تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803991985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عربستان، حزب‌الله لبنان را گروهی تروریستی خواند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: عربستان، حزب‌الله لبنان را گروهی تروریستی خواند
جمهوری اسلامی در سرمقاله خود آورده است:
به گزارش نامه‌نیوز، حاکمیت یکساله و نوپای ملک سلمان و فرزندان تازه به دوران رسیده‌اش بار دیگر زمینه‌ساز خطایی استراتژیک برای عربستان شد و همچون دیگر تصمیمات جاه‌طلبانه و بلندپروازانه یک سال اخیر آنان، رسوایی جدیدی را برای آل سعود آفرید.

آل سعود که از آغاز حاکمیت بر عربستان، تحت قیمومیت صهیونیست‌ها قرار داشتند و دارند، در روزهای پایانی هفته گذشته در بیانیه‌ای که به اسم شورای همکاری خلیج فارس منتشر کرد، حزب‌الله لبنان را گروهی تروریستی خواند و خواستار مقابله اعراب با این نماد مقاومت اسلامی در منطقه شد.

در پی این اقدام منطبق بر خواسته‌های رژیم صهیونیستی، آل سعود در نشست وزرای کشورهای عضو اتحادیه عرب در تونس نیز عنوان تروریست را برای حزب‌الله لبنان در بیانیه پایانی این اجلاس گنجاند و ثابت کرد که در زمینه مقابله با خط مقاومت ضد صهیونیستی در منطقه با صهیونیست‌ها در همکاری و تعامل کامل است. این اقدام، مورد استقبال و حمایت دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز قرار گرفته است.

آل سعود طی چند روز گذشته نهایت تلاش خود را با استفاده از دلارهای نفتی به کار گرفتند تا به نیابت از رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را که نماد مقاومت و پایداری ملت لبنان در برابر تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی است، یک گروه تروریستی اعلام کنند. آنها علیرغم صرف هزینه‌های سنگین و وعده‌های کمک مالی که به کشورهای کوچک عرب دادند نتوانستند به اجماع عربی علیه حزب‌الله لبنان دست یابند و به این ترتیب این توطئه آنها عملاً با شکست مواجه شد و برگ دیگری بر شکست‌های آْنان در بحرین، سوریه، یمن و عراق افزوده شد.

این نخستین بار نیست که سعودی‌ها در ایجاد اجماع عربی شکست می‌خورند، زیرا آنها در ایجاد اتحاد علیه ایران برای برهم زدن برجام و تشکیل ائتلاف به اصطلاح مبارزه با تروریسم به منظور مداخله نظامی در سوریه نیز طعم تلخ ناکامی را چشیده‌اند. بدین ترتیب، آنچه اکنون آل سعود تحت عنوان اجماع در اجلاس تونس از آن یاد می‌کنند، اجماع شکست خورده آل سعود و هم پیمانانی است که همواره چشم طمع به جیب‌های باد کرده حکام آل سعود و کمک‌های مالی ریاض داشته و از آن طریق ارتزاق می‌کنند. بهترین شاهد این رسوائی اینکه حتی دولت تونس که میزبان نشست وزیران کشورهای اتحادیه عرب بود اعلام کرد که حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی نمی‌داند و الجزایر و عراق هم با تروریست خواندن حزب‌الله مخالفت و نشست را ترک کردند و دولت لبنان نیز که اکنون زیر منگنه فشارهای شدید مالی و سیاسی عربستان است، به این اقدام اعتراض کرده است.

قاهره هم تاکید کرد روابطش را با حزب‌الله هرگز قطع نمی‌کند و به بیان دیگر، به همه فهماند که موافقت مصر با این بیانیه، صرفاً برای خریدن رای دولت سعودی در انتخابات آینده دبیرکل اتحادیه عرب بوده است.

به تصریح وزیر کشور عراق این اقدام آل سعود در اجلاس تونس آنچنان برخلاف رویه معمول بود که متن بیانیه به صورت ناگهانی و خلق‌الساعه بدون اینکه قبلاً در کمیته‌های مقدماتی بررسی شده باشد در خود جلسه توزیع و بین هم‌پیمانان ریاض به رای گذاشته شد.

هر چند طبق معمول، سعودی‌ها از طریق رسانه‌های همسوی خود چنین وانمود می‌کنند که این تصمیم عربستان و هم‌پیمانان اقماری‌اش تصمیم جمعی تمامی کشورهای عرب بوده و از اجماع کامل برخوردار است ولی مخالفت کشورهایی مثل الجزایر، تونس، عراق و لبنان نشان داد که این بیانیه صرفاً نمایشی برروی کاغذ و در جهت تامین خواست رژیم صهیونیستی و در خدمت به اهداف شوم صهیونیسم در منطقه است.

اینکه چرا عربستان دست به چنین اقدامی علیه حزب‌الله لبنان زده، چندان حرکت غیرمنتظره‌ای نیست ولی باید دید که دلیل انتخاب این مقطع زمانی چه بوده و چرا آل سعود در دشمنی علیه حزب‌الله لبنان تا این حد به پیش رفته‌اند.

در تحلیل این اقدام سعودی‌ها و قرار دادن نام حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی باید توجه داشت کسانی که بیشترین نفع را از این بازی می‌برند، صهیونیست‌ها و گروه‌های تروریستی و تکفیری هستند که حزب‌الله در سال‌های اخیر به عنوان نماد مقاومت اسلامی در برابر مطامع و تجاوزات آنها ایستاده و توطئه‌های آنان را نقشی بر آب کرده، به گونه‌ای که اکنون وضعیت منطقه، آن طور نیست که آنها می‌خواستند و برای آن سرمایه‌گذاری کرده بودند. قطعاً این قبیل اقدامات رژیم سعودی، واکنش شتاب زده و غیرعاقلانه ارتجاع عرب و خط سازش با رژیم صهیونیستی به پیروزی‌های اخیر حزب‌الله در سوریه و کل منطقه است. طبعاً آنهایی که در بحرین، یمن، سوریه و عراق علیه سرمایه‌گذاری هنگفت سیاسی، نظامی، مالی و حیثیتی کرده و چیزی جز شکست به دست نیاورده و اکنون نیز چهره سیاسی لبنان و منطقه را به نفع خود نمی‌بینند، در پشت این توطئه قرار داشته و آنرا دنبال می‌کنند.

قطعاً حزب‌الله لبنان به عنوان یک واقعیت قوی، استوار، انکارناپذیر منطقه‌ای که خارج از اندازه یک گروه سیاسی در حد یک قدرت بزرگ منطقه‌ای در مقابل مطامع اشغالگران صهیونیسم و ارتجاع عرب ایستادگی کرده، علیرغم این توطئه سعودی – صهیونیستی، با قدرت و قوت بیشتر به مقاومت در برابر مثلث شوم عبری، غرب و ارتجاع عرب ادامه خواهد داد و محور مقاومت نیز با ثبات و پایداری در میدان عمل و با مقبولیت مردمی بیشتر، مقابله با دشمنان را تداوم می‌بخشد.

اکنون محبوبیت حزب‌الله لبنان به گونه‌ای است که علاوه بر مسلمانان، بسیاری از طوایف و پیروان ادیان دیگر هم برای آن احترام ویژه‌ای قائل هستند و سید حسن نصرالله در جهان عرب و حتی در مقایسه با رهبران کشورهای عربی از مقبولیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

امروزه مقاومت اسلامی لبنان شکست بزرگی را به صهیونیست‌ها و حامیان تروریسم و ارتجاع عرب که در پی تغییر نقشه و موازنه در منطقه بودند تحمیل کرده و این واقعیت را به اثبات رسانده که پیروزی از آن کسانی است که با اتکا به خدا و نیروهای مومن، در راه کرامت مسلمانان و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی، مبارزه و جانفشانی می‌کنند و طبعاً همین موضوع رمز توطئه‌های رنگارنگی است که اکنون ریاض به نیابت از تل‌آویو علیه مقاومت اسلامی منطقه دنبال می‌کند. آل سعود و شرکای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان به خوبی می‌دانند که جایگاه حزب‌الله در منطقه و بویژه در ساختار سیاسی لبنان آنچنان واقعیت مستحکمی است که با گسترش دامنه فتنه در مناطق مختلف، محاصره، تحریم و یا قرار دادن در فهرست تروریسم نمی‌تواند تغییر کند.

اینکه آل سعود و ارتجاع عرب علیرغم همه جنایات رژیم صهیونیستی به جای آنکه این رژیم غاصب را که بالاترین مظهر تروریسم دولتی است، تروریست نمی‌دانند و برای سرپوش گذاشتن بر این خیانت خود، حزب‌الله لبنان را که مظهر مقاومت است تروریست می‌نامند، برگ دیگری بر رسوائی آنان افزوده و به مصداق «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» حزب‌الله لبنان را در بالاترین نقطه قله افتخار قرار داده است.


منبع: روزنامه جمهوری اسلامی


۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن