغییر کرد! وی افزود: پس اگر همین اندک وعده ها نیز عملی نشود پس اقتصاد و بازار مردم را چه کنیم و چگونه فعال کنیم؟ گفتند با طرح های زود بازده که طرح تجارت چمدانی یکی از آنها بود امید را در دل مردم زنده می کنیم، اما به واقعیت تبدیل نشد و مردم همچنان منتظر تحقق وعده ها هستند. حجت الاسلام کیخا افزود: نه تنها این طرح اجرائی نشد بلکه با چرخشی عجیب مطرح کردند که تجارت چمدانی مغایر با اقتصاد مقاومتی است! اولا که مغایر نیست؛ ثانیا اگر مغایر بود چرا شما قول دادید؟ طرحی را قول داده اید که مغایر با اقتصاد مقاومتی است؟ پس شما چه مسئولی هستید؟ چرا طـرح هایتان را مطالعه نمی کنید؟ چرا قول می دهید و مردم را امیدوار می کنید و بعدا به آن عمل نمی کنید؟ ما این ها را مطرح کردیم و می دانیم که قطعا طرح تجارت چمدانی در آن بازه زمانی که مردم نیاز دارند می تواند مردم را به ماندگاری امیدوار کند.

وی افزود: اگر این طــرح مغایرت دارد پس چرا در دیگر جاها اجرا می شود؟ سوال مردم ما این است، در همین سیستان و بلوچستان و در بعضی از مرزها به راحتی کالاها مبادله می شود، حتی سیب زمینی و پیاز از بعضی از مرزهای این استان وارد کشور می شود، چرا آنجا مغایرت ندارد؟ چرا آنجا ضربه ای به اقتصاد کشور نیست؟ در دیگر مرزها و جاهای مختلف ما شاهدیم و در خبرگزاری ها مشاهده می کنیم اما به سیستان که می رسد مطرح می شود که مغایر با اقتصاد مقاومتی است!. خطیب نماز جمعه زابل اضافه کرد: اگر تجارت چمدانی مغایر است چرا در دیگر  مرزها اجرا می شود!؟ نوبت به زابل که می شود مشکل دارد!! این سوال مردم ماست؛ عزیزان خبر دادند که در همین مرز سیستان بیش از صد کامیون شبانه روز سوخت از مرز خارج و به کشور افغانستان می رود! اگر ضرر دارد آیا این ضرر نیست؟ نوبت به اشخاص که می رسد ضرر دارد؟ این را برای مردم ما توضیح بدهند و شفاف سازی کنند، بدانید مسئولان چیزی ندارند که از مردم بخواهند پنهان کنند چرا که اصل انقلاب اسلامی ایران بر این اساس پایه گذاری شده است. وی افزود: ضمن تشکر از زحمات مسئولان استانی، مسئولان این را هم بدانند که ما همیشه مشکلات را بر زبان جاری می کنیم یا در خطبه یا در دیگر جلسات که مجد، عظمت اسلام و نظام اسلامی عزیزیمان را ببینیم و مهم تر از همه احقاق حق این مردم ولایت مدار که وجودشان در این خطه خودش قدرت و اقتدار نظام است.

مردم با جان و دل پشت حکومت ایستاده اند امام جمعه زابل در بخش دیگری از خطبه های به روز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: مردم ۱۲ فروردین به پای صندوق های رای آمدند و به نظام شاهنشاهی و طاغـوت نه گفتند و به جمهوری اسلامی آری، این مردم بودند که انتخاب کردند پس باید همواره این حاکمیت را قدر دانست. وی افزود: بدانید مردم انقلاب کردند با هدایت مردی خدایی، سلاله ی پاک پیامبر (ص) با توکل به خدا به دهان ابر قدرت ها مشتی محکم نواخت و آمریکا و انگلیس را ذلیل کرد؛ در هشت سال جنگ تحمیلی چنان جانانه با دست خالی جنگید که در راستای اعجازی الهی وعده های خدا را محقق ساخت، پس باید همواره برای تحکیم حکومت اسلامی در جامعه کوشا بود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن