تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805103430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وام مسکن 160 میلیونی نیز پاسخگوی نیاز کشور نیست!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وام مسکن 160 میلیونی نیز پاسخگوی نیاز کشور نیست!
تناسب افزایش تسهیلات با قیمت مسکن و همچنین درآمد‌های عمومی زوج‌های جوان است. این وام‌ها قرار است با اولویت زوج‌های جوان خانه اولی و از محل صندوق پس انداز مسکن یکم پرداخت شود، حال آنکه اقتصاد این تسهیلات، حدود یک میلیون و 800 هزار تا دو میلیون ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود که برای اغلب زوج‌های جوان قابل پرداخت نیست.
کد خبر: ۵۷۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ - 04 March 2016



وام مسکن 160 میلیونی نیز پاسخگوی نیاز کشور نیست!
 شورای پول و اعتبار در آخرین جلسه خود ـ که در سال ۹۴ برگزار شد ـ وام خرید مسکن برای زوج‌های جوان را افزایش داد. به گفته اعضای شورای پول و اعتبار، قرار است مبلغ وام در تهران از ۱۲۰ میلیون تومان تا سقف 160 میلیون تومان و در شهرستان‌ها نیز مبالغ وام مسکن تا ۸۰ میلیون تومان افزایش داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، دولت با سیاست خروج مسکن از رکود، حاضر شده تا این مبالغ را در اختیار متقاضیان مسکن در کشور گذارد، ولی اینکه این مبالغ تا چه اندازه می‌تواند گره‌گشای کار باشد و آیا می‌توان در شرایط جدید، کشور را از رکود در این بخش خارج کند، از جمله پرسش هایی است که هنوز پاسخ روشنی به آن داده نشده است.

عقبایی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران و کشور در این باره می‌گوید: در اوضاع کنونی یکی از گام های اساسی که دولت می‌تواند بردارد تا راه‌گشای خروج از رکود باشد، استفاده از تسهیلات بانکی است.

اما یکی از راهکارهای مؤثر در کاهش رکود و قیمت مسکن در کشور‌ها، مدیریت زمین است. به اعتقاد من، اگر دولت بتواند مدیریت زمین را در کشور به درستی انجام دهد، می‌تواند بهای مسکن را تا بیش از ۵۰ درصد کاهش دهد، ولی مشخص نیست، چرا هنوز دولت‌ها در این زمینه کاری انجام نداده‌اند؛ بنابراین، در شرایط کنونی، افزایش تسهیلات، تنها راهکار کمک به قشرهای کم درآمد و زوج‌های جوان برای خانه دار شدن است.

اما چیزی که در این بین نادیده گرفته شده، تناسب افزایش تسهیلات با قیمت مسکن و همچنین درآمد‌های عمومی زوج‌های جوان است. این وام‌ها قرار است با اولویت زوج‌های جوان خانه اولی و از محل صندوق پس انداز مسکن یکم پرداخت شود، حال آنکه اقتصاد این تسهیلات، حدود یک میلیون و 800 هزار تا دو میلیون ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود که برای اغلب زوج‌های جوان قابل پرداخت نیست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران اعتقاد دارد، باید پرونده ویژه‌ای برای مسکن باز شود و تسهیلات مسکن با تسهیلاتی که برای کالاهای دیگری از جمله تسهیلات خرید کالا یا خودرو داده می‌شود، متفاوت باشد. باید یا مدت تسهیلات افزایش داشته و یا نرخ سود این مبالغ بسیار پایین‌تر از چیزی که اکنون محاسبه می‌شود، باشد.

محمد رضا‌پور ابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای پول و اعتبار در گفت‌و‌گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: شورای پول و اعتبار، این کار را در راستای ایجاد نوعی انگیزه برای خرید و فروش مسکن انجام داده است.

این نماینده مجلس گفت: سود بانکی که برای این کار در نظر گرفته شده، برای کسانی که سپرده گذاری می‌کنند، حدود ۱۴ درصد و بازپرداخت آن حدود ۱۲ سال خواهد بود و به گونه‌ای در نظر گرفته شده که اقتصاد آن به اندازه کرایه خانه‌ای باشد که زوج‌ها در حال استفاده کردن از آن هستند.

این نماینده مجلس بالا‌ترین مبلغی که بانک مرکزی برای بازپرداخت و اقتصاد اعلام کرده بود، حدود یک میلیون پانصد هزار تومان بود، ولی بنا بر محاسباتی که ما انجام دادیم، این مبلغ تا حدود دو میلیون و دویست هزار تومان نیز می‌رسد. با این حال به نظر می‌رسد،این مبالغ همچنان برای زوج‌های جوان زیاد است، ولی این کمترین نرخی بوده که در شرایط کنونی می‌شد در نظر گرفت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کشور باید به دنبال این باشد که نرخ سود وام‌های بانکی را در کشور پایین بیاورد. قبول داریم که نرخ‌های کنونی بالاست. ما در بخش تولید نیز این مشکلات را داریم و این منابع مالی با نرخ‌های بسیار بالایی در اقتصاد ایران تأمین می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: دولت باید به سمتی برود که اولویت کشور به سمت تک نرخی شدن تأمین مالی پیش رود و نرخ‌های سود‌های وام بانکی کاهش داشته باشد. در غیر این صورت، همچنان استقبال از وام‌های مسکن کم خواهد بود و شاهد افزایش رونق در این بخش نخواهیم بود.























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن