تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803480953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفظ محیط زیست اولویت اول دولت باشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حفظ محیط زیست اولویت اول دولت باشد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:حفاظت از محیط زیست باید جزء اولویت‌های اول ما باشد و باید اهداف خود را در دستگاه‌های مختلف برای این منظور به خوبی تعیین کنیم.


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای تفاهم نامه بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سازمان حفاظت محیط زیست کشور که امروز(سه شنبه) در ساختمان مرکزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت:  فعالیت‌ وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات در خدمت صنعت و اهداف محیط زیستی در حال انجام است.


وی افزود: کارهایی در سازمان پست کشور برای خرید‌های اینترنتی و تجارت الکترونیک و سایر فعالیت‌ها امروزه انجام می‌شود.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سازمان پست در 11 هزار روستا، شعباتی را تاسیس کرده و همچنین سازمان قضایی کشور نیز اقداماتی را در رابطه با سنجش از راه دور، تلفن‌های ثابت و همراه و اینترنت توسط این سازمان انجام داده است.


واعظی بیان کرد: در اغلب کشورهای غربی و پیشرفته اروپایی سازمان و ارگانی برای محیط زیست اختصاص داده می‌شود که این امری جدی و ضروری است.


وی در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور بعد از تشکیل دولت یازدهم نگاهشان به محیط زیست ابزاری نبوده و این مسئله به صورت سازمانی بررسی می‌کند.


واعظی افزود: سود رسیدگی به حفاظت از محیط زیست را هشتاد میلیون مردم می‌برند و مربوط به سازمان و دولت نمی‌شود و مسئله‌ی حفاظت از محیط زیست مسئله‌ای مردمی است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه مردم و حتی بخش خصوصی و دولتی باید به نتایج حفظ محیط زیست پی برده  و این سیاستی است که رئیس جمهور آن را پیگیری می‌کند و همچنین در راستای سیاست‌های کلانی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر آن ها تاکید داشته‌اند، است.


واعظی در ادامه تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست باید جزء اولویت‌های اول ما باشد و باید اهداف خود را در دستگاه‌های مختلف برای این منظور به خوبی تعیین کنیم و باید سیاست‌های توسعه خود را برای پیشبرد هر چه بهتر در حوزه محیط زیست اجرا کنیم.


وی افزود: باید با همکاری نزدیک و تعامل جدی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و وزارت ارتباطات و اطلاعات اقدامات مفیدی را در این راستا در نظر بگیریم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: انتخابات هفتم اسفند ماه یکی از دستاوردهای این همکاری‌ها بوده است و در واقع نقش فضاها و شبکه‌های مجازی در امر تبلیغات دوران انتخابات بسیار مفید و حائز اهمیت بوده است.


واعظی تصریح کرد: مبارزات انتخاباتی، تبلیغات و آگاهی بخشی به مردم توسط کاندیداها طی ایام انتخابات توسط این فضاها صورت گرفت.


وی افزود: در روز 7 اسفند به خوبی  مشخص شد که شبکه‌های مجازی و اینترنتی چه نقش مفیدی را در برگزاری مراسم  انتخابات ایفا می‌کنند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استفاده از وسایل ارتباطی نوین و اینترنتی و مجازی در ایام انتخابات در راستای حفظ محیط‌زیست و منابع انسانی موجب کاهش کاغذ مصرفی تبلیغات و کاهش بار اقتصادی حاصل از آن شده و برای کاندیداها و سایر افراد مقرون به صرفه بود.


واعظی در ادامه تصریح کرد: طبق گزارشات اعلام  شده یکی از نتایج مثبت استفاده از شبکه‌های مجازی و اینترنتی کاهش درگیری‌ها در این دوران و در برخی از شهرهای با سابقه درگیری بوده است.


وی افزود: چرا که بسیاری از تبلیغات در فضای مجازی موجب شده تا مردم و مسئولین نقطه‌ نظرات و مطالب خود را در این فضاها انتقال داده و از ایجاد درگیری در اجتماع جلوگیری به عمل بیاید.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همچنین همه‌ی نیروهای امنیتی و نظامی کشور از برگزاری انتخاباتی  آرام و بی‌نقص ابراز خرسندی کردند.


واعظی در ادامه تصریح  کرد: امیدواریم در دوره دوم انتخابات رای‌گیری الکترونیک با توجه به تمامی تجهیزات واقدامات وزارت ارتباطات برای تسریع و ایمنی انتخابات انجام گیرد.


وی افزود: استفاده از فناوری ICT در کاهش آلودگی هوا، کنترل تشعشعات و امواج الکترونیکی و مدیریت پسماندهای الکترونیکی بسیار موثر است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در امر کنترل تشعشعات و امواج ما با توجه به تمامی استانداردها و قوانین مربوط به حقوق بشر عمل می‌کنیم و سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات  با همکاری سایر ارگان‌ها به رصد دقیق امواج پرداخته و به دنبال کاهش بسیاری از نگرانی‌های مردم به این مسئله است و دولت نیز توجه ویژه‌ای به رفع این نگرانی‌ها داشته است.


واعظی تصریح کرد: ایجاد شهر هوشمند نیز یکی از مباحث مهم این وزارتخانه است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قرار است تا سال 2020 حدود 50 میلیارد انسان، خانه، شیء و... به یکدیگر از طریق اینترنت اشیاء مزتبط شوند و این کاری در خدمت به حفظ محیط زیست ومنابع طبیعی است.


واعظی در ادامه تصریح کرد: با ایجاد شهر هوشمند بسیاری از فعالیت‌های بشری از راه دور انجام شده و قابل کنترل است.


وی افزود: ما به صورت پایلوت در برخی بخش‌ها و مناطق کشور برای راه‌اندازی اینترنت اشیاء پیش‌قدم شده‌ایم که اغلب این نقاط کلانشهرها و شهرهای بزرگ هستند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به این‌که بیش از 100 میلیون سیم‌‌کارت تلفن همراه در اختیار 80 میلیون نفر جمعیت ایران قرار دارد و داشتن تلفن همراه بر اساس مد روز و آخرین ورژن‌های سال نوعی شخصیت اجتماعی محسوب می‌شود باید پسماندهای الکترونیکی حاصل از این تغییرات را به خوبی مدیریت و کنترل کنیم.


واعظی تصریح کرد: باید برای کنترل پسماندهای الکترونیکی به صورت اقتصادی و با دعوت و همکاری با  سندیکاها و فعالان محیط‌زیستی کارگروه مشترکی  را تشکیل دهیم تا به خوبی اقدامات مفیدی در این راستا انجام گیرد.


محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در خصوص توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فیبرهای نوری کشور اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور دو قرارداد تحت عنوان نور دو امضاء کرده‌ایم.


وی افزود: طول این فیبرهای نوری 13 هزار و 500 کیلومتر است که در بین شهرها و استان‌ها واقع است که فیبرهای نوری مربوط به داخل شهرها به بخش خصوصی اختصاص یافته است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق استانداردهای جهانی این فیبرها و کابل‌های نوری باید از مسیرهایی عبور کند که حفاظت شده و برای انجام برخی از تعمیرات قابل دسترس باشند که در تمام دنیا معمولا این فیبرها از مسیر جاده‌ها عبور کرده و با سازمان حفاظت محیط‌زیست همکاری‌هایی برای انجام صورت می‌گیرد.





۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن