تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812855646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال وجود تاریخ 10هزار ساله برای تهران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: محمد اسماعیل اسماعیلی جلودار، سرپرست هیات کاوش اضطراری در خیابان مولوی تهران از احتمال وجود تاریخ 10 هزار ساله برای تهران خبر داد.
اسماعیلی که گزارش کاوش های باستان شناسی خود را به چهاردهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران ارایه می داد، تاکید کرد: در صورت انجام مطالعات تکمیلی و با توجه به شواهد بدست آمده از ترانشه 6 در خیابان مولوی، این تاریخ می تواند اواخر هزاره هفتم و اوایل هزاره ششم پیش از میلاد یعنی 10 هزار سال قبل را نیز شامل شود.
او در ادامه گزارش خود، انجام مطالعات سال یابی قدمت استقرار 7هزارساله در تهران را تایید کرد.
وی افزود: کاوش در 6 ترانشه وجود محوطه ای باستانی از دوران اسلامی و پیش از تاریخ را در محدوده چهار راه مولوی مطرح می کند و از شواهد این ادعا، آثار فرهنگی به دست آمده مانند مطالعات سال یابی انجام شده به روش «ترمولومینسانس» و مطالعات مقایسه ای است.
او با بیان این که کاوش در منطقه چهار راه مولوی با کشف تعدای قطعات سفال ضرورت یافت، افزود: در ترانشه شماره یک آثار دوران پیش از تاریخ، شامل بقایای یک سازه حرارتی و بقایای یک تدفین بود که متعلق به یک زن میانسال می شد که همراه وی یک ظرف سفالی قرمز رنگ منقوش سبک دوره فلات قدیم (سیلک 1و2) به عنوان هدیه درون گور قرار داده شده بود.
به گفته این باستان ...
[ مشاهده متن کامل خبر احتمال وجود تاریخ 10هزار ساله برای تهران در تابناک ]

سه شنبه ، ۱۸اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.ostanha.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن