تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819223168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوروزی خاطره‌انگیز در شهر حماسه ها/ گیلان غرب سرزمین تاریخ وطبیعت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می‌دهد؛
نوروزی خاطره‌انگیز در شهر حماسه ها/ گیلان غرب سرزمین تاریخ وطبیعت

گلین گیلانغرب


شناسهٔ خبر: 3583945 - سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
استانها > کرمانشاه

کرمانشاه- گیلان غرب، دومین شهر مقاوم ایران با داشتن طبیعتی بکر و بی‌بدیل این روزها میزبان گردشگران و مهمانان بسیاری از سراسر ایران اسلامی است. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شهرستان گیلان غرب در غرب استان کرمانشاه واقع‌شده و به‌واسطه خلق حماسه‌های جاویدان رزمندگانش در دوران دفاع مقدس به دومین شهر مقاوم ایران مزین گردیده و این روزها میزبان گرم مهمانان و مسافران نوروزی شده است. مردمان گیلان غرب از گذشته‌های دور به مهربانی و مهمان‌نوازی معروف‌اند و در خرمی و سرسبزی و طراوت دست سبقت از طبیعت شمال گرفته و روستاهای بسیار زیبا و طبیعتی بکر و جاذبه‌های گردشگری فراوان به‌حق آن را گیلان غرب ایران کرده است. اقلیم آب و هوایی متنوع، فرهنگ و آداب رسوم اصیل، گویش‌های زیبا، غذاهای محلی و مصنوعات دستی قیمتی گوشه کوچکی از شاخصه‌های شهرستان گیلان غرب است اما آنچه سبب زیبایی گیلان غرب شده قرار گرفتن در میان ارتفاعات زاگرس و وجود چشمه‌ها، دشت‌ها، جنگل‌ها و ... است.

اتخاذ تمهیدات لازم برای میزبانی باشکوه از مهمانان نوروزی فرماندار شهرستان گیلان غرب در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم جهت میزبانی شایسته از  مهمانان نوروزی در این شهرستان  افزود: عملیات‌های عمرانی را انجام دادیم و با اختصاص ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای روکش آسفالت ۸۰ هزار مترمربع از معابر سطح شهر گیلان غرب پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت‌ماه به بهره‌برداری برسد. کرم محمدی بیان کرد: تعداد مکان‌های اسکان، امکانات و تجهیزات رفاهی مناسب را در گیلان غرب افزایش دادیم و ۳۰ کلاس درس مجهز به امکانات مناسب و برپایی ۵۰ تخته چادر گروهی مناسب در ورودی شهر گیلان غرب پیش‌بینی‌شده تا مشکلی برای اسکان مهمانان و کاروان‌های راهیان نور ایجاد نشود. محمدی افزود: ۱۲ سیاه‌چادر به‌منظور ایجاد نمایشگاه صنایع‌دستی و پخت‌وپز غذاها و نان و شیرینی محلی در مبادی ورودی شهرستان و منطقه گردشگری میاندار برپاشده و همه مراکز خدماتی و بهداشتی و درمانی آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی لازم در این ایام رادارند. دبیر انجمن مردم‌نهاد سبز زاگرس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تنوع آب و هوایی در شهرستان گیلان غرب به‌وضوح قابل‌رؤیت است به‌عنوان‌مثال دهستان ویژه نان منطقه‌ای گرمسیر و دهستان چله معتدل و بخش گواور نیز سرد است. گیلان غرب ۳۴۶ اثر تاریخی دارد محمد پروین افزود: وجود گونه‌های جنگلی همچون بلوط و درختچه زیبای قره قاج در جاده گیلان غرب - اسلام‌آباد دل هر رهگذری را می‌رباید و بازدید از جاذبه‌های طبیعی همچون پارک جنگلی ناودار، سد مخزنی، سد سراب، سد مخزنی زاگرس، دشت سرسبز دیره در دهستان دیره، سراب تنگ گلم در دهستان ویژه نان و ... بهترین فرصت برای گذران ساعاتی خوش در ایام نوروز است.

وی افزود: ازجمله آثار تاریخی شهرستان گیلان غرب قلعه مهر نگار دختر یزدگرد ساسانی در دهستان ویژه نان، کاخ ساسانی در محل چشمه سراب گیلان غرب، چهل مرد در ورودی گیلان غرب، غار آهکی در ورودی روستای گلین است. پروین تپه باستانی قلا در مرکز شهر، طاقدیس زیبای سراوان با دره‌های آهک را ازجمله دیگر جاذبه‌های گردشگری شهرستان گیلان غرب نام برد و گفت: درخواست ما از مهمانان و گردشگران عزیز این است که از ریختن زباله در طبیعت و برافروختن آتش در جنگل و پوشش‌های گیاهی خودداری کنند و آب‌ها و رودخانه‌ها را آلوده نکنند. شهرستان گیلان غرب ۳۴۶ اثر تاریخی شناسایی‌شده دارد که ۳۰۶ اثر آن به ثبت ملی رسیده و مناطقی همچون گلین، دشت دیره، مناطق مرزی سومار، میاندار، ویژنان، دار بادام، قلاجه، مله نی، سدهای زاگرس، مخزنی، سراب مورد و آثار تاریخی مهم کاخ اربابی با قدمت ۲۵۰۰ سال، آتشکده ساسانی، حسن زوردار، چهل مرد، طاق فرهاد و قلعه مهر نگار از مهم‌ترین آثار تاریخی و گردشگری گیلان غرب است. مناطق عملیاتی مطلع الفجر، آوزین، گور سفید، تنگه حاجیان، چغالوند، شیاکوه، پادگان حضرت رسول(ص) از مهمترین مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در شهرستان گیلان غرب است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن