تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803169157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایتی از جلسه‌ای برای ریاست لاریجانی‌ بر مجلس‌ هشتم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: روایتی از جلسه‌ای برای ریاست لاریجانی‌ بر مجلس‌ هشتم
عضو جامعه روحانیت مبارز می گوید لاریجانی در جلسه ای پیش از آغاز مجلس هشتم نشان داد افکار پارلمانی پخته تری نسبت به حدادعادل دارد.
آفتاب : سیدرضا اکرمی نماینده پيشين مجلس به ماجرای جلسه ای اشاره کرده است که جرقه ریاست علی لاریجانی بر مجلس زده شد تا حدادعادل تنها رییس مجلسی باشد که فقط یک دوره بر کرسی ریاست پارلمان تکیه زده است.


بنا به روایت اکرمی، لاریجانی در آن جلسه نه تنها به اصولگرایان که به اصلاح طلبان هم نشان داد افکار پارلمانی پخته تری دارد و منعطف تر از حداد با تفکرهای مختلف در مجلس برخورد می کند.


مشروح این بخش از گفتگوی نوروزي حجت الاسلام سیدرضا اکرمی با ويژه نامه روزنامه اعتماد در ادامه آمده است؛


در جریان ریاست مجلس هشتم نخستین باری بود که دو نفر اصولگرا اینطور برابر هم قرار می‌گرفتند، چطور شد که آقای حدادعادل نتوانست برای بار دوم رییس مجلس بماند؟


جرقه رییس شدن آقای لاریجانی از یک جلسه‌ پیش از شکل گرفتن مجلس زده شد. جلسه ای بود که اصولگرایان در سازمان ارتباطات برگزار کرده بودند و نمایندگان منتخب اصولگرا آمده بودند. در آن جلسه یک پیشنهادی دادند که اصولگرایان فرد یا افرادی را تعیین کنند تا بنشینند و مسائل مختلف را برای مجلس هشتم دسته بندی کنند. بعد نوع کار پیشنهاد شد و گفتند یا افراد تک تک پیشنهاد بدهند یا اینکه هر استانی یک فرد یا دو نفر را داوطلب کنند. اینجا برای کار یک پیشنهادی آقای حداد مطرح کرد و یک پیشنهاد هم آقای لاریجانی داد. بعد از رای گیری پیشنهاد آقای لاریجانی بود که رای آورد و این شد جرقه ریاست لاریجانی بر مجلس.


چقدر از نمایندگان آنجا بودند؟


تقریبا دو سوم نمایندگان انتخاب شده برای مجلس هشتم بودند.


یعنی قبل از آن حرفی از ریاست آقای لاریجانی نبود؟


حرف که بود. به هر حال در آن مجلس دو رجل ملی بودند که می‌توانستند رییس بشوند یکی آقای حداد و دیگری آقای لاریجانی. اطرافیان اینها هم تلاش‌هایی می کردند اما هنوز فضای اصولگرایان اینطور دو قطبی نبود که بین اینها شکاف خیلی زیادی باشد.


بدنه مجلس درحال ارزیابی و محک زدن این دو نفر بود. از یک طرف آقای لاریجانی در مقام نماینده ناشناس بودند و از طرفی هم چون خیلی‌ها در مجلس قبلی حاضر نبودند شناختی از شیوه کار حداد نداشتند. ولی در آن جلسه آقای لاریجانی یک چهره مدیرتر و با پیشنهادات پخته تر از خودش نشان داد و خیلی ها نظرشان بر ایشان مثبت شد. یعنی از آن جلسه بود که لاریجانی جلو افتاد. با اینکه حداد هنوز رییس مجلس بود اما آقای لاریجانی به نمایندگان نشان داد که دارای فکر پارلمانی پخته تری است و فکر او گرفت.


خاطرتان هست که موضع اصلاح طلبان در این خصوص چه بود؟


اتفاقا یکی از تاثیرگذارترین چیزها برای آن دوره ریاست آقاي لاریجانی همین اصلاح طلبان بودند. چون لاریجانی آمد و نشان داد که می تواند منعطف‌تر با نمایندگان و فکرهای مختلف تعامل کند.


یعنی آقای حداد آن زمان مقابل برخی جریان ها موضع داشتند؟


بله. به هر حال ایشان هنوز طرفدار دولت آقای احمدی نژاد بود در آن مقطع. آن زمان هم شما فکر نکنید که احمدی نژاد میان اصولگرایان محبوبیت صدرصد داشت. نه اصلا اینطور نبود. اصولگرایان عمدتا حمایت کلی می کردند اما خیلی جاها منتقد بودند. آقای حداد و اطرافیانش هنوز دنبال حمایت صددرصد از دولت یا حمایت حداکثری از آن می گشتند. بعد اینها مقابل اصلاح طلبان هم موضع جدی داشند. به هرحال اصلاح‌طلبان هم حدود 40 رای در آن مجلس داشتند که تعیین کننده بود. لاریجانی در آن مقطع خود را اصولگرای متفاوت تری نشان داد که از یک سو در پی منزوی کردن اصلاح طلبان نمی رفت و از سوی دیگر معتقد بود دیگر این دولت نهم به اندازه کافی وقت داشته و نمی شود به هر بهانه ای جلو نقد و نظارت مقابل آن را گرفت.






تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن