تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820399875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پولدارترین کشور عربی دنیا بدون بانک مرکزی اداره می شود


واضح آرشیو وب فارسی:شهردارآنلاین: شهردارآنلاین: مؤسسه پولی عربستان سعودی یا همان SAUDI ARABIAN MONETARY AGENCY) SAMA ) در واقع بانک مرکزی پادشاهی عربستان سعودی است که می توان آن را دریایی از ارزهای خارجی دانست. این مؤسسه وظیفه مدیریت ارزهای خارجی کشور را برعهده داشته و از سال ،1986 رژیم نرخ ارز را با لنگر دلار میخ کوب کرده است. قبل از تأسیس SAMA از سال 1926 بانک عربستان هلند که بخشی از مؤسسه تجاری هلند بود، ذخایر طلا و درآمد نفت پادشاهی عربستان سعودی را نگهداری می کرد. بانک عربستان هلند درواقع بانک مرکزی غیررسمی عربستان بود.
درآمدهای دولت از طریق وزارت مالیه تجمیع شده و در حساب هایی از جمله حساب جاری دولت، ذخایر دولت، سپرده های تخصیص یافته برای پروژه های دولتی نزد مؤسسه پولی عربستان سعودی نگهداری می شود. از میان این سه حساب ، حساب جاری و حساب مربوط به سپرده های تخصیص یافته برای پروژه های دولتی جنبه عملیاتی دارد و حساب ذخایر دولت محلی است برای درآمدهای مازاد دولت.
در واقع درآمدهای مازاد دولت به عنوان ذخایر دولت نزد بانک مرکزی سپرده گذاری می شود و بانک مرکزی نیز این وجوه را در بازارهای مالی خارجی سرمایه گذاری می کند.
در این چارچوب درآمدهای مازاد دولت وارد اقتصاد عربستان نمی شود. در مقابل، این ذخایر به دولت این امکان را می دهد که در شرایط کاهش درآمدهای نفتی و بروز کسری بودجه، مخارج مورد نیاز خود را تأمین کند.
درآمد و مخارج عملکردی دولت عربستان در سالهای 2000 تا 2014 در نمودار ذیل نشان داده شده است. در طی این سال ها به واسطه وجود درآمدهای نفتی، دولت عربستان عموما با مازاد درآمد روبرو بوده است.
در سال 2014 درآمد کل دولت 278.9 میلیارد دلار (37 درصد تولید ناخالص داخلی) و مخارج کل دولت 293.3 میلیارد دلار ...
[ مشاهده متن کامل خبر پولدارترین کشور عربی دنیا بدون بانک مرکزی اداره می شود در پایگاه جامع اطلاع رسانی مدیریت شهری ]

شنبه ، ۲۲اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شهردارآنلاین]
[مشاهده در: www.shahrdaronline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن