تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815627649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنالیز بازی ایران به قلم هاشمی مقدم


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: آنالیز بازی ایران به قلم هاشمی مقدم
امیر هاشمی مقدم، بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال بعد از دیدار ایران – عمان این بازی را تحلیل کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، آنچه که در زیر می خوانید تحلیل عملکرد ایران به قلم امیر هاشمی مقدم است:
« از دید من سرتا سر نیمه اول ایران، عمان را از هر لحاظ فلج کرده و بازی را کاملا در اختیار داشت.
رو به جلو بازی کردن، تحت فشار گذاشتن بازیکنان عمان و تصاحب مجدد توپ از یک طرف و در اختیار داشتن تمام زونهای (منطقه ها) زمین با توپ و بدون توپ برایم بسیار قابل تحسین بود. عمان یک مرتبه هم در هیجده قدم ایران ظاهر نشده  و حتی یک شوت داخل چهار چوب دروازه ایران نزد.

انتخاب ارنج کارلوس کی روش در این بازی و شناخت جفت های مکمل در تمام خطوط برد اول او بود.
استفاده کردن از بیرانوند درون دروازه نشان دهنده تفکرات هجومی کی روش بود، با این شناخت که عمان به برد احتیاج دارد و فضای کافی به ایران خواهد داد و با استفاده از شروع مجدد و پرتاب های بیرانوند سریعتر توپ به مهاجمان برای انجام ضد حمله خواهد رسید.

دو دفاع میانی که یکی یار گیر و دیگری بازیساز می باشند مکمل هم بوده و کمک زیادی به بازیسازی ایران در مرحله اول می کرد.

‎در یک خط جلوتر ابراهیمی بیشتر رل کنترلی داشت و عزت الهی کارbox to box را انجام می داد.
‎این دو هافبک در موقع دفاع به شکل اریب در حالت دفاعی ایستاده و برنده اکثر توپ های اول و از همه مهمتر برنده توپ های دوم بودند.

بالانس قشنگی در این خط بوجود آمده بود و تنظیم و ضربان سرعت بازی در اختیار این دو جوان بود.
در پیستون های چپ و راست حاج صفی و رضاییان در زمان حمله به راحتی به خطوط جلو اضافه می شدند و این به این دلیل بود که بازیکنان خط حمله ایران حفظ توپ خیلی خوبی داشتند و زمان کافی را به اضافه شدن پیستون ها می دادند.

مکمل رضاییان و جهانبخش مشکلات زیادی برای سمت چپ عمان ایجاد کرده بود و مخصوصا وقتی اشکان دژاگه به این دو اضافه می شد بارها و بارها شاهد تشکیل مثلث های زیبایی بودیم.

البته در سمت چپ مکمل امیری و حاج صفی هم چند بار در زمان حمله به بازی ترکیبی خوبی منتهی شد ولی حمله به سرعت و با عجله آنها در تصمیم گیری، سریع به پایان می رسید.

در نوک حمله سردار شاداب و پر تحرک روز خوبی داشت و کمال استفاده را از موقعیت هایش برد.
تنها چیزی که در این نیمه کمتر رعایت شد عمق دادن بیشتر به بازی در قلب دفاع عمان بود. ما می توانستیم از طریق سردار و صاحب توپ کردن او درون هجده قدم عمان موقعیت هایی گل بیشتری به وجود بیاوریم.

در نیمه اول دو گل زدیم و دو گل دیگر هم باید می زدیم و هیچ شانسی به حریف ندادیم و حدودا ۶۵ تا ۷۰% توپ و زمین در اختیار ایران بود.

نیمه دوم نیمه خیلی خوبی مخصوصا در زمانی که توپ داشتیم نبود و به خاطر اشتباهات در پاس دادن و کم تحرکی معضلی به نام کم تعدادی ما در مرحله دوم بازیسازی بوجود آمده بود.

یعنی عملا فاصله خطوط در طول و عرض زمین خیلی زیاد شده بود و به همین دلیل شکل دادن مثلث ها و بازی ترکیبی دچار مشکل شده بود.  البته شاید ذهنیت بازیکنان به خاطر اطمینان از صعود حتمی تیم تاثیر منفی در اجرای وظایفشان داشت.شاید بازیکنان قصد حفظ توپ را داشتند ولی حفظ توپ با کند کردن بازی تفاوت دارد. با تمام این تفاسیر در نیمه دوم هم خوب دفاع کردیم و عمان حرفی برای گفتن نداشت.باید خوشحال باشیم که با اقتدار به دور نهایی صعود کردیم.»


10:34  1395/01/11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن