تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820224775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلاهبرداري در پوشش مأمور قلابي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کلاهبرداري در پوشش مأمور قلابي
کد خبر: ۵۷۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳ - 05 March 2016


مامور قلابي که تحت عنوان مأمور يکي از وزارتخانه‌هاي دولتي اقدام به کلاهبرداري از پيرمردهاي پولدار مي‌کرد، توسط پليس شناسايي و دستگير شد.

به گزارش مردم سالاری، در بهمن ماه سال جاري پيرمردي با مراجعه به کلانتري 105 سنائي به مأمورين اعلام کرد: فردي تحت عنوان مأمور يکي از وزارتخانه‌هاي دولتي اقدام به کلاهبرداري از من کرد. اين شخص با تهديد اينکه بنده مي‌بايست به دلايل امنيتي بازداشت شوم، مرا مجبور کرد تا مبلغ 15 ميليون تومان بعنوان تأمين وثيقه نقدي به ايشان پرداخت کنم اما پس از مراجعه به وزارتخانه مربوطه متوجه شدم که در واقع مورد کلاهبرداري قرار گرفته‌ام. با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «کلاهبرداري و جعل عناوين دولتي«و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 6 تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته در خصوص نحوه کلاهبرداري و پرداخت مبلغ 15 ميليون تومان پول نقد به مأمور قلابي، به کارآگاهان گفت: «ساعت 13 روز بيستم دي94، در ميدان آرژانتين در مسير رفتن به خانه بودم؛ در طي مسير فردي حدودا 40 ساله در خصوص مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم شروع به صحبت کرد؛ اين شخص در طي صحبت‌هايش مرا مخاطب قرار داد و پرسيد: «شما فرد با تجربه اي هستيد و حکومت سابق را نيز ديده‌ايد؛ در حال حاضر نيز شرايط کنوني جامعه را نيز تجربه کرده ايد؛ نظرتان درباره وضعيت زندگي مردم چيست؟» و به اين بهانه سر صحبتش را با من باز کرد. زمانيکه، بنده اظهارات اين شخص را تأييد کردم ناگهان وي با عصبانيت شديد عنوان کرد: «شما به نظام توهين کرده ايد و مي‌بايست بازداشت شويد!! «و در ادامه خودش را مأمور يکي از وزارتخانه‌هاي دولتي معرفي کرد. در آن لحظه از نحوه برخورد و عکس‌العمل شديد اين شخص، بويژه تهديد مبني بر بازداشت توسط وي غافلگير شده و قادر به فکر کردن نبودم؛ در چنين شرايطي در پاسخ به تقاضاي بنده مبني بر عدم بازداشت، اين شخص مدعي شد که مي‌بايست مبلغي را به عنوان «وثيقه مالي» تا روز مراجعه به محل کار ايشان پرداخت کنم تا ايشان اجازه آزادي موقت مرا بدهد!!. بسيار نگران بيماري قلب خود بودم؛ به ناچار پيشنهاد وي را قبول کرده و با مراجعه به شعبه بانک خجسته در خيابان مطهري، مبلغ 15 ميليون را از حساب خود خارج و به ايشان تحويل دادم».

در ادامه تحقيقات و با شکايت تعداد ديگري از شکات و مالباختگان که دقيقا به همين شيوه و شگرد مورد کلاهبرداري قرار گرفته بودند، تصاوير بدست آمده از متهم مورد شناسايي قرار گرفت.

مرکز اطلاع رساني پليس آگاهي تهران بزرگ، با انتشار اين خبر اعلام کرد: «باتوجه به ادامه رسيدگي به پرونده و به جهت شناسايي و دستگيري متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است؛ لذا از کليه شهروندان محترم که موفق به شناسايي تصوير متهم شدند درخواست مي‌شود تا در صورت شناسايي متهم، هرگونه اطلاعات در خصوص هويت واقعي، مخفيگاه و يا محل‌هاي تردد اين شخص را از طريق شماره تماس‌هاي 21865633 و 21865649 در اختيار کارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند».
























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن