تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805321257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کم‌کاری مسئولان اجرایی در حوزه حفاظت از فضای سبز


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کم‌کاری مسئولان اجرایی در حوزه حفاظت از فضای سبز
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه تنها قوانین و مجازات نمی‌تواند حافظ محیط‌زیست باشد، گفت: تهدیدات و تخریب‌های بی رویه در حوزه محیط‌زیست با وجود تاکیدات رهبری بر حفظ آن همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۵۷۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ - 09 March 2016


حمیدرضا طباطبایی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ فضای سبز بویژه فضای سبز جنگل‌ها و مراتع، گفت: توصیه مقام معظم رهبری کاملا صحیح و قابل درک است چرا که بین دستگاه‌های اجرایی اعم از دولت، سازمان محیط‌زیست و شهرداری‌ها کم‌کاری‌ها در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها کاملا روشن است، مسئولان در حوزه فضای سبز و محیط‌زیست نسبت به مهم‌ترین اقدام یعنی فرهنگ‌سازی حفاظت از طبیعت و محیط‌زیست نیز غافل بوده و هستند.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، درباره قوانین موجود در حوزه حفاظت از جنگل ها، تصریح کرد: قوانین کافی برای حفاظت از محیط زیست وجود دارد اما مهم‌تر آنکه فرهنگ‌ حفظ محیط زیست در کشور ضعیف است، این در حالی است که حفاظت از محیط‌زیست باید به عنوان یکی از ارکان زندگی مردم درآید.

وی معتقد است: دولت، حاکمیت، قانون و دستورات سلبی همیشه سبب نهادینه شدن فرهنگ در جامعه نمی‌شود، لذا فرهنگ‌سازی، حراست و حفاظت از طبیعت و محیط‌زیست و جلوگیری از برداشت‌های شخصی باید در راس برنامه مسئولان مربوطه باشد به نحوی که همه مردم نسبت به محیط‌زیست و طبیعت احساس مالکیت کرده و از آن حمایت و حفاظت کنند.

طباطبایی نائینی با بیان اینکه کشورهای طرفدار زندگی سبز پیش از تصویب قوانین سخت‌گیرانه مردم را آموزش داده‌اند، افزود: حراست از طبیعت و درختان و جنگل‌ها اقدامی گروهی بوده که لازم است با گوشزدها و تاکیدات مسئولان و کارشاسان نهادینه شود، اهالی قلم و رسانه، فرهنگیان و دانشگاهیان و تمامی فرهنگ‌سازان جامعه می‌توانند موثرتر عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ضمن تاکید بر اینکه در کشور ما فرهنگ حفاظت از محیط زیست ضعیف است،گفت: مردم باید بدانند در صورت تخریب محیط‌زیست و درختان و جنگل‌ها به خود آسیب وارد می‌کنند، لذا جرم انگاری ثمره ای نخواهد داشت چراکه قوانین مجازات ما نتوانسته اصلاح کننده باشد، همانگونه که در حوزه مواد مخدر با وجود بالاترین مجازات یعنی اعدام هر ساله شاهد افزایش تخلفات هستیم لذا در کنار مجازات، فرهنگ‌سازی تاثیر بیشتری خواهد داشت.

طباطبایی نائینی تصریح کرد: صداو سیما نیز کمتر به مباحثی چون حفاظت از جنگل، دریا و درخت پرداخته و اصولا به مطالب غیرضروری می‌پردازد این در حالی است که رسانه ملی در نهادینه سازی فرهنگ‌ حفاظت از طبیعت می‌تواند موثر واقع شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تهدیدات و تخریب‌های بی رویه در حوزه محیط‌زیست سبب آلودگی هوا و حتی مانع توسعه فضای سبز شده است.

به گزارش خبرگزاری‌خانه‌ملت، حضرت آیت الله خامنه‌ای در سخنانی، با تأکید بر ضرورت قدر دانستن گیاهان و درختان که مایه برکت زندگی بشر هستند، گفتند: همه مردم و مسئولان باید در حفظ فضای سبز بویژه فضای سبز جنگل‌ها و مراتع، به عنوان یک وظیفه کوشا باشند.

ایشان با اشاره به تخریب گونه‌های اصیل و بومی گیاهی در اثر برخی دست‌اندازی‌ها به جنگل‌ها، خاطرنشان کردند: تهاجم به جنگل‌ها و باغ‌ها خلاف مصلحت است و بیم آن می‌رود که برخی از این گونه‌های اصیل از بین بروند، بنابراین وظیفه همه حراست و حفاظت از فضای سبز است.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن