تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 2 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1843004280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله ی خرس گریزلی، زیر ذره بین!


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکا نیوز: به گزارش ایسکانیوز، از تفاوت جلوه های ویژه ی بازگشته با فیلم های دیگر این است که به خاطر سبک واقع گرایانه ی فیلم، جلوه های ویژه ی گسترده ای هم که در آن به کار رفته، کاملا در خدمت نمایش هرچه واقعی تر صحنه های فیلم اند. در ادامه می خواهیم نگاهی دقیق تر به جلوه های ویژه ی بازگشته بیاندازیم. “توجه داشته باشید مطالعه ی این متن ممکن است برخی از سکانس های فیلم را لو بدهد. پس اگر هنوز بازگشته را ندیده اید و برای تان اهمیت دارد هیچ صحنه ای از فیلم لو نرود، در مطالعه ی این متن تجدید نظر کنید.” سکانس حمله ی خرس یکی از بیادماندنی ترین سکانس هایی که در بازگشته وجود دارد، سکانس معروف حمله ی خرس گریزلی است. «الخاندرو گونسالس اینیاریتو»، کارگردان فیلم در این سکانس با بازی گرفتن از «لئوناردو دی کاپریو» (که به خاطر این نقش برنده ی جایزه ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد هم شده است) و استفاده از طیف وسیعی از جلوه های ویژه ی بصری، توانست سکانسی حماسی خلق کند. از این رو او به خوبی موفق شد یکی از درون مایه های اصلی فیلم، که همان «تلاش برای بقا» است را به تصویر بکشد و به قول یکی از منتقدان «مرز بین بقا و نیستی» را به درستی نشان مان دهد. بررسی های زیادی می توان در مورد این صحنه انجام داد. با این سوال آغاز می کنیم: “این سکانس معروف چگونه به وجود آمده است؟ آیا خرس گریزلی ای که روی پرده دی کاپریو را مجروح می کند، یک خرس گریزلی واقعی است؟ و این که عظمت این صحنه بیش تر به خاطر نوع بازیگری و کارگردانی این صحنه (که در هر دو بخش اسکار را هم برده است) بوده یا بیش تر متکی به جلوه های ویژه است یا حتی هر دو؟” در این صحنه شاهد یک برخورد خشونت آمیز و وحشیانه بین شخصیت «هوگ گلاس» شکارچی و یک خرس گریزلی عظیم الجثه، در عمق جنگلی انبوه هستیم. معمولا در زمان فیلمبرداری از این گونه صحنه ها که به جلوه های ویژه متکی هستند، نتیجه ی کار به هیچ وجه معلوم نیست و موفقیت و شکست به عوامل بسیاری وابسته است. «ریک مک براید» (Rich Mcbride) به عنوان مسوول اصلی جلوه های ویژه ی فیلم، در جریان مصاحبه ای توضیح می دهد: “از همان موقع نوشته شدن این صحنه، اینیاریتو به عنوان کارگردان، به هیچ وجه نمی خواست خرسی که دراین صحنه وجود دارد، ترسناک و در قامت یک هیولا به نظر برسد. او انتظار داشت این خرس مثل یک حیوان معمولی با رفتاری معمولی و در محیط طبیعی زندگی خودش، به تصویر کشیده شود. او تاکید داشت حمله بسیار ناگهانی به نظر برسد؛ درست همان طور که در طبیعت اتفاق می افتند. به همین دلیل از تیم اجرایی خواست تا واقعی ترین جلوه های ویژه را به نمایش بگذارند.” “برای این که بتوانم نقش یک خرس را بازی کنم، مدتی فیلم های حمله ی خرس های گریزلی واقعی را تماشا می کردم.” این جملات Glenn Ennis است که در مصاحبه با خبرگزاری Global News در مورد نقش اش به عنوان بدلکار در جدیدترین فیلم اینیاریتو، راز این صحنه را افشا می کند. صحنه ی معروف حمله ی خرس توسط او بازی شده است. Glenn Ennis یک بدلکار معروف هالیوودی است که در فیلم هایی مثل «من ربات هستم»، «مردان ایکس» و اخیرا هم «دد پول» به ایفای نقش بدل پرداخته است. جالب است بدانید اینیاریتو به همراه دستیار متخصص جلوه های ویژه اش یعنی همین ریک مک براید سفارش ساخت لباسی شبیه لباس های هاکی و با سری شبیه خرس گریزی داده بود. Glenn با پوشیدن این لباس در هیبت یک خرس گریزلی درآمد. حال می ماند مهم ترین قسمت ماجرا یعنی چگونگی بازی اینس در نقش یک خرس وحشی در مقابل دی کاپریو به مثابه یک قربانی که حاضر به تسلیم شدن، نیست. اینس در ادامه ی مصاحبه می گوید که مدت ها در حال تماشای صحنه هایی واقعی از شکار کردن خرس های گریزلی بوده. او در هر بار تمرین سعی می کرده مثل یک خرس واقعی به طعمه اش حمله کند؛ او را با دندان های اش بگیرد و بالاخره از پا در بیاورد. او می گوید: “برای اینیاریتو به عنوان کارگردان فیلم خشونت و واقعی بودن این صحنه از اهمیت بالایی برخوردار بود و تمام تمرین ها را شخصا زیر نظر داشت. در واقع صحنه ی مورد نظر در فیلم، حاصل جلوه های ویژه ی مبتکرانه و بازی دی کاپریو به عنوان یک بازیگر و البته خود من در قامت یک بدل کار است. همین همکاری در این صحنه فضایی ایجاد کرده است تا ببینده واقعا وجود یک خرس را در نبرد با دی کاپریو باور کند. برداشت بلند ابتکار دیگری که این سکانس را به یکی از بهترین سکانس های فیلم تبدل کرده، به طور مستقیم مربوط به نحوه ی کارگردانی این سکانس است. اینیاریتو تصمیم گرفت این سکانس، در یک برداشت طولانی و بدون برش (Long-Take)، به نمایش دربیاید. اصولا استفاده از برداشت بلند و بی قطع، در سینما موجب می شود صحنه ی مورد نظر واقعی تر و بی واسطه تر نمایش داده شود. اینیاریتو به خاطر ماهیت مستندگونه و رئال این صحنه، این نوع فیلمبرداری را انتخاب و در این مورد به فیلمبردار همیشگی اش یعنی «امانوئل لوبزکی» توصیه های لازم را کرد. حاصل این همکاری هم دریافت جایزه ی بهترین فیلمبردرای برای لوبزکی بود. در واقع اهمیت فیلمبرداری هم زمان و جلوه های ویژه در این صحنه آن جا بیش تر نمایان می شود که بدانیم، درست است که این صحنه به صورت یک برداشت بلند به نمایش درآمده، اما روی تک تک فریم های آن افکت های گرافیکی و شبیه سازی حرکتی صورت گرفته است. به گونه ای که برای بازی در این صحنه تمام بدن دی کاپریو از سیم ها وحسگرهای متعدد پوشیده شده؛ طوری که موقع مبارزه با خرس، تمام حرکات اش توسط کامپیوتر ضبط، شبیه سازی و پیاده شود و در عین حال هنگام فیلمبرداری بیننده متوجه وجود این حسگر ها نشود. چالش کلوز آپ و پوست خز مک براید به عنوان مسوول جلوه های ویژه می گوید: “در صحنه ی حمله ی خرس، اینیاریتو مایل بود دوربین تا آن جا که می توانست به سوژه های اش نزدیک بشود. این تصمیم، کار تیم جلوه های ویژه را به مراتب سخت تر و در مقابل، شدت تاثیرگذاری صحنه را به مراتب بیش تر می کرد.” در این صحنه تیم جلوه های ویژه با شبیه سازی اعضای مختلف بدن یک خرس واقعی با تمرکز بر صورت، پوزه، دست ها و حرکات آن توانستند حرکات بدلکار را تبدیل به حرکات خرس واقعی کنند. اما مهم ترین چالش آن ها در این صحنه، نشان دادن پوست خز خرس و همچنین خون و رطوبتی است که خشونت موجود در سراسر صحنه، به آن وابسته است. او ادامه می دهد :”شبیه سازی پوست خز، همیشه چالشی بزرگ است؛ آن هم وقتی که در هوای مرطوب و از فاصله ی نزدیک دیده شود. لحظات نزدیک شدن خرس به هوگ گلاس همراه با چالش های زیادی بود. مساله آنجایی مهم تر می شود که ما در این صحنه علاوه بر تماشای خرس از نمای نزدیک شاهد نفس نفس زدن های پیاپی او هستیم؛ در حالی که مدام با دندان های اش طعمه اش را گرفته و خون و رطوبت از پوزه اش می چکد.” این صحنه به خاطر ماهیت اش، جزو صحنه هایی محسوب می شود که ساخت شان از توان اجرایی زیادی بهره برده است.در نهایت تیم جلوه های ویژه با مطالعه ی شرایط طبیعی محیط اطراف، توانست صحنه ای خلق کند که همه چیز حتی پوست خز خرس و رطوبت روی آن در کنار تمام صحنه های این مبارزه به طرز باورنکردنی ای طبیعی نشان داده شود. در فیلم بازگشته به طور واضح تکنیک های جدیدی در نمایش جزییات در نمای نزدیک (خصوصا نمایش پوست خز طبیعی یک حیوان) و شبیه سازی حرکت، انجام شده است که به طور قطع قبلا در هیچ پروژه ی دیگری دیده نشده است. گرچه ممکن است تماشای این صحنه به دلیل ماهیت نسبتا خشنی که دارد برای برخی از بینندگان، سخت باشد، اما بسیاری دیگر از تماشاگران و منتقدان بعد از دیدن این صحنه در فیلم، آن را نه تنها صحنه ای خیره کننده در جریان داستان فیلم بلکه به عنوان دستاوردی تازه در فیلم سازی قلمداد می کنند. منبع: دیجی کالا 20101


جمعه ، ۲۸اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکا نیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن