تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820148165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم از وام 160 میلیونی استقبال نمی‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: البته اظهارات و موضع‌گيري‌هاي مسوولان وزارت راه‌وشهرسازي پس از مصوبه جديد شوراي پول و اعتبار نشان مي‌دهد كه تلاش‌هايي براي كاهش نرخ سود و افزايش دوره بازپرداخت تسهيلات 160ميليون توماني صورت گرفته تا از اين طريق انگيزه خريداران مسكن براي دريافت وام تحريك شود.

به گزارش تراز ،روزنامه تعادل از رسانه های حامی دولت نیز به جمع منتقدان افزایش وام مسکن پیوسته است: تصميم اخير شوراي پول و اعتبار براي افزايش تسهيلات خريد مسكن به 160ميليون تومان، در شرايطي گام در مرحله اجرايي مي‌گذارد كه تعداد ثبت‌نامي‌ها در صندوق پس‌انداز مسكن يكم (وام 80ميليون توماني) با گذشت 9ماه به 37هزار نفر رسيده است و پيش‌بيني مي‌شود كه تسهيلات جديد خريد مسكن نيز به‌دليل رقم بالاي اقساط و زمان كوتاه بازپرداخت چندان مورد استقبال قرار نگرفته و نتواند بازار سرد تقاضاي مسكن را گرم كند.
البته اظهارات و موضع‌گيري‌هاي مسوولان وزارت راه‌وشهرسازي پس از مصوبه جديد شوراي پول و اعتبار نشان مي‌دهد كه تلاش‌هايي براي كاهش نرخ سود و افزايش دوره بازپرداخت تسهيلات 160ميليون توماني صورت گرفته تا از اين طريق انگيزه خريداران مسكن براي دريافت وام تحريك شود...
در همين حال، يك كارشناس ارشد مسكن درباره مصوبه اخير شوراي پول و اعتبار به «تعادل» گفت: جامعه هدف تسهيلات 160ميليون توماني، دهك‌هاي 4 تا 8 درآمدي جامعه هستند اما سوال اين است كه آيا اين خانوارها كه در زمره اقشار متوسط جامعه هستند، توان اقتصادي بازپرداخت 2ميليون و 300هزار تومان در ماه را دارند.
محمدرضا فرهادي‌پور افزود: متوسط هزينه ماهانه يك خانوار متوسط در تهران، 3ميليون تومان است كه درصورت دريافت وام، اين خانوار بايد 80درصد از درآمد ماهانه خود را براي پرداخت اقساط خريد مسكن درنظر بگيرد و پيش‌بيني مي‌شود با شرايط درنظر گرفته شده تنها دهك‌8 درآمدي از اين تسهيلات استقبال كنند.
وي ادامه داد: در حال حاضر قيمت متوسط هر متر مربع واحد مسكوني در تهران حدود 3.5 تا 4‌ميليون تومان است كه براي خريد يك خانه 60‌متري با هر متر 4‌ميليون تومان بايد 240‌ميليون تومان پرداخت شود كه اين تسهيلات توان پرداخت حدود 60‌درصد از قيمت خانه را دارد. درواقع اين ميزان تسهيلات قدرت پوشش‌دهي نيمي از هزينه يك واحد مسكوني متوسط را در تهران دارد و 160‌ميليون تومان رقم قابل‌توجهي است اما براي ايجاد انگيزه بايد شرايط بازپرداخت تغيير كند و تسهيل شود.
اين كارشناس مسكن اظهار كرد: براي ايجاد جذابيت در اين وام بايد شرايط بازپرداخت تسهيل شده و اقساط پلكاني شود به اين معنا كه اقساط سال اول حدود يك‌ميليون تومان، در سال دوم يك‌ميليون و 200‌هزار تومان و... تا فشار كمتري به متقاضي وارد شود. فرهادي‌پور با انتقاد از زمان كوتاه بازپرداخت تسهيلات مسكن تصريح كرد: اين زمان بايد به بيش از 12‌سال ارتقا يابد زيرا ميزان بالا و زمان كوتاه بازپرداخت همچنين شرايط سخت درنظر گرفته شده براي زوجين انگيزه متقاضيان خريد مسكن را از ميان مي‌برد زيرا متقاضيان دريافت تسهيلات مي‌توانند اين رقم را از موسسات مالي و اعتباري و با شرايط آسان‌تري دريافت كنند.









زمانبندی انتشار: 16 اسفند 1394 - 11:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن