تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806760213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موضع ناتو دربارۀ آتش بس در سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: موضع ناتو دربارۀ آتش بس در سوریه بین الملل > آمریکا - واحد مرکزی خبر نوشت: دبیرکل ناتو می گوید: آتش بس طولانی مدت، زمینه را برای ادامه مذاکرات واقعی جهت دوره گذار سیاسی در سوریه فراهم می کند.

به گزارش واحدد مرکزی خبر، ینس استولتنبرگ، در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه درباره اهداف سفر وی به امارات عربی متحده گفت: سفرم به امارات برای بررسی تقویت روابط بسیار خوب امارات و ناتوست و ما سالهاست که با این کشور همکاری می کنیم و به این دلیل همکاری می کنیم که می دانیم با یکدیگر قوی هستیم. ما با امارات، افغانستان و کشورهای حوزه بالکان همکاری داریم. همکاری با کشورهای این منطقه در تلاش برای حفظ ثبات آن است و ما از مواضع امارات تشکر می کنیم. وی در پاسخ به این پرسش که درباره اوضاع لیبی و در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است ناتو در جنگ ضد داعش (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) در لیبی شرکت کند،گفت: تمرکز ناتو در شرایط کنونی درباره لیبی این است که از همه تلاش های روند مذاکره حمایت کنیم و در نهایت آتش بس برقرار و دولت وحدت ملی بر اساس توافق ملی تشکیل شود. دبیر کل ناتو در پاسخ به این پرسش که چرا در حال حاضر منتظر درخواست دولت لیبی هستید ولی در ابتدای انقلاب لیبی به صورت یکجانبه علیه قذافی مداخله کردید،گفت: در سال 2011 یک وظیفه انسانی روشن وجود داشت و این مداخله بر اساس قطعنامه شورای امنیت و درخواست اتحادیه عرب بود . شورای همکاری خلیج(فارس) نیز این درخواست مداخله را از ناتو داشت بنابراین به لحاظ منطقه ای و بین المللی درخواست زیادی برای مداخله نظامی در لیبی برای توقف کشتار غیرنظامیان و اقدامات قذافی وجود داشت. ما به نوبه خود به این درخواست پاسخ مثبت دادیم و بر اساس مجوزی که به ما داده شد، عمل کردیم. وی درباره بحران آوارگان و در پاسخ به این پرسش که نقش ناتو در تعامل با این بحران بزرگ چیست،گفت: ما درباره ورود شمار زیادی از آوارگان به ویژه آوارگان سوریه و دیگر نقاط منطقه خاورمیانه(غرب آسیا) به شدت نگرانیم و این وضع مشکلات زیادی برای شماری از کشورهای همسایه سوریه نظیر اردن، لبنان و ترکیه ایجاد کرده است و میلیون ها نفر از آوارگان سوری در این کشورها زندگی می کنند و باید جامعه بین المللی در این زمینه اقداماتی داشته باشد. دبیر کل ناتو افزود: ما باید از همه تلاش های خود برای حل و فصل ریشه های جنگ و درگیری در مناطق خاورمیانه استفاده می کنیم. ادامه تلاش ها برای توقف درگیری ها در سوریه بسیار مهم است تا ریشه های این مشکل حل شود. شمار زیادی از سوری ها در نتیجه جنگ در داخل این کشور فرار کرده اند. مسئله دیگر این است که باید جامعه بین المللی کمک های بشردوستانه خود را در اختیار این آوارگان قرار دهد. استولتنبرگ گفت: همه اعضای ناتو در ائتلاف بین المللی مقابله با داعش حضور دارند و این همکاری به شیوه های مختلف در همه نقاط جهان است. ناتو از تلاش های ائتلاف حمایت می کند. ما حضور نظامی گسترده ای در افغانستان داریم و دلیل اصلی حضور ما در این کشور است که افغانستان به پناهگاه امن تروریست های بین المللی تبدیل نشود.
وی افزود: در افغانستان به دولت و ارتش این کشور برای جنگ با طالبان، القاعده و داعش کمک می کنیم و به زودی افسران عراقی را آموزش می دهیم و به آنان برای مقابله با داعش کمک خواهیم کرد. این همکاری ها را با تونس و اردن برای تقویت توان این کشورها برای مقابله با داعش داریم. استولتنبرگ در پاسخ به این پرسش که آیا ناتو از تنش های موجود میان ترکیه و روسیه نگران است،گفت: ما از خشونت ها و جنگ در سوریه که هم مرز با ترکیه از اعضای ناتوست، نگران هستیم. صدها هزار نفر در سوریه کشته و میلیون ها نفر از شهروندان این کشور آواره شده اند. من از توافق چند روز پیش روسیه و آمریکا برای برقراری آتش بس در سوریه استقبال می کنم. این آتش بس امری دلگرم کننده است. دبیر کل ناتو در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره درخواست ترکیه از ناتو برای کمک به این کشور در اعتراض به نقض حریم هوایی ترکیه توسط روسیه چیست، گفت: هر گونه نقض حریم هوایی ترکیه غیرقابل قبول است. ما در عین حال بر حفظ آرامش و کاهش تنش برای جلوگیری از حوادثی نظیر سرنگون شدن هواپیمای روسی تاکید داریم. باید تلاش کنیم این حادثه بار دیگر تکرار نشود.
وی افزود: متعهد بودن به آرامش مسئله مهمی است. همچنین باید از طریق ارتباطات خود سازوکار کاهش خطرات رویارویی مستقیم نظامی را تقویت کنیم و مانع از تکرار نقض حریم هوایی شویم. تاکید ما در شرایط کنونی این است که از هر گونه تلاشی برای کاهش تنش و ادامه آتش بس در سوریه حمایت کنیم. دبیر کل ناتو در پاسخ به این پرسش که در سایه برقراری آتش بس در سوریه، آیا ممکن است ناتو نیروهای حافظ صلح خود را به این کشور اعزام کند،گفت: احتمال اعزام نیروهای ناتو به سوریه سازنده نیست. بهترین چیزی که می توانیم انجام بدهیم این است که از هر گونه تلاشی برای ادامه ترک مخاصمه در سوریه حمایت کنیم و در چند روز گذشته شاهد تحولات دلگرم کننده ای در این کشور بوده ایم.
وی افزود: ما به آتش بس طولانی مدت در سوریه نیاز داریم و شکی در این نیست این وضع، زمینه را برای ادامه مذاکرات واقعی جهت دوره گذار سیاسی در این کشور فراهم می کند. در حال حاضر اشتباه است که به فکر گزینه دیگری باشیم و باید همه تلاش ها بر ادامه آتش بس و آغاز دوره گذار سیاسی متمرکز باشد. استولتنبرگ در پاسخ به این پرسش که سیاست ناتو در آینده در تعامل با سوریه بدین گونه است، گفت: یکی از مسئولیت های بزرگ دبیر کل ناتو این است که پیش بینی نکند و به همه احتمالات پاسخ ندهد چرا که پاسخ دادن به این احتمالات باعث پیچیدگی های بیشتر می شود و مشکلاتی را ایجاد می کند که به آن نیازی نداریم. ما به کاهش تنش نیاز داریم و ناتو با قدرت از آتش بس و مذاکرات سیاسی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه حمایت می کند. وی در پاسخ به این پرسش که موضع ناتو درباره تحلیل های مرتبط به بازگشت جنگ سرد میان روسیه و آمریکا چیست،گفت: ما به جنگ سرد نیازی نداریم ولی نتوانستیم به شراکت راهبردی با روسیه برسیم. این کشور به شدت قاطع و آماده است از زور در اوکراین، گرجستان و مناطق دیگر استفاده کند و به این دلیل ما توان نیروهای خود را تقویت می کنیم. ما شمار نیروهای ناتو را سه برابر کرده ایم و حضور نظامی خود را در بخش های شرقی مرزهای خود افزایش داده ایم و با این وضع که چالش های امنیتی ایجاد می کند، تعامل می کنیم.
دبیر کل ناتو در پاسخ به این پرسش که روسیه تهدیدی جدی علیه ناتو است،گفت: هیچ تهدید قریب الوقوعی علیه هیچ یک از اعضای ناتو وجود ندارد. یک شرایط امنیتی ایجاد شده که دارای چالش ها و پیش نیازهایی در تعامل با متحدان شرقی ما نظیر ترکیه است. این کشور با همه نوع اشکال بی ثباتی در کشورهای همسایه خود به ویژه در عراق و سوریه روبروست. وی افزود: ناتو از زمان پایان جنگ سرد بزرگ ترین عملیات تقویت دفاع مشترک خود را انجام داد چرا که ناتو به همراه شدن با شرایط به محض تغییر تهدیدات و چالش ها نیازمند است. زمانی که جهان تغییر می کند، ناتو نیز تغییر می کند. ما در ناتو، ائتلافی قوی را شکل داده ایم و قادر به همراه شدن با شرایط هستیم. 52261

کلید واژه ها: ناتو - سوریه -




یکشنبه 16 اسفند 1394 - 10:25:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن