واضح آرشیو وب فارسی:آی تی آنالایز: رییس فرهنگسرای فناوری اطلاعات تهران از راه اندازی « مرکز تخصصی بازی های رایانه ای» به همراه ده رویداد جدید در عرصه ی بازی های رایانه ای خبر داد. به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای فناوری اطلاعات، روح الله عابدینی یگانه در حاشیه ی مراسم جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ICTINQA، ضمن اعلام این مطلب افزود: راه اندازی « مرکز تخصصی بازی های رایانه ای » در آغازین روزهای سال جدید، از جمله ی این تلاش هاست که بی شک، زمینه ساز رشد و تکوین شخصیت مخاطبان و نیز فعال ساز ظرفیت های مغفول در زمینه فرهنگ سازی می شود. عابدینی یگانه گفت: در بررسی های صورت گرفته از اهم توصیه های مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص توجه به سرگرمی ها و بازی های رایانه ای، همچنین مطالبات دکتر قالیباف، شهردار سخت کوش تهران بزرگ در مبحث خطیر «فناوری و فضای مجازی» و «سواد رسانه ای» و نیز با توجه به بیانات رییس سازمان فرهنگی هنری، دکتر صلاحی که: « زیربنای همه امور فرهنگ است و رسالت سازمان فرهنگی هنری عرضه محتوای فرهنگی در قالب جلوه های هنری است» با ایجاد این مرکز بنا داریم تا آینده سازان این مرز و بوم را در سایه سار خود بیمه و صیانت کرده و دست کم از آثار مخرب نفوذ ابزارهای نظام سلطه در لباس و جامه ی بازی های رایانه ای به قدر وسع و توان بکاهیم. دبیر ستاد برگزاری «نخستین دوره ی مسابقات بازی های رایانه ای تهران کاپ» با اشاره به ضرورت اهتمام دستگاه های فرهنگی کشور، نخبگان و فعالان دلسوز به امر نظارت و هدایت هدفمند اوقات فراغت گروه های سنی جامعه بویژه نوجوانان و جوانان به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان ارشد کشور افزود: از آنجایی که حوزه ی عام فرهنگ، ابعاد، مؤلفه ها و متغیرهای گوناگونی دارد، لذا می توان به هر عرصه ای حتی «صنعت بازی های رایانه ای و ویدئویی» از دریچه ی فرهنگ و هنر نگریست. عابدینی یگانه گفت: امروزه در عصر شکوفایی فناوری های نوین، بازی های رایانه ای دیگر ابزاری برای سرگرمی و تفریح نیستند، بلکه اکنون به یک «رسانه ی فرامدرن» مبدل شده اند. رسانه ای جذاب، پرنفوذ، پرمصرف و متکی به تکنولوژهای به روز و نیز به روزرسانی های آنلاین که محصولاتش، پا به پای تولیدات و رسانه های علمی و فرهنگی، آموزشی و پرورشی و... رشدی اعجاب انگیز داشته و لذا راه اندازی این مرکز تخصصی را می بایست، تلاشی موسع برای شتاب بخشی به ترن بازی های رایانه ای و ورزش های الکترونیک بر ریل فرهنگ سازی قلمداد کرد. رئیس دفتر شبکه های اجتماعی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سه مبحث «ارتقای سطح آموزش و توجه به توسعه»، «حمایت معنوی از تولید بازی های فاخر داخلی» و نیز «انطباق حداکثری و بومی سازی بازی های خارجی» با فرهنگ ایرانی اسلامی کشور را از سرفصل های راهبردی فرهنگسرای فناوری اطلاعات در سال آتی برشمرد و سایر اقدامات مرتبط با مبحث بازی های رایانه ای را این گونه تشریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی متنوع و دوره های مهارت افزایی تخصصی با مشارکت اساتید مجرب و در موضوعات مرتبطی همچون بازی سازی، اِلمان و شخصیت سازی بومی، صدا سازی حرفه ای، انیمیشن سازی، برنامه نویسی، سناریو نویسی، همچنین برپایی همایش های کاربردی با موضوعاتی همچون «بررسی باید ها و نباید های بازی های رایانه ای»،«نحوه مواجهه خانواده ها با موضوع بازی ها»،«ورزش های الکترونیک: فرصت ها و تهدیدها در جهان و ایران»، «طراحی و تولید بازی های متنوع در پلتفرم های مختلف» و مواردی از این دست، از جمله اهم اقداماتی است که به فضل الهی در سال آینده در فضای فرحزای بازی ها و ورزش های الکترونیک به بار می نشیند. رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات شهر تهران تأکید کرد: ناگفته پیداست که در کنار پرداختن به موضوع «بازی های رایانه ای و ورزش های الکترونیک» چه به صورت آنلاین و در بستر اینترنت و چه در پلتفرم PC و کنسول که اتفاقاً هر دو شاخه، بسیار مورد توجه و اقبال نسل جوان و نوجوان ماست و نیز پلتفرم های اسمارت فون ها ، برنامه های خلاقانه و فعالیت های منعطف دیگری از جمله تلاش فرهنگ محور و مشارکت آمیز با سایر دستگاه های متولی و ذیربط پایتخت در خصوص تبلور حداکثری مظاهر فناوری اطلاعات و ارتباطات و در یک کلام «تحقق شهر الکترونیک و شهروند خلاق» و صد البته با رویکرد «بهبود سبک زندگی ایرانی - اسلامی» و منطبق با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت طراحی و تدارک دیده شده اند که در سال آینده، اطلاع رسانی لازم درباره ی آنان صورت می گیرد. اقداماتی که بی شک، نوید بخش فردایی بهتر برای همه ی مشتاقان «رسانه های فرامدرن» و علاقه مندان «فناوری های نوظهور» است.
جمعه ، ۱۴اسفند۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: آی تی آنالایز]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]