تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820215435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه شنبه بزرگ ستاره بخت کدام نامزد را رقم زد؟ گزارشی از رقابت سنگین انتخابات درون حزبی آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: سه شنبه بزرگ ستاره بخت کدام نامزد را رقم زد؟ گزارشی از رقابت سنگین انتخابات درون حزبی آمریکا بین الملل > آمریکا - شبکه تلویزیونی سی.ان.ان از پیروزی گسترده هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ دونامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا از دو حزب دمکرات و جمهوریخواه در سه شنبه بزرگ خبر داد.

لطفا منتظر بمانید...

     
به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، بنابراین گزارش دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در هفت ایالت جورجیا، آلاباما، ماساچوست، تنسی، ویرجینیا، ورمونت و آرکانزاس آمریکا پیروز شد. تد کروز دیگر رقیب جمهوریخواه نیز تنها توانست در دو ایالت تگزاس و اوکلاهما برنده شود. مارکو روبیو نیز از حزب جمهوریخواه تنها در ایالت مینه سوتا توانست پیروز شود.
این درحالی است که شمارش آرا در ایالت آلاسکا که در سه شنبه بزرگ فقط انتخابات مقدماتی برای جمهوریخواهان در آن برگزار شد همچنان در حال شمارش است، نتایج اولیه از رقابت نزدیک تد کروز با دونالد ترامپ در این ایالت حکایت دارد.
تا لحظه مخابره خبر و بر اساس 43 درصد آرا شمارش شده در ایالت آلاسکا، تد کروز با 35.5 درصد و دونالد ترامپ با 32.7 درصد آرا پیشتاز هستند.   در اردوگاه دمکرات ها نیز هیلاری کلینتون در هفت ایالت جورجیا، ویرجینیا، آلاباما، تنسی، آرکانزاس، تگزاس، ماساچوست و منطقه "ساموآ آمریکا" (American Samoa ) پیروز شد. برنی سندرز رقیب هم حزبی وی نیز در چهار ایالت، ورمونت، اوکلاهما، کلرادو و مینه سوتا برنده شد.
جمهوریخواهان برخلاف دمکرات ها در ایالت کلرادو و منطقه ساموآی آمریکا انتخابات سه شنبه بزرگ نداشتند. انتخابات سه شنبه بزرگ ساعت شش صبح به وقت محلی از ایالت جورجیای آمریکا شروع شد. نتایج انتخابات درون حزبی سه شنبه بزرگ
جمهوریخواهان
دونالد ترامپ: آرکآنزاس،آلاباما، جورجیا، ماساچوست،تنسی، ویرجینیا، ورمونت و ( احتمالا آلاسکا).


تد کروز: تگزاس، اوکلاهما و (احتمالا آلاسکا)



مارکو روبیو: مینه سوتا  

  دمکرات ها
هیلاری کلینتون: آرکانزاس، آلاباما،جورجیا، تنسی،ماساچوست، تنسی، تگزاس و منطقه "ساموآی آمریکا"

    برنی سندرز: ورموانت، اوکلاهما،کلرادو، مینه سوتا.

    روزنامه "نیویورک تایمز" سفید پوستان کم درآمد و بدون مدارک دانشگاهی را اصلی ترین طرفداران ترامپ معرفی کرده و "سی ان ان" پیروزی پی در پی این میلیاردر نیویورکی را نتیجه نارضیتی رای دهندگان جمهوریخواه از سیاستمداران این حزب و خواست آنها برای امتحان این تاجر غیر سیاسی بعنوان نامزد اصلی حزب جمهوریخواه دانسته است.
انتخابات درون حزبی آمریکا که پیش از انتخابات نهایی ریاست جمهوری در ایالت های مختلف برگزار می شود به منظور تعیین یک نامزد منتخب نهایی توسط هر دو حزب اصلی جمهوریخواه و دمکرات و رویارویی نهایی بر سر تصاحب کرسی ریاست جمهوری آمریکا می باشد و با وجود نتایج به دست آمده، گمانه زنی هایی مبنی بر قرارگیری هیلاری کلینتون از حزب دمکرات در مقابل دونالد ترامپ جمهوریخواه در جریان است و نتیجه نهایی، در هفته های آینده با ادامه رقابت های درون حزبی مشخص خواهد شد.
به گزارش ایرنا، نخستین انتخابات درون حزبی نامزدهای ریاست جمهوری 2016 آمریکا از دو حزب جمهوریخواه و دمکرات از اول فوریه سال جاری میلادی برابر با 12 بهمن در ایالت آیووا برگزار شد که هیلاری کلینتون با 49.9 و تدکروز با 28درصد آرا برنده این انتخابات شدند.
دومین انتخابات درون حزبی در ایالت نیوهمپشایر درمورخ 20 بهمن ماه برگزار شد که این بار برنی سندرز با 60درصد و دونالد ترامپ با 35.1 برنده شدند.
در سومین انتخابات درون حزبی در اول اسفندماه، که نامزدهای دمکرات ها در ایالت نوادا و جمهوریخواهان در ایالت کارولینای جنوبی با یکدیگر به رقابت پرداختند، هیلاری کلینتون با کسب 52.7 و ترامپ 32.5 پیروز شدند.
در چهارمین انتخابات درون حزبی که این بار مکان رقابت نامزدهای جمهوریخواه و دمکرات در دو ایالت نوادا و کارولینای جنوبی با یکدیگر عوض شد، باردیگر ترامپ و هیلاری کلینتون پیروز انتخابات شدند.
"کنوانسین ملی جمهوریخواهان" در تابستان سال آتی، 18 تا 21 ژوئیه در "کلیولند" ایالت اوهایو برگزار می شود که در آن نامزد نهایی این حزب معرفی می شود.
دمکرات ها نیز در مورخ 25 تا 28 ژوئیه در "کنوانسیون ملی دمکرات ها" در فیلادلفیا ایالت پنسیلوانیا نامزد نهایی خود را اعلام می کنند، آنگاه به سوی انتخابات عمومی در ماه نوامبر پیش خواهند رفت. 52310
دانلود

کلید واژه ها: دونالد ترامپ - هیلاری کلینتون - انتخابات آمریکا -



لینک را کپی کنید دانلود


چهارشنبه 12 اسفند 1394 - 12:35:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن