واضح آرشیو وب فارسی:گجت نیوز: یکی از بحث های اصلی بازی سازان این است که آیا کاربران حاضرند برای بازی های فریمیوم * پول خرج کنند و آیا این دسته از کاربران چگونه پول خود را خرج می کنند و خریدهای درون بازی را با چه ترتیبی انجام می دهند؟ آنالیز جدیدی از موسسه ی تحقیقاتی Swrve قرار است به این پرسش ها پاسخ دهد. نهاد تحقیقاتی Swrve که در زمینه ی بازار و اقتصاد مربوط به محصولات موبایل فعالیت می کند، به تازگی بررسی جالبی درباره ی دنیای بازی ها و پرداخت های درون برنامه ای انجام داده است که نتیجه ی این تحقیقات، واقعیت های جالبی را نشان می دهد. جالب است بدانید که براساس این تحقیقات، تنها ۰.۱۹ درصد از گیمرهای موبایل، حدود نصف درآمد کمپانی های بازی سازی را تشکیل می دهند و نصف دیگر درآمد از طریق ۹۹.۸۱ درصد باقی مانده ی گیمرها تامین می شود! Swrve می گوید که تا پایان سال ۲۰۱۶ انتظار می رود که سقف درآمد مربوط به خرید های درون برنامه ای بازی ها به بیش از ۱.۹ میلیارد دلار برسد و کمتر از ۱ درصد گیمرها، به تنهایی نصف این مبلغ یعنی حدود ۹۰۰ میلیون تومان آن را پرداخت خواهند کرد. طبق این آنالیز، این موضوع به یکی از رفتارهای رایج گیمرها بستگی دارد و آن هم انجام خرید در روز اول نصب بازی است. طبق این رفتار، حدود ۵۹ درصد اولین خریدهای درون برنامه ای، در روز اول بعد از نصب بازی انجام می شود. به عبارت دیگر خریدهای روز اول، حدود ۵۵.۵ درصد کل درآمد بازی را تشکیل می دهند. بدین ترتیب اگر توسعه دهنده ی بازی به دنبال کسب درآمد است، مجاب کردن گیمرها برای انجام خرید در همان روز اول نصب بسیار حیاتی است. طبق تحقیقات حدود ۵۶ درصد از این افرادی که خرید اول را انجام داده اند، طی دو هفته ی بعدی نیز حداقل یک خرید دیگر خواهند داشت و این موضوع باز هم بر اهمیت خریدهای روز اول می افزاید. Swrve ادامه می دهد که بخش زیادی از درآمد بازی های فریمیوم در همان روز اول تامین می شود و اگر گیمر در روز اول خریدی نداشته باشد، تا ۷۲ ساعت آینده شانس انجام یک خرید درون برنامه ای بسیار کاهش می یابد. روند کسب درآمد به این صورت است که حدود ۵۰ درصد کل درآمد در روز اول، حدود ۱۴ درصد درآمد در روز دوم و ۴.۵ درصد درآمد در روز سوم بدست می آید و روزهای دیگر نیز تا پایان عمر بازی بر روی آن دیوایس به ترتیب درآمدهای بسیار ناچیزی را ثبت خواهند کرد. بنابراین حدود ۷۰ درصد درآمد کل بازی در سه روز اول بعد از نصب، نصیب توسعه دهنده می شود و این ۷۰ درصد را تنها ۰.۱۹ درصد گیمرها تامین می کنند! تنها ۱.۹ درصد گیمرها در طول ماه، یک خرید درون برنامه ای خواهند داشت همچنین در انتهای نتایج آمده است که تنها ۱.۹ درصد گیمرها در طول ماه، یک خرید درون برنامه ای خواهند داشت و این به معنای آن است که بخش عظیمی از کاربران بازی های فریمیوم به هیچ وجه درآمدی را به حساب توسعه دهنده ی آن بازی ها واریز نمی کنند! آن ۱.۹ درصدی که هم خرید انجام می دهند، ماهانه به طور متوسط ۲۴.۶۶ دلار را هزینه می کنند؛ به طور متوسط ۱.۸ خرید در ماه که هر خرید به طور متوسط ۱۳.۸۲ دلار درآمد نصیب توسعه دهنده می کند. بازی های فریمیوم بازی های فریمیوم بازی هایی هستند که نه فری (رایگان) هستند و نه پریمیوم (پولی) هستند. در واقع این بازی ها ابتدا برای دانلود کردن، رایگان هستند و برای پیشرفت در بازی گیمر باید پول خرج کند؛ بنابراین این بازی ها به صورت ترکیبی و فریمیوم نامیده می شوند. منابع swrve phonearena
یکشنبه ، ۸فروردین۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: گجت نیوز]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]