تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819544951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت 500 میلیاردی صندوق برای حمایت طرح‌های دانش‌بنیان


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰




1424593038893_Untitled.png

صندوق نوآوری و شکوفایی در سال جاری با افزایش 4 برابری تسهیلات خود برای حمایت از 833 طرح دانش بنیان مصوب، مبلغ 500 میلیارد تومان اعطا کرده است. به گزارش سرویس علمی ایسنا، جمع کل مصوبات صندوق تا 17 اسفند‌ماه 1394 برای 833 طرح دانش‌بنیان 5 میلیارد و 22 میلیون و 616 هزار ریال بوده که این مبلغ در سال 93 برای 317 طرح، یک میلیارد و 22 میلیون و 747 هزار ریال بوده است در حالی که برای سال 92 مبلغی برای طرح‌، مصوب نشده بود، بر اساس آمارها میزان مصوبات صندوق برای طرح‌های دانش‌بنیان در سال 94 نزدیک به 4 برابر سال 93 بوده است. بیشترین تسهیلات اعطا شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی تولید صنعتی، سرمایه در گردش، قبل از تولید صنعتی، قرض‌الحسنه، لیزینگ و ضمانت‌نامه از جمله تسهیلات ارائه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان است. این امر بدین دلیل است که برخی طرح‌ها بیش از یک مصوبه داشته‌اند و از بیش از یک خدمت استفاده کرده‌اند.

تسهیلات ارائه شده به شرکت‌های دانش بنیان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی

عملکرد صندوق از منظر تعداد خدمات ارائه‌ شده (برحسب تعداد، اسفند 1394)

عملکرد صندوق از منظر تعداد خدمات ارائه‌شده

حجم و تعداد طرح‌های بررسی‌شده در صندوق نوآوری و شکوفایی طی 2 سال گذشته (1382 طرح، که عمدتاً سرمایۀ ثابت، ضمانت‌نامه و لیزینگ بوده‌ است) در مقایسه با بانک‌های بزرگ کشور چشمگیر و بی‌سابقه است که جزئیات آن به شرح ذیل است:

حجم و تعداد طرح‌های بررسی‌شده در صندوق نوآوری و شکوفایی

بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به تسهیلات تولید صنعتی می‌شود که مجموع تسهیلات تولید صنعتی 2 میلیون و 523 هزار و 633 است. مجموع تسهیلات سرمایه در گردش و قبل از تولید صنعتی به ترتیب یک میلیون و 103 هزار و 98 ریال و 408,487 میلیون ریال بوده و در رده‌های دوم و سوم ازنظر مبلغ تسهیلات قرار دارند.

عملکردصندوق از منظرمبلغ خدمات ارائه‌شده (برحسب نسبت ریالی، اسفند 1394)

تسهیلات تولید صنعتی، سرمایه در گردش و قبل از تولید صنعتی، از نظر مبلغ تسهیلات بیش از 80 درصد تسهیلات را به خود اختصاص داده‌اند و کمترین میزان تسهیلات نیز مربوط به تسهیلات ضمانت‌نامه است که تنها 2.3 درصد تسهیلات را به خود اختصاص داده است. خدمات قرض الحسنه صندوق نوآوری خدمات قرض‌الحسنه (کمتر از 100 میلیون تومان و بیشتر از 100 میلیون تومان) از نظر تعدادی 54 درصد مصوبات صندوق را تشکیل داده و در رتبه اول جای دارند، در حالی ‌که از نظر مبلغ، تنها 12.5 درصد مصوبات را تشکیل می‌دهند. به‌ عبارت‌دیگر 80 درصد زمان و انرژی صندوق، صرف طرح‌هایی شده است که توان جذب تنها 19 درصد از منابع صندوق را داشته‌اند. تسهیلات تولید صنعتی از نظر مبلغ تسهیلات در جایگاه اول قرار دارد و 50.2 درصد تسهیلات را به خود اختصاص داده است. این تسهیلات از نظر تعداد، 12 درصد مصوبات را تشکیل می‌دهد و پس از قرض‌الحسنه و سرمایه در گردش در جایگاه سوم جای دارد. از نظر مبلغ تسهیلات، سرمایه در گردش (22 درصد) و تسهیلات قبل از تولید صنعتی (8.1 درصد) به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. تسهیلات سرمایه در گردش، از نظر تعدادی نیز، پس از تسهیلات قرض‌الحسنه، در جایگاه دوم قرار دارد و 16 درصد مصوبات را تشکیل می‌دهد. تسهیلات لیزینگ، از نظر تعداد 7 درصد و از نظر مبلغ 4.8 درصد از تسهیلات را به خود اختصاص داده است. ضمانت‌نامه از نظر تعداد مصوبات به ترتیب 4 درصد و ازنظر مبلغ مصوبات 2.3 درصد از مصوبات را به خود اختصاص داده و در پایین‌ترین رده مصوبات جای دارد. کمک صندوق برای تجاری سازی طرح‌های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی علاوه بر اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلاتی را به شرکت‌های ارائه ‌دهنده خدمات تجاری‌سازی به شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز صندوق‌های پژوهش و فناوری ارائه می‌دهد. این تسهیلات تاکنون به 22 شرکت خدمات تجاری‌سازی و 16 صندوق پژوهش و فناوری اعطا شده است. مبلغ تخصیص‌یافته برای این تسهیلات نیز در مجموع 11,000 میلیون ریال برای شرکت‌های تجاری‌سازی و 350,000 میلیون ریال برای صندوق‌های پژوهش و فناوری بالغ می‌شود. تلاش برای توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان در کنار این تسهیلات، ارائه خدمات توانمندسازی به شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در نیمه دوم سال 1394 آغاز شد و صندوق در اولین گام به حمایت از شرکت‌ها برای حضور در جوایز ملی و بین‌المللی و اخذ استانداردها پرداخته است. تاکنون برای حمایت از حضور شرکت‌ها در 3 جایزۀ «مدیریت فناوری و نوآوری»، «مدیریت کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات» و «جشنوارۀ ملی بهره‌وری» بیش از 140 میلیون ریال تخصیص یافته است. همچنین برای حمایت از شرکت‌ها در دریافت گواهینامه‌های استاندارد ایزو 9000، 14000 و 18000 نیز 660 میلیون ریال تخصیص داده شده است.

عملکرد خدمات توانمندسازی


کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن