تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816921686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لنكراني در حاشيه بازديد از نمايشگاه ايران مد: تعرفه‌هاي بخش خصوصي مصوب دولت مبتني بر قوانين تعزيرات حكومتي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: لنكراني در حاشيه بازديد از نمايشگاه ايران مد: تعرفه‌هاي بخش خصوصي مصوب دولت مبتني بر قوانين تعزيرات حكومتي است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

وزير بهداشت، با بيان اين كه تعرفه‌هاي خدمات پزشكي بخش خصوصي اعلام شده از سوي دولت بر اساس قوانين تعزيرات حكومتي است، گفت: در صورت بروز هرگونه تخلف و عدم رعايت تعرفه‌ها، ناگزير به برخورد انتظامي هستيم.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر كامران باقري لنكراني در حاشيه بازديد از نمايشگاه تجهيزات پزشكي و دارويي ايران در جمع خبرنگاران با بيان اينكه از اين پس ملاك قانون، تعرفه‌هاي مصوب دولت است،‌ گفت: همگي ملزم به رعايت قوانين هستيم و تاكنون مذاكراتي با اعضاي نظام پزشكي جهت پذيرفتن تعرفه‌هاي دولتي داشته‌ايم.

وي با اشاره به قانوني بودن اقدام دولت در اين باره توضيح داد: دولت براساس ماده واحده قانون تعزيرات مصوب سال 67 مجمع تشخيص مصلحت نظام، تعرفه‌هاي بخش خصوصي را ابطال و تعرفه‌هاي جديدي را بر مبناي قيمت تمام شده كارشناسي تعيين و اعلام كرد.

وزير بهداشت، با بيان اينكه تعرفه‌هاي بخش خصوصي در سال 84 و 85 هم از سوي دولت ملغي اعلام شده بود، افزود: در صورت ابراز هرگونه شكايتي مستندات قانوني با مباني حقوقي ارايه خواهد شد.

دكتر لنكراني ادامه داد: سال گذشته بر اساس مذاكراتي، تعرفه‌هاي بخش خصوصي ابطال نشد مشروط به آن كه نظارت سازمان نظام پزشكي به فعاليت پزشكان جدي‌تر شود.

وي، يادآور شد: در عين حال تعرفه‌هاي پزشكي بخش خصوصي ابلاغ شده ازسوي دولت هم در ويزيت سرپايي پزشكان تفاوت چنداني با تعرفه‌هاي نظام پزشكي ندارد و عمده تغييرات مربوط به خدمات بستري است.

وزير بهداشت با بيان اينكه اكثريت پزشكان تابع قانون و كمتر از پنج درصد از آنان متخلف هستند،‌ افزود: اغلب تخلفات در خدمات بستري و بيمارستاني است.

به گزارش ايسنا،‌ وزير بهداشت، در ادامه با اشاره به نزديكي ميزان صادرات تجهيزات پزشكي كشور به مرز 10 ميليون دلار؛ گفت: هيچ كشوري حتي با سابقه طولاني در توليد تجهيزات پزشكي به تنهايي قادر به تامين كليه نيازهاي داخلي خود نيست.

دكتر لنكراني، توليد تجهيزات پزشكي با ارزش افزوده بالا را عاملي براي عبور صادرات از مرز 10 ميليون دلار برشمرد و افزود: اين در شرايطي است كه صادرات تجهيزات پزشكي طي ساليان اخير از چند صد هزار دلار به رقم بي سابقه 10 ميليون دلار رسيده است.

وزير بهداشت با اشاره به ابلاغ بخشنامه‌اي به مراكز درماني دولتي در 20 ماه گذشته جهت الزام مراكز دولتي بر خريد تجهيزات پزشكي داخلي، گفت: اين بخشنامه در راستاي تعامل وزارت بهداشت با توليدكنندگان تجهيزات پزشكي كشور با حفظ گسترش صادرات بوده است.

وي، در خصوص توليد دارو در كشور گفت: هم اكنون 95 درصد داروهاي مورد نياز كشور و حدود نيمي از مواد اوليه آنها در داخل كشورتوليد مي‌شود.

دكتر لنكراني، با تاكيد بر اينكه پنج درصد داروي خارجي يك سوم ارزش ريالي بازار دارويي كشور را به خود اختصاص داده است، افزود: از اين رو استراتژي اصلي دارويي در كشور بر توليد داروهاي جديد مورد نياز بيماران خاص، صعب العلاج و سرطاني با ارزش‌افزوده بالاست.

وزير بهداشت، داروهاي زيست فن‌آوري (بيولوژيك) را از اين دسته داروها برشمرد و يادآور شد: تاكنون شش قلم از اين داروها در كشور توليد شده و امسال نيز شش قلم داروي بيولوژيك ديگر (توليد داخل) به اين فهرست اضافه خواهد شد.

وي، از راه‌اندازي 30 كارخانه جديد داروسازي در كشور خبر داد و گفت: دو شركت از اين 30 كارخانه، توليد كننده داروهاي شيمي درماني هستند كه اين گامي به سوي خودكفايي نسبي محسوب مي‌شود.

دكتر لنكراني با اشاره به جهاني شدن بازار دارويي گفت: ما نيز جهت حصول اطمينان از رعايت شرايط استاندارد و كيفي داروهاي توليد داخل اين داروها را با فاصله زماني 3 سال وارد بازار دارويي كشور مي‌كنيم.

به گزارش ايسنا، وزير بهداشت، درباره نوسازي تجهيزات پزشكي و پروژه هاي بيمارستاني نيمه تمام هم گفت: 130 ميليون دلار اعتبار منظور شده در سال 85 به صورت هدفمند و برنامه‌ريزي شده با اولويت قرار دادن تخت‌هاي مراقبت‌هاي ويژه صرف نوسازي آنها شد.

به گفته وي، طي اين سال تخت‌هاي مراقبت ويژه كشور نيز از 700 به دوهزار و 700 تخت افزايش يافت.

دكتر لنكراني، با بيان اينكه در سال‌ جاري 120 ميليارد تومان براي نوسازي تجهيزات پزشكي در نظر گرفته شده است، افزود: هم‌اكنون در حال برنامه ريزي براي هدفمند كردن خريد تجهيزات بيمارستاني هستيم تا اولويت بر خريداري تجهيزات تصويربرداري، تخت‌هاي مراقبت ويژه و تجهيزات مورد نياز بيماران صعب العلاج قرار گيرد.

وزير بهداشت افزود:‌ در عين حال هم‌اكنون برخي از تجهيزات راديولوژي قديمي از تجهيزات نوين كارآيي بيشتري دارند.

وي، با اشاره به وجود 90 پروژه نيمه تمام بيمارستاني در ابتداي تحويل به دولت نهم گفت: اكنون كليه پروژه‌ها فعال و نيمي از آنان به اتمام رسيده است.

دكتر لنكراني، به تصويب ساخت 19 هزار تخت بيمارستاني در دولت نهم اشاره كرد و افزود: برخي در مرحله مطالعاتي و برخي در فاز اجرايي هستند.

دكتر لنكراني، انجام چنين اقدامات را در رفع كمبود تخت‌هاي بيمارستاني مناطق محروم موثر برشمرد و افزود: با هدفمند شدن شيوه پذيرش دوره‌هاي دستياري نيز نيروهاي انساني مورد نياز اين مراكز تا زمان راه اندازي تامين خواهد شد.

انتهاي پيام
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن