تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819512127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت در اجراي برجام دقت و احتياط كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دولت در اجراي برجام دقت و احتياط كند
نوزدهمين اجلاس رسمي دوره چهارم مجلس خبرگان با صدور بيانيه‌اي به كار خود پايان داد و از دولت خواست با دقت و احتياط در نحوه اجراي برجام در راستاي رفع تحريم‌ها اقدام نمايد.
به گزارش فارس، در بخشي از اين بيانيه آمده است: ولايت فقيه كه بنيانگذار عظيم‌الشأن انقلاب اسلامي، آن را رمز آسيب‌ناپذيري كشور مي‌دانست، ‌محور وحدت عمومي و از مباني ريشه دار در تفكر ديني ماست. سخن ولي امر، فصل الخطاب منازعات است. ولايت فقيه همواره در برابر تهاجم خارجي، استبداد داخلي و عوامل بيگانه، سدي خلل ناپذير و حافظ ديانت، امنيت و حريت مردم عزيز ايران بوده است. ولايت فقيه نه تنها آموزه‌اي است كه جمهوري اسلامي به جهان ارائه كرده، بلكه اصل پيروزي انقلاب اسلامي و احياي اسلام ناب محمدي و استقرار نظام ديني از ثمرات اين باور عميق است. از اين رو، مردم آگاه و ديندار ما قدر اين نعمت بزرگ را مي‌دانند و با تمام توان از آن دفاع كرده و مي‌كنند. خبرگان رهبري نيز با اذعان به جايگاه خطير و رفيع ولايت فقيه، بر حفظ و پاسداري از اين جايگاه تأكيد نموده و از مسئولان و خدمتگزاران كشور به ويژه شخصيت‌هاي تأثيرگذار به طور جدّي مي‌خواهد در موضع‌گيري‌هاي گفتاري و عملي خود، دستور العمل‌ها و هشدارهاي رهبري را مورد توجه قرار دهند و خطوط قرمزي را كه در رويدادهايي نظير فتنه 88 ترسيم كرده‌اند و همچنين خطر نفوذ را همواره مدّنظر داشته باشند.  در ادامه اين بيانيه تصريح شده است: نظام اسلامي ما با دو ويژگي اساسي «خاستگاه مردمي» و «تعهد اسلامي» تعريف مي‌شود و در استمرار و استحكام خويش، بدان وابسته است. تضعيف يا كمرنگ‌شدن هر يك از پشتوانه‌هاي جمهوريت و اسلاميت نظام، زمينه آسيب‌پذيري آن را فراهم مي‌سازد.  در بخش ديگري از بيانيه كه به قدرداني از دست‌اندركاران برگزاري انتخابات اشاره كرده و تصريح شده است: حال نوبت منتخبان مردم است كه به فرموده رهبر معظم انقلاب، سپاسگزاري شايسته را در خدمت صادقانه به مردم و كشور و نظام اسلامي محقق سازند.
اين بيانيه همچنين در ادامه به قدرداني از اقتدار آفرينان كشور در نيروهاي مسلح اختصاص يافته و آورده است: ‌برخود لازم مي‌دانيم از اقدامات ارزشمند سربازان گمنام امام زمان(عج)، نيروهاي مسلح زميني، هوايي و دريايي ارتش، سپاه و نيروهاي بسيج، در راستاي ايجاد امنيت و اقتدار ملي تشكر‌ كنيم، به ويژه براي برگزاري رزمايش «ولايت 94» دلاورمردان نيروي دريايي ارتش و رزمايش «اقتدار ولايت» سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه به خوبي نشان دهنده قدرت بازدارندگي و آمادگي ايران اسلامي براي مقابله با هر گونه تهديد عليه انقلاب، نظام اسلامي و تماميت ارضي كشور است.
در ادامه بيانيه مي‌خوانيم: از دولت محترم مي‌خواهيم با دقت و احتياط در نحوه اجراي برجام و توافقات صورت گرفته در راستاي رفع تحريم‌ها اقدام نمايد و ضمن اجتناب از توسعه بازار مصرف براي بيگانگان و توجه به اولويت‌ها و نيازهاي اصيل، بداند كه راه نجات كشور از مشكلات، اتكال به لطف لايزال الهي، اجراي صحيح سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و تكيه بر دانش بومي و توانمندي داخلي است و بايد به نحوي عمل كرد كه جامعه از روحيه‌ مصرف‌گرايي، اشرافي‌گري و آنچه كه موجب اشتهاي كاذب است، دور بماند. مجلس خبرگان رهبري، موفقيت بيشتر دولت، دستگاه‌هاي مختلف و همه مسئولان خدمتگزار را از درگاه خداوند مسئلت مي‌نمايد و اميدوار است كه مسئولان نظام مقدس جمهوري اسلامي پيوسته در راستاي تحقق شعارهاي انقلاب اسلامي، آرمان‌هاي حضرت امام (قدس سره‌الشريف) و رهنمودهاي مقام معظم رهبري در عرصه‌هاي گوناگون اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي بيش از پيش تلاش‌كنند و به‌خصوص در ايجاد اشتغال براي جوانان و تسهيل شرايط ازدواج و گشايش در معيشت مردم همت گمارند.
 
نظام اگر با ولايت فقيه مرتبط نباشد مشروع نيست
رئيس مجلس خبرگان رهبري در اختتاميه اجلاس خبرگان با بيان اينكه كل نظام اگر با ولايت فقيه مرتبط نباشد مشروعيت ندارد، گفت: مجلس خبرگان در واقع در طول رهبري است و وظيفه مراقبت دارد كه اين ماهيت تبديل به حكومت‌هاي ديگر نشود.  آيت‌الله يزدي ادامه داد: امام راحل به صراحت فرمود حاكميت ولايت فقيه همان حاكميت پيامبر اسلام است، يعني ماهيت نوع حاكميت ولايت فقيه همان حاكميت پيامبر و ائمه خدا است. وي با اشاره به وظايف اصلي مجلس خبرگان تصريح كرد: وظيفه اصلي مجلس خبرگان تعيين رهبري هنگام لازم و مراقبت بر استمرار شرايط رهبر منتخب است كه شرايط عدالت، اجتهاد و ساير مسائل در او استمرار داشته باشد. وي مسئله سوم را مراقبت از هويت حاكميت ولايت فقيه دانست و افزود: شايد برخي دوستان به منظور اصلي بنده در اين موضوع توجه نكرده‌اند، اطلاعات من مي‌گويد كساني از قبل در خارج و داخل دنبال اين نكته بوده و هستند كه اين حكومت آهسته به حكومت‌هاي ديگر كه در دنيا وجود دارد تبديل شود كه در آن فردي براي مدتي حاكم مي‌شود. آيت‌الله يزدي در عين حال افزود: اين در حالي است كه مشروعيت تك تك مسئولان و مديران ادارات و سازمان‌هاي وابسته به حاكميت نظام اسلامي به ولايت فقيه است و تا وقتي رابطه ‌آنها با ولايت فقيه مرتبط نباشد، مشروعيت ندارد. رئيس جامعه مدرسين با تأكيد بر اينكه پشتيباني و همراهي مردم لازم است، گفت: اين مسئله مربوط به مقبوليت است.
وي با اشاره به مشروعيت‌بخشي ولايت فقيه به رئيس جمهور، نمايندگان مجلس و رئيس قوه قضائيه خاطرنشان كرد: تنفيذ رهبري براي مقام رئيس‌جمهور و انتصاب شخص اول دستگاه قضا توسط رهبر معظم انقلاب عامل مشروعيت بخشي به آنهاست و نمايندگان مجلس نيز بدون حضور شوراي نگهبان كه فقهاي اين شورا از سوي رهبري منصوب مي‌شوند و بر مصوبات مجلس مراقبت مي‌كنند، مشروعيت ندارند.
آيت‌الله يزدي گفت: اگر كل نظام با ولايت فقيه ارتباط نداشته باشد مشروعيت نخواهد داشت. رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه جايگاه مجلس خبرگان رهبري در طول رهبري است، اظهار داشت: انتخاب رهبري توسط خبرگان صورت مي‌گيرد و نظارت بر استمرار شرايط و مراقبت از ماهيت ولايت فقيه براي تبديل نشدن آن به ساير سيستم‌هاي حكومتي بر عهده مجلس خبرگان است. وي ابراز اميدواري كرد اگر دشمنان براي تغيير ماهيت نظام ولايت فقيه برنامه دارند، نقشه‌هاي‌شان نقش بر آب شود. آيت‌الله يزدي با اشاره به كتاب «بازگشت از نيمه راه» خاطرنشان كرد: اين كتاب بسيار دقيق، خواندني و عبرت‌آموز است و بيان مي‌كند كه چه كساني همراه امام بودند و حتي در هواپيما با امام حضور داشتند اما در وسط راه بازگشتند. آيت‌الله يزدي خطاب به اعضاي خبرگان گفت: اكثريت دوره بعدي خبرگان نيز از همفكران شما هستند كه به مسئله ولايت فقيه و مسئله فقهي ما معتقدند و دوره پنجم طبق قانون كار خود را شروع خواهد كرد.


منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن