تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804357615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت های بین المللی پرداخت‌هاشان را به دولت علنی کنند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: شرکت های بین المللی پرداخت‌هاشان را به دولت علنی کنند
ابتکار شفافیت صنایع استخراجی، از شرکت‌های بین المللی می‌خواهد تا معلومات درباره پرداخت های شان به دولت را علنی کنند.


به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛یک هیات از ابتکار شفافیت صنایع استخراجی افغانستان (AEITI) در کنفرانس جهانی «ابتکار شفافیت صنایع استخراجی» (EITI) در شهر لیمه کشور پرو شرکت کرد. سهمداران کلیدی بین المللی طی این نشست تجربه های خود در زمینه شفاف سازی، پرداخت های حاصل از فعالیت های استخراج معدن را با یکدیگر شریک کردند.

گفتگوهای انجام شده میان همکاران ابتکار شفافیت، گام موثر و مهمی در راه تهیه برنامه های توسعه ای برای بخش معدن در افغانستان است.

عضویت در ابتکار شفافیت صنایع استخراجی (EITI) دولت را در حسابدهی درآمدهای حاصل از استخراج معدن و نحوه مصرف آنها یاری می رساند و موجب به میان آمدن فضای سرمایه گذاری پایدارتر و بهتر می شود.

دیدار هیات افغانستان از لیمه، با همکاری برنامه دولت آلمان برای رشد بخش معدن، انجام شد.

هیات افغانستانی به چالش های ملی که در چهارمین گزارش مصالحه ذکر گردیده اند، اشاره کرد. این چالش ها شامل تطبیق استندردهای ابتکار شفافیت صنایع استخراجی (EITI) در زمینه گزارش دهی و ثبت سوابق، تهیه صورت حساب ها، جوازها، درآمدها، و قراردادها و نیز ایجاد یک سیستم حسابداری کمپیوتری در دولت می گردد.

این گزارش بر اهمیت تعیین میزان عواید دولت از معدن های کوچک تاکید می کند. بنا بر تخمین ها، بخش معدن برای حدود ۵۰ هزار تن به طور مستقیم و نیز برای ۴۵۰ هزار تن دیگر به شکل غیرمستقیم زمینه کار را فراهم کرده است.

با توجه به تجربه های مثبت بین المللی، یکی از هدف های ابتکار شفافیت صنایع استخراجی افغانستان، جمع آوری منظم معلومات از سراسر کشور و شریک ساختن آن با جامعه مدنی و در عین حال، حسابده ساختن دولت در مصرف این عایدات است.

از سوی دیگر، تطبیق استندردهای ابتکار شفافیت صنایع استخراجی (EITI)، کمک شایانی به بهبود سرمایه گذاری در معدن های افغانستان خواهد کرد.

تعهد دولت به شفافیت بیشتر، می تواند سرمایه گذاران و نهادهای مالی را علاقمند سهم گیری در استخراج معادن کشور نماید.

صنایع استخراجی نیازمند سرمایه گذاری کلان و ثبات پایدار برای بازتولید سرمایه است و هرچه ناآرامی سیاسی و مالی کمتر باشد، به همان میزان برای این کسب و کار مفیدتر است.

ابتکار شفافیت صنایع استخراجی، از شرکت های بین المللی می خواهد تا معلومات درباره پرداخت های شان به دولت را علنی کنند.

صفت الله رحیمی، معاون شرکت چینیMJAM MCC-JCL Aynak Minerals و نیز عضو ابتکار شفافیت صنایع استخراجی افغانستان (AEITI) در این کنفرانس گفت: «این،‌ یک فرصت حیاتی برای شرکت ها است تا سهم گیری شان در بودجه ملی را نشان دهند و موجب پذیرش سرمایه گذاران توسط شهروندان شوند.» وی همچنین درباره نقش ابتکار شفافیت صنایع استخراجی در زمینه حل و فصل منازعه های احتمالی میان جامعه مدنی و دولت، توضیحاتی ارایه کرد و افزود: «مشارکت فعال ما در ابتکار شفافیت صنایع استخراجی، در اعتمادسازی و افزایش پذیرش اجتماعی، بسیار مهم بوده است. این مشارکت برای سرمایه گذاران نیز به همین اندازه بااهمیت می باشد.»

این کنفرانس، نمایندگان نهادهای دولتی، شرکت های فعال در صنایع استخراجی، سرمایه گذاران، جامعه مدنی و ارگان های بین المللی را از ۱۰۰ کشور گردهم آورده بود، و فرصت بحث درباره نتایج و درس های آموخته شده از اجرای استندردهای EITI را برای ایشان فراهم نمود.

EITI یک استندرد جهانی برای مدیریت منابع تیل، گاز و معادن کشورها بشمار می رود. این استندرد، توسط دولت ها در همکاری با شرکت ها و جامعه مدنی تطبیق می گردد.

کشورهایی که از این استندرد استفاده می کنند،‌ معلومات درباره مالیات پرداخت شده،‌ جوازها، قراردادها، محصولات و دیگر عناصر کلیدی مربوط به استخراج معدن را به اطلاع همگان می رسانند.

نشست بین المللی ابتکار شفافیت صنایع استخراجی ۲۰۱۶، بر ادغام این استندرد در ساختارهای دولتی و شرکت ها، و نیز راه اندازی گفتمان های عمومی درباره رشد شفافیت و حسابدهی در بخش معدن، متمرکز بود.

پروژه «ترویج حکومتداری خوب در بخش استخراج معادن افغانستان» در نظر دارد تا کارکرد نظارتی وزارت معادن و پترولیم را با درنظرداشت معیارهای حکومتداری خوب، بهبود بخشد.

بدین منظور، این پروژه به استراتژی انکشاف ملی افغانستان و نیز برنامه ملی تعالی صنایع استخراجی یاری می رساند. بیشتر این فعالیت ها شامل فراهم آوری حمایت استراتژیک برای وزارت معادن و پترولیم، و ارتقای ظرفیت کارکنان آن وزارت و ریاست های آن در ولایات، و ابتکار شفافیت صنایع استخراجی افغانستان می باشد.




۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن