تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820989878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسای مافیای اینترنت در لبنان چه کسانی هستند؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: روسای مافیای اینترنت در لبنان چه کسانی هستند؟
کمیسیون رسانه و ارتباطات مجلس نمایندگان لبنان در نشستی پرونده مافیای اینترنت در لبنان و رسوایی سه گانه قانونی ، امنیتی و مالی در این خصوص را که قربانی آن خزانه دولت و سلامت ملت لبنان است، بررسی کرد.
آفتاب : در این نشست که به ریاست « حسن فضل الله» رئیس این کمیته و با حضور« پطرس حرب» وزیر ارتباطات لبنان برگزار شد، از فعالیت مافیای اینترنت از طریق ایستگاه های ارسال و پخش خارج از کنترل و نظارت دولت لبنان که پرونده شبکه « الباروک» را در اذهان لبنانی ها زنده کرده است، پرده برداشته شد.


صاحبان این ایستگاه های غیرقانونی، ظرفیت ها و باندهای اطلاعات از شبکه های بین المللی و خارج از شبکه اینترنت لبنان ( قبرس و یا ترکیه)را خریداری و با قیمت های ناچیز به مشترکان لبنانی به فروش می رسانند.


در این نشست نسبت به نادیده گرفته شدن احتمال نفوذ اسرائیل به شبکه ارتباطات لبنان به واسطه این ایستگاه ها و از طریق ارائه پیشنهادهای تجاری به کسانی که در این راهزنی دست دارند، هشدار داده شد.


گفته شده است که دکل های مرتفع و تجهیزات فنی غیرقانونی به طور مخفیانه در برخی بلندی ها و ارتفاعات لبنان ازجمله ارتفاعات مشرف بر شهرک های تنورین و الضنیه ، صنین و الزعرور نصب شده است.


در این نشست نسبت به تهدید امنیت ارتباطات و مکاتبات لبنانی ها و دستبرد به اطلاعات شخصی آنها به ویژه توسط صهیونیست ها هشدار داده و تاکید شد که مافیای اینترنتی خارج از چارچوب های شرعی و قانونی میلیون ها دلار در ماه به خزانه دولت لبنان خسارت وارد و شرکت های دارای مجوز فعالیت را به علت فقدان توازن و توانائی در رقابت با آنها متضرر می کند.


شرکت کنندگان در نشست کمیسیون رسانه مجلس لبنان خواستار روشن شدن، چگونگی نصب تجهیزات فنی غیرقانونی در وسعتی زیاد و به طور آشکار در ارتفاعات شهرک های لبنان بدون این که احدی به ویژه نیروهای امنیتی متعرض آن شوند و همچنین زمان شروع استفاده از این دکل ها و تجهیزات و مکان های احتمالی نصب دیگر آنها شدند.


در این نشست با طرح این سئوال که « چه کسانی پشست سر این عملیات راهزنی هستند و چه طرف هایی آنها را پوشش می دهند و حمایت می کنند؟» خاطرنشان شد: چرا دستگاه های امنیتی ویژه برای حذف دکل ها و تجهیزات غیرقانونی کشف شده تاکنون عمل نکرده اند.


پطرس حرب وزیر ارتباطات لبنان در این خصوص گفت که تحقیقات برای روشن شدن همه جزئیات مرتبط با این شرکت های متخلف و صاحبان آن ادامه می یابد و گفت که دستگاه های امنیتی ذیربط را مطلع ساخته و به دستگاه قضائی شکایت کرده است.


حسن فضل الله رئیس کمیسیون رسانه در پارلمان لبنان هم تاکید کرد که این پرونده علامت های سئوال و تعجب زیادی را ایجاد کرده و تردیدهای زیادی را به وجود آورده است.


وی خاطرنشان کرد که شبکه های اینترنتی غیرقانونی فرصتی مناسب برای نفوذ دشمن صهیونیستی و دیگر طرف هائی است که قصد جاسوسی در لبنان را دارند.


به گزارش ایرنا، فضل الله تصریح کرد: در خصوص تخلفات احتمالی امنیتی پیشگوئی نمی کنیم و منتظر نتایج تحقیقات می مانیم اما بر اتخاذ فوری تدابیر سخت و محکم از سوی دستگاه های ذیربط برای حذف این شبکه های غیرقانونی و برخورد با جرم های مشهود و اقدامات خلاف قانون تاکید می کنیم.




تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن