تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803327954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نارنجك‌هاي دست‌سازي كه بازي بزرگ را تحت تاثير قرار دادند


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



نارنجك‌هاي دست‌سازي كه بازي بزرگ را تحت تاثير قرار دادند
غروب يكشنبه يكي از مهمترين مسابقات فوتبال باشگاهي كشورمان بين پرسپوليس و تراكتورسازي تبريز برگزار شد؛ ديداري با حضور بيش از 80هزار تماشاگر مشتاق كه واجد جذابيت‌هاي زيادي بود.
روز نو : اگرچه اين بازي در نهايت به تساوي يك بر يك انجاميد و هيچكدام از دو تيم نتوانستند موقعيت خودشان در جدول را بهبود ببخشند، اما اين مسابقه از نظر جنبه‌هاي كيفي و بصري توانست گروه زيادي از مخاطبان را متقاعد كند. با اين همه، شايد يكي از معدود نقاط منفي بزرگ و حاشيه‌اي اين ديدار، پرتاب‌هاي متعدد مواد محترقه و نارنجك‌هاي دست‌ساز بود كه حسابي شهر را به هم ريخت. در طول اين بازي شايد 10ترقه بزرگ و وحشتناك از سمت پرسپوليسي‌ها به زمين پرتاب شد كه محل فرود دو تاي آنها كاملا خطرناك بود؛ يكي درست وسط زمين چمن سقوط كرد و ديگري دقيقا پشت نيمكت تراكتورسازي. البته معدود هواداران تراكتور هم كه در ضلع جنوبي ورزشگاه مستقر بودند بيكار ننشستند و بعد از گلزني تيم محبوب‌شان يك ترقه روي پيست كنار زمين منفجر كردند. مجموعه اين مسايل باعث شد يكي از فني‌ترين بازي‌هاي امسال، كاملا تحت‌الشعاع مسايل جانبي قرار بگيرد و افكار عمومي بيش از آنكه با متن مواجه شوند، درگير حواشي باشند.


متخلفان معرفي مي‌شوند


درست از لحظه پايان بازي، اظهارنظرها در مورد پرتاب نارنجك در ورزشگاه آزادي شروع شد. شايد يكي از جالب‌ترين نقل قول‌ها مربوط به مدير روابط عمومي باشگاه تراكتورسازي مي‌شد؛ جايي كه كاظم شهرياري گفت دو سال در جبهه خدمت كرده، اما چنين انفجاري نديده است! غير از مسوولان و بازيكنان تراكتور، خيلي‌هاي ديگر هم در مورد اتفاقات اين بازي اظهارنظر كردند كه از آن جمله مي‌توان به رييس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال اشاره كرد. حسن‌زاده گفته از تماشاي اين اتفاقات از طريق تلويزيون بسيار نگران شده است. در عين حال دبير كميته انضباطي هم در گفتگو با يكي از رسانه‌ها، از محروميت قريب‌الوقوع تماشاگران پرسپوليس خبر داده است. در همين حال جانشین فرماندهی یگان‌های ویژه نیروی انتظامی از شناسایی متخلفان اين بازی خبر داده و گفته به زودی آنها معرفی خواهند شد. خبرگزاري تسنيم از قول سردار حبیب‌الله جان‌نثاری مي‌نويسد: «در ورزشگاه‌ها برخی روزنه‌ها و خلأهای فیزیکی وجود دارد که آنها را کارشناسی کرده و باید مقابل مدخل‌ها را بگیریم. در بحث رانندگی می‌بینید که با این همه قوانین، نیروی کار و دوربین‌های کنترلی باز هم جرایمی وجود دارد، اما این جرایم مربوط به یک دهم درصد رانندگان است و 99.9 درصد قوانین را به خوبی رعایت می‌کنند. در فوتبال هم یک دهم درصد تماشاگران تخلف می‌کنند و سایر تماشاگران فقط برای دیدن فوتبال آمده و شخصیت بسیار بالایی دارند. نام این یک دهم درصد را نمی‌توان تماشاگر گذاشت، بلکه آنها تماشاگرنما هستند. بعضی از متخلفان شناسایی شدند و وضعیت‌شان بررسی خواهد شد. به زودی متخلفان را معرفی خواهیم کرد. ما کار مشترکی با حراست انجام داده‌ایم تا بتوانیم خلأها را برطرف کنیم تا دیگر شاهد این مسئله نباشیم.»


كار دشمنان بود؟


يكي از عجيب‌ترين اظهارنظرهاي ديروز اما مربوط به مديركل حراست وزارت ورزش مي‌شد. به گزارش خبرگزاري فارس، حسني‌خو كه در همایش افسران امنیتی فوتبال شرکت کرده بود در مورد حوادث بازي يكشنبه گفت: «یشنهادم این است که دوستان این اقدامات را انجام ندهند. شاید دشمنان این کارها را انجام دادند که بگویند در ورزشگاه امنیت نیست. هواداران تیم‌ها هم دقت کنند تا تیم‌شان جریمه نشود. هر چند که در حوزه ما و نیروی انتظامی هم باید دقت بیشتری کنیم تا این اتفاقات نیفتد.» او البته عقيده دارد با همه اين اوصاف وضع امنيتي استاديوم‌هاي ما از خيلي از كشورهاي اروپايي بهتر است: «اگر در این کلاس آموزشی حضور داشتید می‌دیدید که فیلم‌هایی را نشان دادند که وضعیت امنیت ورزشگاه‌های اروپا بسیار خراب‌تر بود.»
جاي نگراني نيست
اما همزماني اتفاقات بازي پرسپوليس و تراكتورسازي با چالش‌هاي موجود بين فدراسيون‌هاي فوتبال ايران و عربستان باعث شده است خيلي‌ها گمان كنند اين اتفاقات به ضرر كشورمان تمام شده؛ به خصوص كه روز يكشنبه رييس كميته امنيت يوفا هم در ورزشگاه آزادي حاضر بود و مسابقه را از نزديك تماشا مي‌كرد. با اين حال بعيد است چنين معادله‌اي صحيح باشد؛ چرا كه اولا پرتاب نارنجك در بسياري از ورزشگاه‌هاي جهان رخ مي‌دهد و ثانيا مساله ما با عربستان در حال رسيدگي توسط كنفدراسيون فوتبال آسيا است و طبعا ارتباطي با يوفا پيدا نمي‌كند. جالب اينكه خود مارکو تیمر هم در مورد شرايط برگزاري اين بازي گفته است: «من روز يكشنبه بازی بسیار خوب و قشنگی را در ورزشگاه آزادی دیدم که سراسر شور و هیجان بود. در تمام بازی‌ امنیت کامل برقرار بود به استثنای دقایقی که بحث ترقه‌ها و مواد منفجره اتفاق افتاد که مساله‌اي جزیی بود.»




شايد يكي از بزرگترين دلايلي كه باعث مي‌شود افراد متخلف بتوانند نارنجك‌هاي دست‌ساز را روي سكو بياورند، بروز نوسان در بازرسي بدني هواداران باشد. از آنجايي كه طي سال‌هاي اخير تماشاگران پرسپوليس و استقلال عادت كرده‌اند كه در فاصله كوتاهي تا آغاز بازي خودشان را روي سكو برسانند، كار بازرسي از آنها شوار مي‌شود. در حقيقت نيروهاي پليس، كساني را كه زودتر به ورزشگاه مراجعه مي‌كنند با دقت مورد بازرسي قرار مي‌دهند، اما وقتي جمعيت منتظر در صف‌هاي ورودي به چند هزار نفر مي‌رسد و اين تراكم حتي جان تماشاگران را به خطر مي‌اندازد، طبيعي است كه روند بازرسي تسريع و تسهيل شده و تماشاگران به شكل راحت‌تري خودشان را روي سكو برسانند. در همين مسابقه پرسپوليس و تراكتورسازي، فرايند حضور مردم روي سكوها از زمان شروع بازي به شكل چشمگيري شتاب گرفت و طبيعي است كه در اين شرايط متخلفان كار راحت‌تري براي حمل مواد محترقه داشته باشند. به طور كلي در شرايطي كه سازوكارهاي فروش سيستماتيك بليت در ايران فراهم نيست و مسايلي مثل كارت هواداري و محروميت تماشاگران متخلف از حضور در استاديوم‌ها هم محلي از اعراب ندارد، اولويت با مراقبت‌هاي انتظامي خواهد بود؛ آنچه شايد با افزايش تعداد نيروها و يا دوربين‌هاي مداربسته و مسايلي از اين دست كمي مقدورتر شود.






تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن