تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819663440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازدید از موزه‌ باید در سبد فرهنگی مردم قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بازدید از موزه‌ باید در سبد فرهنگی مردم قرار گیرد
رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس با بیان اینکه بازدید موزه‌ها برای مردم امری ضروری است، معتقد است جهت دسترسی همه اقشار جامعه باید بلیط نیم‌بها برای ایام عید نوروز در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۵۷۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ - 03 March 2016


جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر ضرورت آشنایی مردم با تاریخ و فرهنگ کشور گفت: بازدید از موزه ها یکی از راه هایی است که افراد می توانند با گذشته و اصالت فرهنگ خود آشنا شوند از این رو لازم است شرایط به گونه ای فراهم شود که عادی ترین افراد جامعه به لحاظ اقتصادی بتوانند از موزه ها استفاده کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم با وضعیت اقتصادی موجود، بیان کرد: در این شرایط لازم است مسئولان فرهنگی کشور به حضور مردم در موزه ها و اماکن تاریخی به اندازه حضور در سینماها توجه کنند چرا که تأثیری که بازدید از موزه در راستای افزایش سواد فرهنگی و هنری افراد دارد کمتر از تماشای فیلم در سینما نیست.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ایام تعطیلات عید نوروز، یادآور شد: در ایام عید که میزان سفرهای نوروزی افزایش می یابد مردم انتظار دارند از تمام ظرفیت های شهری که به آن سفر می کنند استفاده کنند که موزه ها یکی از این امکانات است از این رو لازم است شرایط اقتصادی مثل ارائه بلیط نیم بها برای افراد فراهم شود تا همگان بتوانند بازدید از موزه ها را در لیست تفریحات خود قرار دهند.
جبار کوچکی نژاد

کوچکی نژاد ادامه داد: از سوی دیگر لازم است در طول سال نیز امکان بازدید از اماکن تاریخی و موزه ها برای مردم فراهم شود که نمونه آن می تواند نیم بها کردن قیمت بلیط موزه ها در روزهایی از هفته و یا ارائه بلیط رایگان به مناسبت های بیشتری طی سال باشد.

وی افزود: البته باید توجه داشت که موزه ها نیاز به منابع مالی جهت رفع هزینه های خود اعم از نگهداری و بازسازی دارند که در این بخش لازم است دولت مبلغی به صورت یارانه در جریان تدوین بودجه برای موزه ها، اماکن تاریخی و آثار باستانی در نظر بگیرد که مجلس نیز با دغدغه مندی خود به این موضوع توجه خواهد کرد.

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص اهمیت ایجاد رغبت به بازدید از موزه ها در جامعه گفت: بازدید از موزه و اماکن تاریخی ضمن اینکه مردم را با گذشته خود آشنا می سازد باعث می شود روحیه نشاط به آنها بازگردد و به جهت حضور خانوادگی افراد در این اماکن باعث استحکام بنیان خانواده نیز شود از این رو باید تلاش کرد هرچه بیشتر زمینه برای حضور مردم در موزه ها فراهم شود.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن