پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1849919748
حجت الاسلام عالی: رضایت حضرت زهرا (س) ملاک رضایت خدا
واضح آرشیو وب فارسی:وارث: مراسم عزاداری ایام فاطمیه دوم با سخنرانی حجت الاسلام عالی و مداحی حاج مهدی سماواتی، سیدامیرحاج احمدی ، سیدمحمدحسینی پور، حاج حمیدرمضانپور، حاج علی مهدوی نژاد و سیدعباس حاج احمدی در بیت الرقیه سلام الله علیها برگزار شد.وارث: مراسم عزاداری ایام فاطمیه دوم با سخنرانی حجت الاسلام عالی و مداحی حاج مهدی سماواتی، سیدامیرحاج احمدی ، سیدمحمدحسینی پور، حاج حمیدرمضانپور، حاج علی مهدوی نژاد و سیدعباس حاج احمدی در بیت الرقیه سلام الله علیها برگزار شد. در ادامه خبر متن سخنان حجت الاسلام عالی را می خوانید: مقام تسلیم و رضا، از نشانه های مومن "راضیه" و "مرضیه" دو اسم از اسامی حضرت زهرا سلام الله علیها است که در روایت امام صادق علیه السلام بیان شده است. از بالاترین مقاماتی که یک مومن می تواند داشته باشد، مقام تسلیم و رضا است. وقتی از امام صادق علیه السلام پرسیدند از علامات مومن چیست؟ فرمود: بِالتَّسلیمِ لِلهِ وَالرِّضا فیما وَرَدَ عَلَیهِ مِنْ سُرُورٍ أوْ سَخَطٍ 1 یعنی به واسطه تسلیم به امر خدا و راضی بودن بر آنچه که بر او از شادی و غم وارد می شود. دسته بندی افراد در ایمان به خدا خیلی از افراد هستند که خدا را قبول دارند اما خدایی و مدیریت خدا را قبول ندارند. اگر انسان بخواهد دسته بندی کند، انسانها به سه دسته تقسیم می شوند. بعضی افراد خدا را قبول دارند، خدای خالق را قبول دارند اما می گویند دیگر دستور ندهد. خدایی را قبول دارند که مدیریت و تکلیفی را نخواهد بفرستد. فرهنگ سکولار همین فرهنگ است. پشت دلارهایشان هم نوشته اند خدا را قبول دارند اما اگر دین بخواهد در عرصه ی زندگیشان وارد شود و بخواهد کنترل کند، به هیچ وجه قبول نمی کنند. در قرآن داریم که شیطان خالقیت خدا را قبول داشت، معاد و آخرت را هم قبول داشت. اما تکلیف را قبول نداشت. این کفر است به تعبیر قرآن. دسته دوم افرادی هستند که خدا را هم به عنوان خالق و هم به عنوان ولی و همه کاره قبول دارند، در عالم تکوینیات همه ی مقدرات را خدا رقم می زند، مرگ و هستی و...به دست خداست. در عالم تشریع، قوانین، و حلال و حرام را هم خدا باید بگوید. مشکل دسته ی دوم این است که یک جاهایی با تقدیر و تکلیف خدا درگیر می شویم و زیربار نمی رویم. مثلا وقتی مرگ برای یک خانواده ای مقرر میشود، نمی پذیرد و شروع به کفرگویی می کند. با اینکه خیلی از اوقات اسباب مشکلات را خودمان ایجاد کرده ایم. آثارش به زندگی خودمان بر میگردد. گاهی این در مساله قبول نکردن تکلیف رخ می دهد. به عنوان مثال در بحث احکام می گویند چرا دیه زن نصف مرد است. نمی دانند که این ارزش گذاری روی شخصیت انسانی نیست، بلکه ارزش گذاری اقتصادی است. مرد چون بار اقتصادی به دوشش است اگر لطمه ببیند خانواده از نظر اقتصادی بیشتر لطمه میبیند. از نظر انسانی در قرآن داریم: مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثی 2 اگر زن مراقب خودش باشد چون عواطف قوی تر دارد، از مرد هم جلو می زند. ولی قبول نمیکنند و زیر بار احکام نمی روند. یا می گویند ما وقتی حکمی را قبول می کنیم که فلسفه ی آنرا بدانیم. تا فلسفه حرمت رقص، یا ارتباط دختر و پسر را ندانیم نمی پذیریم. این چطور بندگی کردن است. انسان باید بگوید خدایا وقتی تو می گویی و تکلیف می کنی، من باید قبول کنم، چه فلسفه اش را بدانم چه ندانم. خوش به حال کسانی که متعبد هستند. روح دین داری تسلیم است، اگر فهمید چیزی حکم خدا و دستور اهل بیت علیهم السلام است بگوید چشم. خوشا به حال دسته ی سوم که هم خدا را در عالم تشریع و تکوین همه کاره می دانند، هم مقدرات را به دست خدا می دانند، هیج جا با خدا درگیر نیستند و راضی هستند. می دانند خدا در عالم مدیریت می کند. می دانند خزائن عالم دست خداست، بخشنده و جواد است. پس اگر یک جایی حاجتت را نداد، نه اینکه نداند چه می خواهی، یا نمی تواند، یا ندارد، یا کم می شود از او. از اول تاریخ هر چه هم به انسانها چیزی بدهد از او کم نمی شود. در دعای افتتاح می خوانیم هر چه عطایش بیشتر شود، جود و کرمش بیشتر می شود. اگر یک جایی حاجتت را نداد درگیر با او نشو. خاطره علامه امینی از شفایافتن طفل فلج روزی علامه امینی(ره) در حرم امام علی علیه السلام به خاطر درد شدید پا، از حضرت طلب شفای الهی کرد، در همان لحظه شخصی بادیه نشین بدون رعایت آداب مخصوص زیارت و توسل و دعا فرزند فلج خود را به حرم حضرت آورد و با لحنی ساده و بی تکلف به حضرت عرض کرد که « یا علی! شفای فرزندم را بده که خیلی کار دارم و باید برم»، در همین لحظات و در مقابل چشم همگان، فرزند او شفا یافت و از زمین برخاست و آن مرد بادیه نشین بدون تشکر ساده از امام، حرم را ترک کرد؛ علامه نقل می کند که در این لحظات اندوهی عجیب مرا فراگرفت. به این فکر فرورفتم که این شخص با چه ایمان خالصی با حضرت با این شکل سخن گفت و حاجتش را گرفت ولی من نتوانستم؛ کلید حل این معما در نیمه های شب بر این عالم بزرگ روشن شد که امام علی علیه السلام در عالم خواب به صاحب الغدیر فرمودند که ما برای هر کدام از شیعیان حسابی جداگانه داریم و ما شیعیانی را که در ادای حاجتشان تاخیر می افتد ولی ذره ای از علاقه و ارادت خود نمی کاهند، حسابی خاص باز کرده ایم؛ (منظور این بود که اگر امام در آن لحظه حاجت آن بادیه نشین را نمی داد، چه بسا از این درگاه رویگردان می شد، ولی افرادی که معرفت دارند در مرتبه ای دیگر مورد تفقد قرار می گیرند . ) اگر حاجت او را نمیدادیم چه بسا شروع به کفرگویی می کرد. دسته ی سوم که راضی به مقدرات الهی و قسمت هستند، نه اینکه چون در زندگی مشکلی ندارند راضی هستند بلکه برای اولیای الهی این مشکلات بیشتر است. درخواست حضرت موسی علیه السلام برای دیدن عابدترین بنده حضرت موسی علیه السّلام به خداوند متعال عرض کرد: خدایا، عابدترین بنده ی خود را به من نشان بده، به او آدرس دادند که موسی، به فلان جا برو، عابدترین بنده ی ما در آن جا است. حضرت موسی طبق آدرس رفت، دید یک نفری است که زمین گیر و فلج است، جزامی هم هست، مرض برص هم دارد؛ پیسی، لکه هایی که روی پوست می افتد، یک مرض جلدی است . حضرت موسی ابتدا گمان کرد که آدرس را اشتباه آمده است، چون شاید گمان آن بزرگوار این بود که عابدترین بنده ی خدا کسی است که سجّاده ی او پهن است و مثلاً فرض کنید دارد عبادت می کند. امّا الآن به یک چنین فردی برخورد کرده؛ یک جزامی زمین گیری که دارای مرض پیسی هم هست. سؤال کرد: خدایا، همین است؟ جبرئیل نازل شد که یا نبیّ الله! همین است و من مأمور هستم که الآن بینایی او را هم بگیرم. در همان لحظه آن شخص نابینا شد، تا نابینا شد، سر خود را به سمت آسمان بلند کرد : « یَا بَارُّ یَا وَصُولُ ای کسی که خیلی به من خوبی کردی و خیلی به من نعمت دادی . حضرت موسی جلو رفت، گفت: بنده ی خدا، من موسی، پیغمبر الهی هستم، مستجاب الدّعوه هستم. اگر چیزی از خدا می خواهی، به من بگو که برای تو از خدا بخواهم. گفت: یا موسی، ممنونم. خیر، خدا آنچه به صلاح من بوده، داده، آنچه نداده، حتماً به صلاح من نبوده است. من راضی هستم. حضرت موسی گفت: بنده ی خدا، خدا به تو چه داده؟ ظاهر تو را هم از تو گرفته است، جزامی و پیسی و زمین گیر بودن، نابینایی هم که به آن ها اضافه شد. خدا به تو چه داده؟ چرا سر خود را بلند کردی و گفتی : یَا بَارُّ یَا وَصُولُ ای کسی که خیلی به من خوبی کردی، خیلی به من نعمت دادی . البتّه حضرت موسی می خواهد او به نطق دربیاید، تا معلوم بشود برای چه عابدترین بنده او است. گفت: یا موسی، در کلّ این منطقه ای که تو گشتی و طبق آدرس من را پیدا کردی، خدا معرفت خود را به یک نفر داده، آن هم من هستم، بقیه بت پرست هستند. می خواهی خدا را در مقابل این نعمت های زیادی که به من داده، شکر نکنم؟ حضرت موسی متوجّه شد همین است، در حالی که زندگی او پر از مشکلات است، این طور نیست که در راحتی باشد، در مشکلات است. در زندگی مشکل دارد، امّا با زندگی مشکل ندارد. با فلک و ملک درنیفتاده که اگر چیزی به دست نیاورد، هر چه به زبان او آمد، به کائنات بگوید . 3 تقدیر به معنای جبر نیست راضی به تقدیر بودن، معنای جبری ندارد. فکر نکنیم که قسمت یک لباس از قبل دوخته شده است و به زور تن انسان می کنند. قسمت و تقدیر لباسی است، که به متناسب با اندامی که خودمان درست می کنیم، یعنی تقدیر بر اساس چیزهایی است که خودمان در آن دخیل هستیم و جبری نیست. امام علی علیه السلام پای دیواری آسوده بودند و دیوار می خواست فرو بریزد. حضرت از سایه آن کنار رفتند. سوال شد آیا از قضا و قدر الهی فرار می کنی؟ پاسخ دادند که: «از یک قضا و قدر الهی (که خراب شدن دیوار بر سر آن حضرت باشد) به قضا و قدر دیگرش فرار می کنم (یعنی کنار رفتن و خراب نشدن دیوار بر آن حضرت). تقدیر به این معنا نیست که بنشینیم و کاری نکنیم تا هر چه پیش آید. بله هر چه پیش آید در اثر تنبلی توست و تقدیر بر اساس تنبلی تو می شود. در آخرین جمله ی دعای ابوحمزه، یک دعای بسیار زیبایی است. سعی کنید در قنوت و سجده نمازتان آن را بخوانید. محال بود یک انسان غیر معصوم کلمات زیبای دعاها را بتواند بگوید. این یکی از دلایل حقانیت شیعه است. در کل عالم را بگردید، هیچ دین و مذهبی نیست که کلمات زیبا و دعاهای زیبا در ارتباط با خدا داشته باشد. اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ إِیمَانا تُبَاشِرُ بِهِ قَلْبِی وَ یَقِینا حَتَّى أَعْلَمَ أَنَّهُ لَنْ یُصِیبَنِی إِلا مَا کَتَبْتَ لِی وَ رَضِّنِی مِنَ الْعَیْشِ بِمَا قَسَمْتَ لِی یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ 4 ترجمه: خدایا ایمانى از تو می خواهم که دلم با آن همراه شود و باوری که بدانم هرگز چیزى به من نمی رسد،مگر آنچه که تو برایم ثبت کردى و مرا از زندگى به آنچه که نصیبم فرمودى خشنود بدار،اى مهربان ترین مهربانان . شانس و اتفاق در این عالم نداریم در این عالم همه چیز حساب و کتاب دارد. هیچ چیز شانسی و اتفاقی نداریم. روایات متعدد داریم وقتی سرت به جایی بخورد، کابوس ببینی از خواب بپری، پایت گیر کند و به حالت افتادن باشی، تمام اینها حساب دارد. یک چیزی باعث شده که سرت بخورد به جایی. همین چیزهای پیش پا افتاده بدون دلیل نمی شود و عاملی باعثش شده. حال چه برسد به نماز قضا شدن، ببینید چه کاری کرده اید که نمازتان قضا شد. شانسی و خواب ماندن و این حرفا نیست. در این عالم یک مولکول بی اجازه ی خدا جابه جا نمیشود. اگر کسی این را بگوید یعنی شرک دارد. اگر برگی بدون اجازه خدا از درخت بیافتد، یعنی از قلمرو ولایت خدا خارج شده و امکان ندارد. عبدالله بن یحیی که از دوستان و فدائیان امیرمومنان علی علیه السلام بود به خدمتش آمد و بدون گفتن بسم الله بر تختی که در آنجا بود نشست، ناگهان بدن وی منحرف شد و بر زمین افتاد و سرش شکست علی علیه السلام دست بر سر او کشید و زخم او التیام یافت بعد فرمود: الحمدلله که خدا بلای شیعیان ما را در همین دنیا به آنها می دهد. حضرت فرمود روی صندلی نشستی بسم الله نگفتی. (آیا نمی دانی که پیامبر صلی الله از سوی خدا برای من حدیثی نقل کرد که هر کار بدون نام خدا شروع شود بی سرانجام می ماند . ) بندگان خوب خدا راضی به قسمت و تقدیر الهی هستند. حضرت زهرا سلام الله، هم راضیه بود و هم مرضیه. با آن شدت بلاهایی که به ایشان وارد شد. یکی از بلاهای حضرت عاشورای سیدالشهدا بود. یعنی بلاهای فرزندان را می دانستند. شیعه و سنی این روایت را نقل کرده اند، رضایت حضرت زهرا سلام الله، ملاک رضایت خدا بود. این از فهم و عقل ما خارج است. انسان تا چه حدی میتواند برسد که رضایتش ملاک رضایت خدا باشد. پیامبر صلی الله فرمود: إنّ الرّب یرضی لرضا فاطمة و یغضب لغضب فاطمة. 5 همان خداوند با خوشنودی فاطمه خشنود و با ناراحتی فاطمه ناراحت می شود . پی نوشت: 1- اصول کافی، ج4، ص196 (شش جلدی) . 2- سوره نحل آیه 97 3- سفینه البحار، ج ۳ ، ص ۳۶۶ ٫ 4- گزیده ای از دعای ابو حمزه ثومالی 5-مستدرک الحاکم، جلد 3، ص 154
دوشنبه ، ۱۷اسفند۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
حجت الاسلام واعظ: حضرت زهرا(س) عطیه و هدیه ی خداوند به نبی اسلام
جلسه هفتگی حسینیه فاطمة الزهرا سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام صادقی واعظ و مداحی حاج سعیدحدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار شد وارث جلسه هفتگی حسینیه فاطمة الزهرا سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام صادقی واعظ و مداحی حاج سعیدحدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیاحضورم در ریو باید با احساس رضایت همراه شود/ با زهرا نعمتی راحتم
جوان ترین ورزشکار کاروان پارالمپیک که از حضور در مسابقات تیر و کمان جهانی آلمان مجوز حضور در این کاروان را به دست آورد در تلاش برای کسب بهترین نتیجه در ریودوژانیرو است به گزارش ذاکرنیوز سال ۸۶ و در اثر یک سانحه رانندگی مسیر زندگی اش به طور کلی تغییر کرد ۸ ساله بود که در جاده تهرفعالیت سازمانهای مردم نهاد در کرمانشاه چندان رضایتبخش نیست
مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه فعالیت سازمانهای مردم نهاد در کرمانشاه چندان رضایتبخش نیست شناسهٔ خبر 3570481 - سهشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶ ۲۸ استانها > کرمانشاه کرمانشاه- مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت با وجود ظرفیتهای مناسب در استان کرمانشاه برای فعالیت سافعالیت های آموزش وپرورش را رصد می کنیم و رضایت کامل داریم
امام جمعه محبوب شهرستان گالیکش گفت ما فعالیت های اداره آموزش وپرورش شهرستان را رصد می کنیم و شاهد فعالیت های بسیار پررنگ و ارزنده آن ها هستیم و از فعالیت های آنان رضایت کامل داریم به گزارش "پایگاه خبری تحلیلی نیلکوه" حجت الاسلام سید باقر موسوی به مناسبت هفته تربیت اسلاحجت الاسلام علوی تهرانی: چرا خداوند بعضی گناهان را تبدیل به حسنه می کند؟ + گزارش تصویری
پیامبر اسلام ص می فرماید مومن واقعی کسی است که از این شش مورد پرهیز کند یک دروغ نگوید دو خلف وعده نکند سه خیانت بر امانت نکند چهار چشمش را بر نامحرم ببندد پنج چشمش را بر حرام ببندد و شش به کسی ظلم نکند گزارش تصویری عقیق مراسم دهه دوم فاطمیه با سخنرانی حجت الاسلام علفعالیت واحدهای صلح و سازش در گلستان رضایتبخش است
رئیسکل دادگستری گلستان فعالیت واحدهای صلح و سازش در گلستان رضایتبخش است شناسهٔ خبر 3570802 - چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹ ۵۳ استانها > گلستان علی آبادکتول- رئیسکل دادگستری گلستان گفت روند فعالیت واحدهای صلح و سازش در استان گلستان بسیار رضایتبخش است هادی هاشمیان در حاشیحجت الاسلام رفیعی: اخلاق و دین از مهم ترین ملاک های ازدواج در اسلام است
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه ص به تشریح فضائل و برکات حضرت زهرا س پرداخت و گفت اخلاق و دین از مهم ترین ملاک های ازدواج در اسلام است و حضرت فاطمه س به این مهم اهمیت می دادند به گزارش قم پرس حجت الاسلام ناصر رفیعی سه شنبه شب در مسجد مقدس جمکران با عرض تسلیت به مناسبتحجتالاسلام تویسرکانی: انتخابات در عرصه جهانی به اعتبار ایران افزود / مجمع عالی بسیج تشریفاتی نباشد
حجتالاسلام تویسرکانی انتخابات در عرصه جهانی به اعتبار ایران افزود مجمع عالی بسیج تشریفاتی نباشد نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج با اشاره به اینکه نباید بین ستاد و صف در بسیج فاصله بیفتد گفت نباید مجمع عالی بسیج تشریفاتی باشد و این مجمع باید تاثیرگذاری خود را در مسیر حرکت بسروحانی: معیار در تولید خودرو رضایت مردم است
روحانی معیار در تولید خودرو رضایت مردم است رییس جمهوری گفت معیار ما در تولید خودرو رضایت مردم است باید با ارتقای هر چه بیشتر کیفیت خودروها رضایت ملت مورد توجه جدی خودروسازان قرار بگیرد ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۱ اسفند ساعت 13 20 به گزارش سرویس سیاسی پانا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانتقاد شدید حجت الاسلام زائری از رفتار اشرافی حسین فریدون
مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب و کارشناس صاحب نام حوزه فرهنگ با انتقاد شدید از رفتار شاهانه دستیار ویژه رئیس جمهور از حسن روحانی خواست که برادر خود را ادب بیاموزد به گزارش خاورستان به نقل از تسنیم حجت الاسلام محمدرضا زائری روزنامه نگار و مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب با انتشا-