تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818995022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قلعه قاجاری ارنان مهریز ثبت ملی شد


واضح آرشیو وب فارسی:بسیج نیوز: قلعه قاجاری ارنان واقع در دهستان ارنان شهرستان مهریز با شماره ۳۱۴۲۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: روستای ارنان به عنوان یکی از روستاهای تاریخی و از جمله روستاهای قدیمی استان یزد به شمار می رود که وجود آثار ارزشمند تاریخی در نقاط مختلف این روستا دلیل محکمی بر این مدعاست .
با توجه به کاوش های اخیر در سنگ نوشته و نقش نگاره هایی که بر سنگ های کوه ارنان منقش شده است این روستا قدمتی بیش از ده هزار سال دارد، هر چند در مورد تاریخ بنای ارنان و اطراف آن اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما بنای ارنان را به زرتشتیان و نام آنرا برگرفته از نام یکی از دختران بزرگان و کاهنان زرتشتی می دانند .
این قلعه از ابتدا جهت کاربری مسکونی ساخته شده که از حدود سه خانوار شروع و بعد از آن قلعه مملو از اهالی روستا می شود. گفته می شود حدود بیست سال است که این قلعه خالی از سکنه شده است، کلیه پلاک های موجود در قلعه مسکونی بودند جز مسجدی که در ضلع شمال غربی واقع شده است .
این مسجد هنوز هم مورد توجه اهالی است و گاهی اهالی بومی برای برپایی فریضه نماز فضای این مسجد را به مسجد نوسازی که در جبهه شرقی قلعه ساخته شده است ترجیح می دهند .
درصد ...
[ مشاهده متن کامل خبر قلعه قاجاری ارنان مهریز ثبت ملی شد در خبرگزاری بسیج ]

چهارشنبه ، ۱۹اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بسیج نیوز]
[مشاهده در: www.basijnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن