تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815386849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیام این عروسک نوروزی را بشنوید...


واضح آرشیو وب فارسی:هنر نیوز: «در کشوری که میزبان عروسک های کشورهای دیگر می شود تا نوروز را پاس بدارد، هنوز عروسک هایی هستند که زیر خروارها خاک خوابیده اند، یا دربه در شده اند.»
به گزارش هنرنیوز؛ عروسک های بومی و نوروزی» عروسک ها به موزه ملی ایران آمدند تا آئین های نوروزی که در طول سالیان گذشته برگزار می کردند و مدت هاست مغفول مانده اند را بار دیگر در سال جدید به یاد همگان بیاورند.
برگزاری این مراسم در نوع خود اتفاقی خوب در حوزه ی فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم ایران بود، به خصوص که حضور عروسک هایی از برخی کشورهای حوزه ی نوروز مانند بلغارستان و اندونزی نیز به چشم می آمد. اما در اجرای یکی از برنامه های محیطی در این پنل تخصصی، آوردن پیام یک عروسک از یک عروسک اردبیلی دیگر نکته قابل توجهی بود.
سید احمد محیط طباطبایی، عضو هیات اجرائی آئین بزرگداشت ملی نوروز در گفت وگو با هنرنیوز، در این زمینه توضیح داد.
او اظهار کرد: در زمان برگزاری یکی از اجراهای محیطی در فضای موزه ی ملی ایران؛ یک تکم گردان اردبیلی اعلام کرد که از یک عروسک مشابه «تکم» اردبیل پیامی آورده است.
«در کشوری که میزبان عروسک های کشورهای دیگر می شود تا نوروز را پاس بدارند، هنوز عروسک های نوروزی هستند که زیر خروارها خاک خفته اند یا دربه در شده اند.»
طباطبایی افزود: پیامی که آن تکم گردان آورده بود، ...
[ مشاهده متن کامل خبر پیام این عروسک نوروزی را بشنوید... در پایگاه خبری هنر ]

یکشنبه ، ۸فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هنر نیوز]
[مشاهده در: www.honarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن