تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805601334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دفاع از دین و ولایتمداری حضرت زهرا(س) الگوی جامعه امروز است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفت‌و‌گو با مهر مطرح شد:
دفاع از دین و ولایتمداری حضرت زهرا(س) الگوی جامعه امروز است

حضرت زهرا


شناسهٔ خبر: 3579309 - یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
استانها > قم

قم - جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: یکی از مهم‌ترین جلوه‌های الگویی حضرت زهرا (س) دفاع از دین خداوند و ولایت مداری است که باید مورد توجه همگان باشد. خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - مژگان فرهنگیان: حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) از ولایت برای رضای خدا دفاع کردند و این الگوی مناسبی برای جامعه امروز است. الگوی زندگی حضرت زهرا(س) کهنه شدنی نیست، چرا که صفات اخلاقی هیچ‌گاه به مرور زمان کهنه نمی‌شوند و‌‌ همان‌گونه که ۱۴ قرن پیش صداقت، امانت و عدالت نیک بوده است، امروز نیز آن‌ها همین جایگاه را دارند. عبادت، صداقت، همسر داری، فرزند داری، ادب و دفاع از ولایت حضرت زهرا(س) هیچ زمانی کهنه نمی‌شود. حضرت فاطمه زهرا(س) شهیده راه ولایت است که در دفاع از امیرالمومنین علی(ع) به این مقام دست یافتند. حیات وی بهترین الگو برای بسط دو فرهنگ تولی و تبری در عملکرد سیاسی و اجتماعی تلقی می‌شود، تبری و دوری جستن از دشمنان اسلام و مستکبرین و تولی نسبت به ولایت و امام زمان خویش. از جمله ویژگی‌های بارز در زندگی حضرت زهرا(س) حمایت ایشان از ولایت و اصل امامت است که حتی در این مسیر در مقابل خطرات و هجمه‌های دشمنان خود را سپر ولایت قرار داد و از بذل جان خویش دریغ نکردند چرا که دین و ولی خدا را از هر چیزی بر‌تر و مهم‌تر می‌دانستند. حضرت زهرا(س) هستی و فرزندان خود را برای دفاع از دین خدا فدا کردند حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر با تأکید بر لزوم الگوگیری از حضرت زهرا(س) در زمینه دفاع از دین اظهار داشت: در این مقطع فعلی انقلاب یکی از مهم‌ترین جلوه‌های الگویی حضرت زهرا(س) دفاع از دین خداوند و ولایت مداری است که باید مورد توجه همگان باشد.

وی با اشاره به اقدامات حضرت زهرا(س) برای ماندگاری دین، افزود: هنگامی که دین خداوند در خطر بود حضرت زهرا(س) فرزند و حریم خانه و همه هستی خود را برای دفاع از دین خداوند فدا کردند که امروز برای ماندگاری و تداوم انقلاب اسلامی باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیریم. جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حقیقت دین، دین ولایی است و دینی واقعی است که مجری آن ولایت باشد، گفت: حضرت زهرا(س) می‌دانستند که دین بی‌ولایت دین هدایت و سعادت نیست که در این زمینه همه چیز خود را فدای ولایت کردند و گفتند تا زمانی که من زنده هستم دست دشمنان به ولی خدا نمی‌رسد. وی با تأکید بر لزوم ولایت مداری در جامعه و تبعیت از ائمه(ع) در این زمینه افزود: حضرت زهرا(س) به ما یاد دادند در دفاع از ولایت حتی منتظر دستور خود ولایت نباشیم و در راه حفظ ولایت همه هستی خود را به میان بیاوریم و فدا کنیم. حجت الاسلام حاجی صادقی عنوان کرد: بی‌بی دو عالم نه تنها برای زنان و مردان الگو هستند بلکه به فرموده امام زمان(عج)، حضرت فاطمه(س) الگوی حجت‌های بزرگ الهی است و همه صحنه‌های زندگی ایشان الگو همگان است. وی بیان اینکه زندگی حضرت زهرا(س) تجلی اسلام و سبک زندگی اسلامی است، گفت: حضرت زهرا(س) نشان دادند که شخصیت زن به حفظ و صیانت از آنچه که خداوند به وی داده است؛ زنان جامعه اسلامی باید با الگوگیری از حضرت زهرا(س) بازیچه دنیای استکبار نشوند و نقشه شوم دشمن را نقشه برآب کنند. حضرت فاطمه(س) تجلی اسلام و سبک زندگی اسلامی است حجت الاسلام احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه قم نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رسول خدا(ص) فرمودند که فاطمه پاره تن من، نور چشم و روح و جان من است که در بدن من است و او قوت قلب من است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در احادیث معتبر از سوی رسول خدا به عنوان حورای انسیه معرفی شده است، ادامه داد: بی‌بی دو عالم شخصیتی عرشی و بهشتی هستند که خداوند به عنوان بانوی نمونه از بهشت به صورت انسان برای جامعه اسلامی فرستاد تا امکان بهره‌مندی از فیوضات این بانوی مکرمه برای جامعه اسلامی فراهم شود. استاد حوزه علمیه بیان کرد: حضرت زهرا(س) شخصیت بسیار بالایی است که محدثه است و در روایات آمده که بار‌ها در گفت‌و‌گو با جبرئیل قرار گرفتند و در مقامی بودند که جبرئیل با وی گفت‌و‌گو داشت. حضرت زهرا(س) در راه دفاع از ولایت تا پای جان رفت وی با اشاره به اقدامات حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت، عنوان کرد: از شخصیت‌های بارز حضرت زهرا(س) حمایت از حق و حقاینت و ولایت است که تمام کسالت حضرت زهرا(س)، شهادت و مصیبت‌هایی که به ایشان وارد شد بر اثر حمایت از بالا‌ترین شخصیت اسلام یعنی امام علی(ع) بود. حجت الاسلام فرخ فال اظهار داشت: در شب‌های آخر، حضرت فاطمه(س) به امام علی(ع) می‌گویند که آماده هستم که به درب خانه صحابی رسول خدا بروم و به آن‌ها گوشزد کنم تا حق ولایت از بین نرود که این تنها گوشه‌ای از دریای بی‌کران عظیم حضرت زهرا(س) است.

بهترین الگو در زمینه تربیت فرزند مدیر حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در زمینه تربیت فرزند بهترین الگو هستند، گفت: یکی از صفات بارزی که بی‌بی دو عالم داشتند این است که علاوه بر اینکه یک شخصیت بالای علمی و معنوی و دخت رسول خدا هستند اما در محیط خانه و زندگی بهترین همسر برای امام علی(ع) و بهترین مادر برای فرزندان خود بودند. وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) فرزندانی را تربیت کردند که همچون ستارگانی در آسمان ولایت و امامت تلالو می‌کنند، تصریح کرد: بی‌بی دوعالم در منزل کار و فعالیت زیادی می‌کردند که دست‌های ایشان پینه می‌بندد، اما آنقدر متواضع هستند که با وجود همه مشکلاتی که برای ایشان ایجاد می‌شود خطاب به امام علی(ع) می‌گویند آیا من همسر خوبی برای شما بوده‌ام. استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امت اسلام از رسول خدا قدردانی نکردند، ابراز کرد: نزدیک‌ترین اقربای پیامبر(ص) دختر گرامیشان بود که مردم و امت اسلامی به خوبی از وی محافظت و امانت داری نکردند؛ حضرت زهرا(س) نخستین نفر پس از رحلت رسول خدا(ص) بودند که به پیامبر(ص) پیوستند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن