تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820250936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دریاچه ارومیه سال 96 خشک می شود


واضح آرشیو وب فارسی:اقتصاد آنلاین: دانشیار رشته آبخیزداری دانشگاه ارومیه گفت: با تداوم وضعیت فعلی، دریاچه ارومیه در سال 96 به کلی خشک می شود.
ناصر آق روز چهارشنبه در دومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: در تابستان سال جاری کمتر از یک درصد از کل آب دریاچه ارومیه باقی بود که این میزان در سال آینده به نیم درصد کاهش می یابد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی بیان کرد: این دریاچه می توانست با مدیریت مناسب و جلوگیری از خشک شدن علاوه بر تثبیت اکوسیستم منطقه ، هزاران هزار گردشگر داخلی و خارجی را جذب کرده و درآمدزایی بسیاری برای کشور داشته باشد.
آق با اشاره به علل بروز خشک شدن دریاچه ارومیه افزود: تغییرات اقلیمی ، زیاد شدن دما ، عوامل انسانی ، برداشت بی رویه آب از ذخایر آبی و سطحی و توسعه صنعتی از جمله مهم ترین دلایل بروز خشکی دریاچه ارومیه می باشد.
وی ادامه داد: وسیع و کم عمق بودن دریاچه ارومیه از دیگر عواملی بود که باعث تبخیر زیاد آب در این دریاچه و خشک شدن آن بود.
دانشیار دانشگاه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه بزرگترین نعمت طبیعی برای منطقه آذربایجان بود که بر اثر بی توجهی بشر دچار مشکل زیست محیطی و خشکی شده است.
وی با اشاره به رسوب نمک در کف و اطراف دریاچه ارومیه گفت: خشک ...
[ مشاهده متن کامل خبر دریاچه ارومیه سال 96 خشک می شود در منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران ]

جمعه ، ۱۴اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اقتصاد آنلاین]
[مشاهده در: www.eghtesadonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن