تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804364350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلیل ناخرسندی تشکیلات خودگردان فلسطین از ایران


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



دلیل ناخرسندی تشکیلات خودگردان فلسطین از ایران
روز نو :  این سایت معتقد است که روابط میان ایران و تشکیلات خودگردان فلسطینی وارد فاز تازه ای از بحران شده است و در این باره می افزاید:"تشکیلات خودگردان فلسطین نارضایتی خود را از اظهارات اخیر سفیر ایران در لبنان محمد فتحعلی در کنفرانسی مطبوعاتی که در فوریه گذشته برگزار شد ابراز کرد. او گفته بود که ایران قصد پرداخت هفت هزار دلار به هر خانواده شهید انتفاضه در بیت المقدس را دارد. هم چنین ایران قرار است به هر خانواده ای که خانه اش در طول انتفاضه و یا اشغالگری اسرائیلی ها تخریب شده 30 هزار دلار پول پرداخت کند. سیفر ایران در لبنان هم چنین از برقراری ارتباط با این خانواده ها از طریق وب سایت کمیته حمایت از مقاومت در فلسطین و نمایندگی بنیاد شهید ایران در فلسطین خبر داده بود و خانواده های فلسطینی از طریق پر کردن فرم های مربوطه می توانند کمک های مورد نیاز را دریافت کنند. این در حالیست که "نبیل ابوردینه" سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفته بود که ایران بهتر است انتقال وجوه را از طریق کانال های رسمی تشکیلات خودگردان فلسطینی و بنیادی موسوم به بنیاد امور شهدا و زندانیان سازمان آزادیبخش فسطینی انجام دهد  از طریق راه های غیر مستقیم این کار را نکند. او این اقدام را نقض قوانین داخلی فلسطین قلمداد کرده بود.




 


به گزارش خرداد، المانیتور در ادامه می افزاید:"تشکیلات خودگردان فلسطینی از اقدام ایران و نادیده گرفتن نقش سازمان ازادیبخش فلسطینی بسیار ناخرسند است. احمد المجدانی این موضوع را در گفتگو با المانیتور مطرح کرد. او اظهار کرده که دولت ایران به سازمان آزادیبخش فلسطین و صداقتش اعتماد ندارد و به همین خاطر است که مستقیما برای ارائه کمک به فلسطینیان وارد عمل شده است. 


"عباس زکی" عضو کمیته مرکزی جنبش فتح به المانیتور می گوید:"مردم فلسطین نیاز به هرگونه کمک از سوی هر دولتی در حمایت از انتفاضه را دارند. ایران از مردم فلسطین در غزه در برابر اسرائیل حمایت کرد. ایران دارای روابط با ماست. تشکیلات خودگردان فلسطین از ایران پول دریافت نمی کند و این به سبب توافق با اسرائیل در جریان پیمان اسلو است. از این رو تشکیلات هر روز ضعیف تر از گذشته می شود. او اشاره می کند که ایران کشوری قدراتمند است و تشکیلات نمی تواند با ایران بر سر موضوع فلسطین خصومت ورزد. او می گوید که روابط طرفین عادی است اما دارای روابط استراتژیک نیستند اما می توان این روابط را برقرار کرد". 


المانیتور در ادامه اشاره می کند که نگرانی اصلی تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل رقابت های درونی سیاسی با حماس است و در این باره می نویسد:"حمایت ایران از حماس فتح و تشکیلات را خشمگین کرده است. تشکیلات خودگردان فلسطین خود را نماینده اصلی فلسطینیان می داند. "محمود الزهار" عضو دفتر سیاسی حماس در ارتباط با بی اعتمادی ایران به تشکیلات می گوید:"تشکیلات به خانواده شهدا و خانواده هایی که خانه های شان ویران شده کمک نمی کند. آن تشکیلات بودجه اش را از اسرائیل دریافت می کند و در هماهنگی امنیتی مداوم با اسرائیل است. تشکیلات قابل اعتماد نیست. ایران نیز همانند ما و سایر کشورها این موضوع را می داند". 


این سایت اشاره می کند که یکی از دلایل دیگر عدم کمک رسانی ایران به تشکیلات آن است که ایران با عربستان سعودی در منطقه وارد منازعه جدی شده است و عربستان از تشکیلات حمایت بعمل می آورد. مجدانی در این باره می گوید:"ما نگفتیم که می خواهیم از یکی به ضرر و هزینه دیگری نفع برمی ما علاقه داریم تا روابط متعادلی با تمام طرفین داشته باشیم. از نظر ما ایران به امنیت داخلی و عزت ملی تشکیلات کمک نمی کند. تلاش برای به تصویر کشیدن ما به عنوان متحد عربستان سعودی ناعادلانه و غیر قابل قبول است". 






تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن