تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805327126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يكه تازي ريزگردها ترجيح منافع باندي بر منافع ملي!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: يكه تازي ريزگردها ترجيح منافع باندي بر منافع ملي!
احمد سياحي، معاون عمراني استاندار خوزستان طي سخناني در افتتاحيه اولين كنفرانس بين‌المللي ريزگردها كه در تالار شهيد مطهري دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار شد...
نویسنده : علي خدايي بيجاري 
احمد سياحي، معاون عمراني استاندار خوزستان طي سخناني در افتتاحيه اولين كنفرانس بين‌المللي ريزگردها كه در تالار شهيد مطهري دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار شد، با تصريح بر اين نكته كه بحث ريزگردها با شعار حل نمي‌شود، گفته است كه در استان خوزستان همه معضلات زيست‌محيطي به صورت يك بسته كامل وجود دارد و تنها با مديريت و برنامه‌ريزي مي‌توان بر آنها غلبه كرد. در صورتي كه تاكنون متوجه نشده‌ايم چند كانون توليد ريزگرد وجود دارد و روش پوشش و درصد تأثير اين نوع عمليات در ارتباط با كاهش ريزگردها مشخص نيست.  وي در خصوص مقوله «زمان» در بحران ريزگردها عنوان كرده كه ما با پديده‌اي مواجه هستيم كه بسته‌اي عملياتي براي حل آن حداقل در كوتاه مدت وجود ندارد.
اما اسماعيل نجار، رئيس سازمان مديريت بحران كشور (يكي ديگر از سخنرانان كنفرانس) بر‌خلاف عقيده «سياحي» معتقد است كه اين پديده(ريزگردها) راه‌حل كوتاه مدت دارد!‌ وي در اين راستا مي‌افزايد كه مطالعات پراكنده‌اي انجام شده اما تمام مطالعات علمي در كارگروه گرد و غبار تجميع شده و با تجميع آنها راهكاري علمي و عملي‌تر ارائه شد.
اما آنچه كه در اين خصوص ابهام برانگيز است، نتيجه تحقيقات و پژوهش‌هايي است كه هر سازمان مدعي است كه به تنهايي انجام داده! لذا از آنجايي كه اين پژوهش‌ها و تحقيقات با هدف آگاه‌سازي مردم و شناسايي كانون‌هاي توليد ريزگردها انجام شده و نمي‌تواند نتيجه‌اي سكرت داشته باشد و رازي مگو تلقي گردد، اين سؤال پيش مي‌آيد كه چرا دستاوردها و نتيجه اين تحقيقات در اختيار مردم يا رسانه‌ها قرار نمي‌گيرد؟! وي در بخش ديگري از سخنانش خاطر‌نشان مي‌كند كه از ريزگردها به عنوان «ابربحران» ياد مي‌شود، چراكه ريزگردها منشأ داخلي و خارجي دارند و عمده منشأ خارجي ريزگردها در عراق است و بخش عمده‌اي از كشور عراق در اشغال داعش است و بخش اعظمي به عربستان برمي‌گردد كه آنها به خاطر مشكلات سياسي داخلي خيلي دنبال حل اين مشكل نيستند.  در اينجا اين سؤال پيش مي‌آيد كه دولتي كه غنا و قدرت دستگاه ديپلماسي خود را برگ برنده و دليل رويين تني خود مي‌داند، چرا از توان و تدبير اين دستگاه، در به راه آوردن و به تمكين واداشتن دشمني چون عربستان كمك نمي‌گيرد؟! آن هم در مورد معضلي تحت عنوان ريزگردها كه في‌نفسه هيچ خويشاوندي و نسبتي با معادلات سياسي روز ندارد و هرچه هست وظيفه‌اي انساني و ترس از به مخاطره افتادن جان هزاران زن و كودك و بيمار و كهنسال است در فراسوي مرزهايي كه خودخواهي‌هاي سياسي مانع از درست ديده شدن آنها شده است!
با اين اوصاف نكته قابل تأمل در سخنان رئيس سازمان مديريت بحران اين است كه وقتي از مخاطرات تغيير اقليم و نوعاً معضل ريزگردها سخن گفته، اظهار اميدواري كرده كه ما اين اميدواري را داريم كه طبق پيش‌بيني برخي كارشناسان، زمين دوباره خود را احيا كند و مشكلات امروز را كمتر خواهيم ديد!
در مقابل اين اظهار‌نظر، سخنان سعيد متصدي كه دركنفرانس ياد شده اظهار داشته «تا زماني كه منبع توليد ريزگردها كاهش نيابد و كنترل نشود آثار آن را در جامعه خواهيم ديد»، قابل تأمل است، چراكه دلايلي كه اين مقام مسئول براي دچار شدن به چنين وضعيتي برشمرده، كاملاً عقلاني است و سيرقهقرايي دچار شدن به درد بي‌درمان ريزگردها، به زعم متصدي عبارت است از«ترجيح منافع باندي بر منافع ملي!»
وي در ادامه گلايه‌مند شده كه براي سرزمين خود هيچ ارزشي قائل نيستيم در حالي كه بالاترين ارزش ما در سرزمين مان است. براي حفظ اين سرزمين و پويايي و باروري آن كاري نمي‌كنيم و فقط اقدام به تخريب و از بين بردن مي‌كنيم. تالاب هورالعظيم را خشك مي‌كنيم كه چاه نفت بزنيم. آن وقت با خشكاندن تالاب‌ها، زندگي خود را از بين برديم و گرد وغبار و ريز گردها نتيجه اين فعاليت‌ها است!


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن