تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802513488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مروری بر 8 پیام نوروزی اوباما خطاب به ایرانیان/ از دیپلماسی تهدید و فال حافظ تا سبزی پلو با ماهی و رفع تحریم‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مروری بر 8 پیام نوروزی اوباما خطاب به ایرانیان/ از دیپلماسی تهدید و فال حافظ تا سبزی پلو با ماهی و رفع تحریم‌ها
رئیس جمهوری آمریکا در آخرین سال از حضورش در کاخ سفید، آخرین پیام نورروزی خود را برای مردم ایران به مناسبت آغاز سال 1395 ارسال کرد.
به گزارش نامه نیوز، رئیس‌جمهوری آمریکا عصر شنبه، ساعاتی پیش از آغاز سال جدید شمسی همچون رسم سال‌های پیش خود برای مردم و رهبران ایران پیام تبریک نوروز فرستاد و در آن خطاب به مردم و سران جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که اکنون پس از دهه ها فرصتی برای آینده ی متفاوت هست.

باراک اوباما در آخرین پیام نوروزی خود به مردم ایران در مقام ریاست جمهوری آمریکا گفت: توافق برجام به معنای از میان برداشته شدن همه اختلافات تهران و واشنگتن نیست و آمریکا هنوز هم اختلافات عمیق با دولت ایران خواهد داشت.

اوباما در این پیام ضبط شده با اشاره به توافق هسته ای گفت که مردم ایران در آینده، اثرات رفع تحریم‌ها را خواهند چشید.

باراک اوبما در شرایطی برای مردم ایران پیام تبریک نوروزی فرستاد که این آخرین سال حضور وی در کاخ سفید به عنوان رئیس جمهوری آمریکا است. از سوی دیگر ایران و آمریکا و دیگر کشورهای غربی توانستند در سال گذشته به توافق هسته ای دست پیدا کنند.

اما رسم فرستادن پیام تبریک سال شمسی برای نخستین بار از سوی باراک اوباما انجام گرفت.

در ادامه نگاهی داریم به خلاصه 8 پیام نوروزی رئیس جمهوری آمریکا به مردم و رهبران جمهوری اسلامی ایران به مناسبت آغاز سال جدید داریم؛

نخستین پیام تبریک در سال 88؛ ایران به مدد ترور و جنگ افزاری به جایگاه خود در جهان دست‌ نمی‌یابد

اوباما برای نخستین بار و در نخستین سال حضور در کاخ سفید آمریکا پیام تبریک نوروزی سال 88 را برای مردم و رهبران ایران فرستاد و ضمن تبریک آغاز سال نو و فصل بهار در این پیام اتهاماتی را متوجه‌ی ایران ساخت.

اوباما در این پیام گفت : ایالات متحده مایل است که جمهوری اسلامی ایران بر جایگاه راستین خود در جامعۀ بین الملل قرار بگیرد. شما دارای چنین حقی هستید – اما این حق با مسئولیت های واقعی همراه است و به این جایگاه نه از راه ترور یا به مدد جنگ افزار، بلکه از طریق اقدامات مسالمت آمیز که نشان دهندۀ بزرگی حقیقی ملت و تمدن ایران است می توان دست یافت.


دومین پیام تبریک اوباما در سال 89؛ تداوم سیاست دستکش مخملی، دست چدنی آمریکا در قبال ایران

اوباما در دومین پیام نوروزی خود در مدت 15 ماهه ریاست بر کاخ سفید با تبریک عید نوروز به ایرانیان، ادعا کرد که مقامات ایران دست گشاده او به سمت ایران را با مشت گره کرده پاسخ داده اند!

رئیس جمهوری آمریکا در پیامی ویدئویی از ایران خواست درباره برنامه هسته ای خود با غرب به مذاکره بنشیند. وی در حالی از تهران خواست موضوع هسته ای خود را از راه دیپلماتیک حل کند که وزیر وقت امور خارجه آمریکا طی سفرهای دوره ای خود به کشورهای مختلف جهان درصدد جلب حمایت بین المللی برای تشدید تحریم های ظالمانه علیه ایران به سبب پافشاری بر حقوق مشروع هسته ای خود است.

اوباما در عین حال از پیگیری موضوع تحریمهای بیشتر علیه ایران برای جلوگیری از دستیابی این کشور به فناوری هسته ای خبر داد و در اظهاراتی کاملا متناقض گفت : ما در حال رایزنی با جامعه جهانی برای وادار کردن دولت ایران به پذیرش مسئولیت بین المللی خود هستیم.

همچنین خبرگزاری فارس نیز با انتشار خبر پیام نوروزی اوباما با تیتری با عنوان «تداوم سیاست دستکش مخملی، دست چدنی آمریکا در قبال ایران» نوشت : رئیس‌جمهوری آمریکا به بهانه تبریک سال جدید شمسی به ایرانیان با وجود آنکه خواستار مذاکره با دولت تهران شد طرح شوم تحمیل‌ تحریم‌های بیشتر علیه برنامه هسته‌ای ایران را نیز مطرح کرد.

سومین پیام تبریک اوباما در سال 90؛ حکومت ایران برای حفظ قدرت خود، اهمیتی بیشتر از احترام به حقوق مردم قائل است

اوباما در سومین پیام تبریک عید باستانی ایران در حالی که تلاش کرد قیام‌های مردمی در خاورمیانه را مشابه حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در ایران معرفی کند، گفت: آن‌چه ما در سراسر منطقه می‌بینیم، پافشاری برای پاسخگو بودن دولت‌ها در برابر مردم است. ولی ما همچنین می‌دانیم که این جنبش‌ها منحصر به همین چند ماه گذشته نبوده‌اند. همان نیروهای امید که میدان تحریر را درنوردیدند، در ژوئن 2009 در میدان آزادی دیده شدند. و درست به همان‌گونه که مردم منطقه بر حق انتخاب خود برای این‌که چگونه حکومتی داشته باشند پای فشردند، دولت‌های منطقه نیز در پاسخ خود دارای انتخاب هستند.

وی در اظهاراتی خارج از عرف دیپلماتیک، گفت: تا به حال پاسخ دولت ایران این بوده است که برای حفظ قدرت خود، اهمیتی به مراتب بیشتر از احترام به حقوق مردم ایران قائل است. طی مدتی نزدیک به دو سال مردم ایران – از پیر و جوان؛ زن و مرد؛ ثروتمند و فقیر – در معرض تعقیب و آزار قرار داشته‌اند. صدها زندانی عقیدتی در زندان‌ها به سر می‌برند. بی‌گناهان ناپدید شده‌اند. روزنامه‌نگاران را خاموش کرده‌اند. زنان در معرض شکنجه قرار گرفته‌اند، کودکان به مرگ محکوم شده‌اند!!

چهارمین پیام تبریک اوباما در سال 91؛ ادامه مداخله در امور ایران

اوباما در این چهارمین پیام تبریک نوروز، در ادامه سه پیام تبریک پیشین خود که بارها بدون ارائه دلیل و سند و مدرک اتهامات بسیاری را متوجه دولت ایران دانسته بود، این بار با یادآوری ابزارهای ارتباطی در اختیار اهداف آمریکا از جمله فیس بوک، توئیتر به طور ضمنی خواهان آزادی استفاده از آنها در ایران شد.

رئیس جمهور آمریکا در اظهار نظر عجیب گفت: «در هفته های اخیر محدودیت های اینترنتی به حدی شدید شده که ایرانیان نمی توانند به آزادی با عزیزان خود در داخل ایران یا خارج از مرزهای آن ارتباط برقرار کنند.»

اوباما گفت: « ایران جریان آزاد اطلاعات و اندیشه ها به درون کشور را متوقف کرده و دیگر بخش های دنیا را از تعامل با مردم ایران محروم می کند.»

وی در اظهار نظری که مداخله مستقیم در امور داخلی ایران است گفت: «امروز دولت من دستور العمل های جدیدی را برای شرکت های آمریکایی جهت تسهیل نرم افزارها و خدماتی که استفاده مردم ایران از اینترنت را آسان تر می کنند، صادر می کند.»

پنجمین پیام تبریک اوباما در سال 92؛ پیامی آمیخته با فال حافظ

پیام تبریک نوروز سال 92 کاخ سفید از زبانی دوستانه و صمیمی تر از سال‌های قبل بهره گرفته است. از آنجایی که نه از زبان تهدید و تحریم خبری بود و نه از تکرار اتهامات واشنگتن علیه ایران. اوباما در این پیام که با کلمه فارسی" درود" آغاز شد، با تبریک عید نوروز به مردم ایران گفت که از زمانی که رییس جمهور شده است تلاش کرده است از عید نوروز به عنوان فرصتی برای گفتگو با مردم و دولت ایران استفاده کند.

اوباما در این پیام با تکرار ادعاهای آمریکا در زمینه برنامه هسته ای ایران از دولت ایران خواسته است تا با شفاف سازی در زمینه برنامه هسته ای خود زمینه حل و فصل مساله هسته ای خود را فراهم کند.

اوباما که "والری جارت" مشاور شیرازی‌تبار ارشدش در امور ایران، پیش از این از علاقه‌اش به شیراز سخن گفته بود، این بار برای پیام خود، تفألی هم به حافظ شیرازی زد. شعری هم که در فال حافظ خطاب به اوباما برای سال نو آمده، حاوی همین مضمون است: «درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد/ نهال دشمنی برکن که رنج بی‌شمار آرد»

در حالی که جان کری وزیر خارجه جدید آمریکا نیز بارها در سالی که گذشت از تمایل این کشور برای مذاکره مستقیم با ایران خبر داده بود باید دید مواضع دولت اوباما در آستانه برگزاری دور دیگری از گفت‌وگوهای مهم ایران و 1+5 در آلماتی قزاقستان بر سر پرونده هسته‌ای ایران چگونه خواهد بود؟

ششمین پیام تبریک اوباما در سال 93؛ فصلی جدید در تاریخ ایران و نقش کشور در جهان

اوباما در ششمین پیام خود که همزمان با اولین سال ریاست جهوری حسن روحانی بود به گفتگوی تلفنی خود با وی که تابوی رابطه بین دو کشور را شکست اشاره کرد و ابراز امیداوری کرد،  سال جدید فصلی نوین در روابط ایران و آمریکا باشد.

وی در این پیام خود گفت. «اگر ایران به تعهدات بین المللی اش عمل کند، ما می دانیم که مسیر گفت وگو و اعتماد و همکاری بیشتر به کجا می انجامد. این به معنای فرصت های بیشتر برای ایرانیان برای تجارت و ایجاد روابط با سایر نقاط دنیا خواهد بود . این به معنای رشد اقتصادی و شغل های بیشتر برای ایرانیان ، بخصوص برای جوانان ایرانی خواهد بود که آرزو دارند در این دنیا اثرگذار باشند. این به معنای فرصت های بیشتر برای دانشجویان ایرانی خواهد بود که بتوانند به کشورهای خارجی سفر کنند و مشارکتی جدید بنا کنند که به شما کمک می کند توان باورنکردنی تان را بشناسید .»

اوباما افزود«به طور خلاصه امسال، پیشرفت دیپلماتیک واقعی می تواند به گشودن فرصت های جدید و سعادت برای مردم ایران برای سال های آتی کمک کند. این پیامی است که مردم ایران سال گذشته در پای صندوق های رای فرستادند. امیدوارم که کل حکومت ایران نیز این پیام را بشنود. زیرا برای اولین بار در سال های بسیار فرصتی داریم که مسیری جدید را آغاز کنیم. اگر ایران این فرصت را غنیمت شمارد، این نوروز نه تنها می تواند آغازی برای یک سال جدید، بلکه فصلی جدید در تاریخ ایران و نقش این کشور در دنیا از جمله یک رابطه بهتر و ریشه دارتر در منافع و احترام متقابل با ایالات متحده و مردم آمریکا باشد. سپاسگذارم و عید شما مبارک.»

هفتمین پیام تبریک اوباما در سال 94؛ با رنگ و بوی هسته ای و باز هم شعر حافظ

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به مثابه سال‌های گذشته پیامی نوروزی را خطاب به مردم و سران ایران صادر کرد. پیام اوباما در اوج مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 در لوزان سوئیس رنگ و بویی هسته ای داشت.

وی در پیام نوروزی خطاب به مردم و سران ایران، آنها را به استفاده از "بهترین فرصت" در دهه های اخیر برای بهبود روابط میان دو کشور فراخواند و گفت: مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 پیشرفت هایی را ثبت کرد اما همچنان اختلاف نظرهایی وجود دارد. این لحظه دوباره در آینده ای نزدیک باز نخواهد گشت. معتقدم دو کشور دارای فرصت تاریخی برای حل مسالمت امیز مسئله هسته ای هستند فرصتی که نباید آن را از دست بدهیم. روزها و هفته های آینده در موضوع هسته ای سرنوشت ساز خواهد بود.
 
اوباما اضافه کرد: افرادی در دو کشور ایران و امریکا و دیگر کشورها خواهان حل دیپلماتیک مسئله هسته ای نیستند.

اوباما خطاب به ایرانی ها گفت:‌ پیام من به شما ملت ایران این است که ما باید باهم با صدای بلند بر آینده ای که برای‌ آن تلاش می کنیم پافشاری کنیم. امسال بهترین فرصت را در دهه ها برای تلاش برای اینده ای متفاوت میان دو کشور داریم. دست یابی به توافق هسته ای در باز کردن درها به سوی آینده ای بهتر برای شما که چیزهای زیادی را به جهان ارائه کردید سهم خواهد داشت.

هشتمین پیام نوروزی اوباما در سال 95؛ پیامی با چاشنی شعر ایرانی، سبزی پلو و پسابرجام


اوباما با تبریک نوروز، گفت: ما نیز یک بار دیگر نوروز را در کاخ سفید جشن می گیریم و در طول هفته های آتی در کاخ سفید سفره ی هفت سین، سبزی پلو و ماهی و شاید هم نان برنجی خواهیم داشت.

رییس جمهور آمریکا ادامه داد: ما از همه ی دوستان ایرانی-آمریکایی خود از سرتاسر ایالات متحده میزبانی خواهیم کرد.

اوباما در ادامه با خواندن اشعاری از فریدون مشیری، شاعر فقید ایرانی گفت: من هر ساله به عنوان رییس جمهور آمریکا از این فرصت"نوروز" استفاده می کنم تا به طور مستقیم با مردم ایران در مورد اینکه چگونه بتوانیم پنجره ای نو باز کنیم و رابطه ای جدید را میان کشور هایمان ایجاد کنیم، صحبت کنم.

اوباما ادامه داد: اکنون پس از دهه ها فرصتی برای آینده ی متفاوت هست.

اوباما ضمن اشاره به توافق هسته ای ایران گفت: مردم ایران در آینده، اثرات رفع تحریم‌ها را خواهند چشید.

رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر مزایای توافق هسته ای برجام ادعا کرد: این توافق موجب تسهیل تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور خواهد شد.

اوباما به این نکته نیز اشاره کرد که توافق برجام به معنای از میان برداشته شدن همه اختلافات تهران و واشنگتن نیست و آمریکا هنوز هم اختلافات عمیق با دولت ایران خواهد داشت.

اوباما ادامه داد: البته با دولت ایران گفت و گوهای منظمی انجام شده است که این خود می تواند موجب گسترش ارتباط دو طرف شود.








۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن