تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803310277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداری توسعه را در کنار حفظ میراث فرهنگی می خواهد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شهرداری توسعه را در کنار حفظ میراث فرهنگی می خواهد
شهردار اصفهان گفت: با توجه به این که پهنه میراث معنوی وسیع است لذا لازم است همه با هم یگان حفاظت از میراث غنی و اصیل معنوی کشور باشیم، چرا که شهرداری اصفهان با حفظ این میراث توانست حس تعلق شهروندان به اصفهان را افزایش دهد و قطعاً شهرداری توسعه را در کنار حفظ میراث فرهنگی می خواهد.
مهدی جمالی نژاد در نشست مطبوعاتی ویژه رویداد فرهنگی نوروزگاه و ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه جایگاه میراث فرهنگی تنها به آثار تاریخی و کالبدی خلاصه نمی شود،تصریح کرد: میراث معنوی به دلیل گفتمان و فهم مشترک از هویت مذهبی،تاریخی و افزایش سرمایه های اجتماعی و آرامش شهر جایگاه ویژه ای دارد.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه میراث معنوی جلوه های پنهان گردشگری محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: اگر بر روی میراث معنوی کار کنیم به طور حتم می توانیم چند رویکرد نو را پیاده کنیم.
وی با بیان اینکه میراث معنوی دریچه ای نوینی را در حوزه گردشگری باز می کند،اظهارکرد : این موضوع در توسعه دیپلماسی شهرها و کشورها نیز راهگشا است.
شهردار اصفهان ادامه داد: دیپلماسی گردشگری معنوی بحث جدیدی است که ضریب ماندگاری گردشگری و بازدید مجدد مسافران را افزایش و جاذبه ها را دو چندان می کند.
جمالی نژاد اضافه کرد: شهروندان باید حس تعلق به شهر داشته باشند و میراث معنوی می تواند حس تعلق مسافران را نیز به شهر افزایش دهد.
وی بیان کرد:امیدواریم بتوانیم در این حوزه با همکاری میراث معنوی کارهای جدیدی را کلید بزنیم.
شهردار اصفهان افزود:پهنه میراث معنوی وسیعی است و نشان دهنده آداب و رسوم و شیوه زندگی افراد است که می تواند فرهنگ غنی را به رخ جهانیان می کشد.
جمالی نژاد با بیان اینکهاجلاس میراث معنوی در سال گذشته برگزار شد،تصریح کرد: البته لازم است که میراث معنوی به طور مجدد احیا شود و بر این اساس باید افرادی که در نوک پیکان گردشگری هستند همچون اتحادیه صنایع دستی،اتحادیه هتلداران، آژانس ها را درگیر کنیم.
وی تاکید کرد:لازم است همه ما یگان حفاظت از میراث غنی و اصیل معنوی کشور باشیم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه برنامه های جدید نوروز 95 در شهر رویاها کلید زده می شود، گفت:شهر رویاها شهری است که تجسم رویاها کودکانه را تبیین می کند و مجموعه ای بی بدیل از فضاهای تفریحی و دلپذیر است بر این اساس امسال در اقدامی جدید برنامه های فرهنگی و نوآورانه در شهر رویاها رقم می خورد.



وی به برخی از این ویژه برنامه های نوروز در شهر رویاها اشاره کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی،نمایشگاه سوغات اصفهان، برگزاری بازی های بومی و محلی، احیای ورزش پهلوانی و زورخانه ای، موسیقی نوای ایرانی و موسیقی سبک اصفهان،شاهنامه خوانی، برپایی جنگ های شبانه ، مسابقات و احیای هدایای نوآورانه از جمله برنامه های شهرداری در ایام نوروز است.
وی با بیان اینکه هزینه های دستگاه ها و بازی های شهر رویاها در داخل مجموعه گرفته می شود، تصریح کرد: بر این اساس مردم می توانند از برنامه های آیینی در مجموعه شهررویاها به راحتی استفاده کنند.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد : شهر رویاها به قطب تفریحی و آیینی تبدیل می شود تا همه سنین و افراد مختلف بتوانند از این مجموعه ها استفاده کنند.
جمالی نژاد به توسعه شهر رویاها اشاره کرد و گفت: توسعه شهر رویاها پیش بینی شده است و در نظر داریم علاوه بر سطح هیجانی، پوشش مختلف برای همه سنین مهیا شود.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه گردشگری محلات نیز با رویکرد جدید برنامه ریزی شده است، اظهارکرد : در تلاش هستیم گردشگری تجزیه محور را در محلات شهر اصفهان داشته باشیم، البته این موضوع برای خود شهروندان جا افتاده که در حوزه گردشگری مشارکت داشته باشند.
جمالی‌نژاد افزود: اصفهان نیاز زیادی به گردشگر دارد و در همایش فرصت های سرمایه گذاری پروژه‌های متعددی معرفی شد که البته به نتیجه رسیدن سرمایه‌گذاری امری زمان‌بر است.
وی به افتتاح 2 پروژه مشارکتی در شهر اصفهان اشاره و تصریح کرد: پروژه مشارکتی آکواریوم ناژوان هفته آینده با حضور معاون میراث‌فرهنگی رئیس جمهور افتتاح و پروژه هتل هما پس از کش و قوس 15 ساله کلنگ زنی می‌شود.
شهردار اصفهان در پاسخ به این سؤال که چه تدابیری برای بازگشایی میدان امام حسین (ع) اندیشیده شده است، گفت: ایستگاه اصلی بازشده و میدان امام حسین (ع) و دیگر مسیرها نیز در حال بازگشایی است.
جمالی‌نژاد همچنین در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری به موضوع گردشگری ورود پیدا کرده است، افزود: ما تصدی‌گری در گردشگری را تجویز نکرده‌ایم و اگر به این عرصه ورود پیداکرده‌ایم برای حمایت از اقشار خاصی بوده است، هدف ما در حوزه گردشگری درآمدزایی نیست، بلکه معرفی اصفهان به عنوان یک جهانشهر به دنیا و رساندن آن به آوازه واقعی آن است.


منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن