تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813140825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تا چند سال دیگر خورشید می تواند زمین را روشن کند؟!


واضح آرشیو وب فارسی:شهردارآنلاین: بر اساس آن چه دانشمندان اعلام کردند، انتظار داریم خورشید تا ۵ میلیارد سال دیگر زنده باشد. اما این رقم درباره حیات انسان ها متفاوت است، اقتصاد، جنگ هسته ای، بیگانگان فضایی و یا بلایای طبیعی حاصل از گرمایش جهانی از جمله عوامل نابود کننده کره زمین هستند که اگر از آن ها هم جان سالم به در ببریم، بیشتر از یک میلیارد سال دیگر روی زمین باقی نخواهیم ماند.
بنابراین به لحاظ فنی روشنایی روز تا یک میلیارد سال دیگر برای بشر به پایان می رسد، البته با توجه به فرضیه اشاره شده، اگر تا یک میلیارد سال دیگر دوام بیاوریم.
اما اگر روشنایی روز را وجود خورشید تعبیر کنیم، این مدت بسیار بیشتر خواهد شد. خورشید تا ۵ میلیارد سال دیگر همچنان به حیاتش ادامه می دهد و پس از آن به یک ستاره عظیم الجثه قرمز تبدیل خواهد شد که انفجار آن تا مریخ گسترش یافته و ردپای بشر در تمامی این ناحیه را از بین می برد. اما جای نگرانی نیست، تا آن زمان از مرگ ما و کسانی که برای مان مهم هستند میلیون ها سال گذشته است.
برای لمس بهتر موضوع باید گفت که ۵ میلیارد سال برابر با ۱۵۷,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ثانیه است!
نشریه خوارزمی
[ مشاهده متن کامل خبر تا چند سال دیگر خورشید می تواند زمین را روشن کند؟! در پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیریت شهری ]

جمعه ، ۲۸اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شهردارآنلاین]
[مشاهده در: www.shahrdaronline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن