تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803733443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشن آیین نوروز در اردبیل برگزار شد/گردشگران:برنامه‌ شاد تکرار شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش تصویری تشریحی مهر؛
جشن آیین نوروز در اردبیل برگزار شد/گردشگران:برنامه‌ شاد تکرار شود

کراپ‌شده - جشن نوروز- اردبیل


شناسهٔ خبر: 3583919 - سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
استانها > اردبیل

اردبیل – جشن آیین سنتی نوروز با استقبال قابل‌توجه گردشگران نوروزی اردبیل در محل ستاد اجرایی خدمات سفر برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، میراث فرهنگی استان اردبیل برای اولین بار جشنواره نوروزی آیین‌های سنتی و بومی محلی استقبال از بهار را باهدف معرفی هر چه بیشتر این آیین‌ها برگزار کرد. تجربه‌ای که در سال‌های گذشته به دلایل مختلف از انجام آن خودداری می‌شد و بااین‌وجود امسال استقبال گردشگران نشان داد که نوروز در اردبیل برای گرمی و نشاط‌آفرینی نیازمند برنامه‌هایی از این دست است. این جشن با وجود اینکه می‌توانست در ابعاد گسترده اطلاع‌رسانی شود با غیبت صداوسیما و اهالی رسانه و مسئولان اما با حضور پررنگ گردشگران و تلاش هنرمندان استانی توانست شور و نشاط قابل‌توجهی را به مسافران هدیه کند.

از دقایق اولیه برگزاری جشن گردشگران و مسافران نوروزی با شنیدن زمزمه آن در محل ستاد اجرایی خدمات سفر حضور یافتند تا جایی که در نیم ساعت اولیه جشن تمامی محوطه نگارخانه خطایی اردبیل و حتی صندلی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی پر شده بود. گردشگران دوربین به دست نه تنها از برنامه‌های شاد و مفرح و آداب سنتی به نمایش گذاشته شده لذت بردند بلکه در گفتگو با خبرنگار مهر به ضرورت تکرار آن تأکید داشتند. یکی از گردشگران مازندرانی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: من هیچ اطلاعاتی در مورد آداب سنتی اردبیل نداشتم و فکر نمی‌کردم چنین رسوم جالبی در اردبیل باشد. این برنامه کمک کرد رسوم جالبی را یاد بگیرم.

نازنین وحیدی افزود: با وجود اینکه بخش‌های زیادی از برنامه به زبان ترکی بود اما خیلی شیرین و جذاب بود و واقعاً می‌توانم بگویم اردبیلی‌ها رسم‌های جالبی دارند. در این جشنواره به همت گروه‌های مختلف موسیقی، نمایش و تئاتر آیین‌ها و رسوم مختلف سنتی از جمله چهارشنبه‌سوری، نواوستی، شال سالاماخ، بازی‌های بومی محلی مانند قلندر، عروس بران و تکم گردانی اجرا شد. به گفته معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل نمایش این رسوم باهدف ترویج فرهنگ غنی استان اردبیل است.

قادر تقی زاده تصریح کرد: ما در خصوص معرفی جاذبه‌های گردشگری فرهنگی خود بیش‌ازپیش لازم است تلاش کنیم و می‌توان با اجرای برنامه‌های این چنین نسبت به معرفی این جاذبه‌ها اقدام کرد. وی برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح را زمینه‌ساز جذب گردشگران دانست و تأکید کرد: در این جشنواره گروه‌های موسیقی، گروه رقص آذری ایگیدلر، گره لبخند و خوانندگان خود استان دعوت شدند تا داشته‌های اصیل هنری و فرهنگی ما را به نمایش بگذارند.

اظهارات تقی زاده به واقع در عمل نیز اثبات شد به طوریکه یکی از گردشگران به خبرنگار مهر گفت: فکر نمی‌کردم در اردبیل چنین برنامه‌هایی اجرا شود. محمد فرجی تأکید کرد: من همیشه شنیده بودم هوای اردبیل سرد است و در عید هم برنامه و جشن ندارد؛ امسال به صورت آزمایشی به اردبیل سفر کردم و وقتی دیدم برنامه‌های شاد و جالب مثل جشنواره و اردبیل گردی اجرا می‌شود سال‌های بعد هم دوست دارم سفر کنم.

یکی دیگر از مسافران نوروزی اردبیل نیز به خبرنگار مهر گفت: هر چند هوای بیرون سرد است اما در جشن همه دور هم بودیم و اصلاً سرما فراموش شده بود. فاطمه بنیادی معتقد است چنین برنامه‌هایی می‌تواند برای گردشگران یک خاطره شیرین باشد. با وجود اینکه در برخی مواقع برگزاری این برنامه‌ها در اندیشه سنتی برخی مدیران حمایت نمی‌شود، یک بار تجربه موفق میراث فرهنگی اردبیل نشان داد با نگاه سنتی و توزیع بروشور و بیان این اظهارات که ما جاذبه گردشگری داریم نمی‌توان گردشگران را به یک منطقه جلب کرد. در مقابل لازم است به نیاز اصلی مسافران یعنی همان فرصت شادی و نشاط  توجه داشت و در تمامی برنامه‌ها رنگ و بوی شادی را گنجاند. دختر کوچکی که به تکم گردان نگاه می‌کند و از ته دل از رقص بز نر، نماد استقبال از بهار می‌خندد به مادرش می‌گوید: . تو خاطرات عید می‌نویسم، می‌برم تو کلاس برای دوستام می خونم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن